Des d'un temps ençà, s'estan fent diverses propostes per tal de donar valor històric a instal·lacions de l'antiga línia Ripoll-Sant Joan de les Abadesses. Fins i tot, s'ha arribat a proposar un tren turístic, ara per ara força difícil de dur a terme, tenint en compte que la infraestructura ferroviària està desmantellada. Aquí hem trobat una sèrie de propostes apart:
Propostes per posar en valor instal·lacions antiga línia Ripoll-St. Joan Abadesses
Res de trenets turístics, el que s'ha de fer és reobrir la línia al servei regular.
És el que anava a dir, si hi ha oportunitat de fer obra ferroviària que sigui per millorar el servei regular!Granolleri ha escrit: ↑Diumenge 26/07/2020 5:18Res de trenets turístics, el que s'ha de fer és reobrir la línia al servei regular.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- wefer
- Administrador
- Entrades: 6993
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Sant Joan de les Abadesses és un poblet de 3000 habitants que no justifica una línia de ferrocarril.
De fet històricament mai es va justificar el trànsit de viatgers. La línia es va fer únicament per servir les mines, mai per servir la població.
Més val esforçar-se en millorar i mantenir moltes altres línies catalanes que sí haurien de tenir un bon servei ferroviari. Posem que parlo de Banyoles, o d'Olot, o de la Palamós i Palafrugell, o de Salou, o de...
Sent from my ZTE BLADE V0820 using Tapatalk
De fet històricament mai es va justificar el trànsit de viatgers. La línia es va fer únicament per servir les mines, mai per servir la població.
Més val esforçar-se en millorar i mantenir moltes altres línies catalanes que sí haurien de tenir un bon servei ferroviari. Posem que parlo de Banyoles, o d'Olot, o de la Palamós i Palafrugell, o de Salou, o de...
Sent from my ZTE BLADE V0820 using Tapatalk
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1642
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Un petit tresor: Memòria històrica
Mines, ciment i tren, un patrimoni per descobrir
Les mines de Surroca i Ogassa, i el ferrocarril de Sant Joan de Les Abadesses
https://www.youtube.com/watch?v=A_yfK4NdxIQ&t=378s
Potser el fet que el tèxtil sigui el tipus d’indústria que s'ha vist desaparèixer fa menys temps al Ripollès, i que la tinguem més present, fa que se’n parli menys o d’una manera més vaga de la importància que varen tenir les mines d’Ogassa, les fàbriques de ciment, i el ferrocarril, que varen convertir Sant Joan de les Abadesses en un punt estratègic en les comunicacions del país durant una bona època. De fet, el tèxtil, la metal·lúrgia, la mineria i el ferrocarril es necessitaven i estaven relacionats els uns amb els altres, principalment perquè compartien infraestructures de transport i energia, i aprofitaven sinergies laborals, però també culturals i socials.
Mines, ciment i tren, un patrimoni per descobrir
Les mines de Surroca i Ogassa, i el ferrocarril de Sant Joan de Les Abadesses
https://www.youtube.com/watch?v=A_yfK4NdxIQ&t=378s
Potser el fet que el tèxtil sigui el tipus d’indústria que s'ha vist desaparèixer fa menys temps al Ripollès, i que la tinguem més present, fa que se’n parli menys o d’una manera més vaga de la importància que varen tenir les mines d’Ogassa, les fàbriques de ciment, i el ferrocarril, que varen convertir Sant Joan de les Abadesses en un punt estratègic en les comunicacions del país durant una bona època. De fet, el tèxtil, la metal·lúrgia, la mineria i el ferrocarril es necessitaven i estaven relacionats els uns amb els altres, principalment perquè compartien infraestructures de transport i energia, i aprofitaven sinergies laborals, però també culturals i socials.