Guies de ferrocarril a Catalunya, 1857

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Guies de ferrocarril a Catalunya, 1857

Entrada Autor: wefer » Dimarts 29/01/2019 9:29

Guies de viatge de diversos ferrocarrils catalans. Publicades l'any 1857 per Víctor Balaguer, completament digitalitzades per la "Biblioteca Nacional de España" i a lliure disposició per a ser descarregades:



França451
N9
N9
Entrades: 2238
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimarts 29/01/2019 17:35

Ostras!!!! No sé si en algún hilo se habló de eso, pero en la de Martorell en 1857, en la página 8, aparecen las paradas: Hay una estación en la Bordeta, falta Sant Joan Despì y Castellbisbal. Sabía que Sant Joan Despì era posterior, pero lo de Castellbisbal no me lo esperaba.

Bueno... Esto ya es de traca: las paradas de la línea Granollers:
Sant Andreu Comtal se llamaba Horta y San Andrés del Palomar
Había una estación en Santa Coloma!!!!!
La Llagosta es una estación posterior.

Línea de Arenys:
Son estaciones posteriores:
San Adrián
Montgat Nord
Ocata

Respecto a la estación Llavaneras y Caldetas, da la sensación de que o bien era una en medio de las dos o una de las actuales daba servicio a las dos poblaciones: en caso de ser lo segundo, cuál de las dos era la original y cuál fue hecha posteriormente?

Finalmente la línea de Terrassa:
Sant Andreu Arenal, se denominaba San Andrés del Palomar, a secas.
Hay una sola Moncada, que tengo mis dudas de que fuera bien la actual Manresa o Bifurcaciò. Me decanto por la primera por estar más en el centro del pueblo. Barberà es posterior.
Aparece un sólo Sabadell, imagino que la actual Sabadell Centre, no? o fue primeramente la estación Sud?


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 29/01/2019 18:14

Sobre las estaciones de Santa Coloma y Horta, efectivamente existieron, tienes información a https://transport.cat/viewtopic.php?f=2 ... ta#p240292



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimecres 30/01/2019 0:18

França451 ha escrit:Bueno... Esto ya es de traca: las paradas de la línea Granollers:
Sant Andreu Comtal se llamaba Horta y San Andrés del Palomar
No. Hi havia una estació per Horta, i un altra per Sant Andreu (l'actual Sant Andreu Comtal), ho pots comprobar si llegeixes el llibre sencer. El fet que al quadre de tarifes surti junt és perquè tenien el mateix preu. L'estació d'Horta, que estava junt a la riera del mateix nom, crec que va durar molt poc.
La Llagosta es una estación posterior.
Sí, la Llagosta és dels anys 80 dels segle XX.
Finalmente la línea de Terrassa:
Sant Andreu Arenal, se denominaba San Andrés del Palomar, a secas.
Hay una sola Moncada, que tengo mis dudas de que fuera bien la actual Manresa o Bifurcaciò. Me decanto por la primera por estar más en el centro del pueblo. Barberà es posterior.
Aparece un sólo Sabadell, imagino que la actual Sabadell Centre, no? o fue primeramente la estación Sud?
El tram de Montcada a Barcelona actual de la línia a Terrassa és posterior, per tant l'estació de San Andrés de Palomar que esmenta el llibre és l'actual Sant Andreu Comtal (i no Arenal). Inicialment, els trens anaven de Barcelona (estació de Granollers, que estava on està ara l'Estació de França) fins una mica abans de Montcada per la línia de Granollers i allà s'iniciava la línia de Terrassa. L'estació de Montcada de la línia de Terrassa es correspon a l'actual Montcada i Reixac-Manresa. Com la companyia havia de pagar peatge a la que explotava la línia de Granollers, es va decidir construïr un traçat propi entre Montcada i Barcelona. El mateix va passar entre Barcelona i Les Franqueses amb la línia de Sant Joan de les Abadesses: inicialment iniciava el trajecte a l'estació de Granollers (actualment inexistent, car als anys 50 es va fer una variant a Granollers, estava on actualment està l'estació d'autobusos) separant-se de la línia de Girona a prop de l'actual baixador de Les Franqueses-Granollers Nord, es va fer un traçat nou entre Les Franqueses (l'actual estació de la R3) i Montcada Bifurcació per no pagar el peatge a la companyia que explotava la línia "de França".
L'estació de Sabadell, sí, és l'actual Sabadell Centre. Sabadell Sud es va obrir quan es va inaugurar el soterrament de la línia a Sabadell, el 1973 (els barris propers a l'estació són d'aquella època). Més endavant a Sabadell es construï l'extint baixador de la Rambla, situada junt al pas a nivell que hi havia al final de la Rambla, clausurat quan s'obrí el soterrament.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 01/02/2019 7:56

wefer ha escrit:Guies de viatge de diversos ferrocarrils catalans. Publicades l'any 1857 per Víctor Balaguer, completament digitalitzades per la "Biblioteca Nacional de España" i a lliure disposició per a ser descarregades:
A la pàgina 6 surten les tarifes per gossos !!! Fa uns anys ens van vendre com una gran novetat el que deixaven entrar gossos, i amb la forta lluita que va mantenir PACMA i les protectores, i resulta que fa un segle i mig ja es podia!!!



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”