Patrimoni de FGC en perill

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22868
Ubicació: Fabra i Puig

Patrimoni de FGC en perill

Entrada Autor: metring » Diumenge 08/11/2020 14:42

Vehicles antics que es poden perdre:




Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
Entrades: 2540
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 09/11/2020 14:39

En pocs anys FGC ha passat de ser modèlica pel que fa al material històric a ser pitjor que renfe i la fundición.

Salut !!


Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22868
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 24/12/2020 17:34

Què opineu d'això?



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4024
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 24/12/2020 18:52

Si l'ajuntament la conserva i la fa funcionar en esdeveniments que podria organitzar doncs ok.

Ara, si és per tenir-la en un pedestal podrint-se, malament.



Miquel
Administrador
Entrades: 4167
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 24/12/2020 19:09

Un bon error certament!


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
Entrades: 2540
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 11/01/2021 12:17

La pedestalització de vehicles ferroviaris porta irremeiablement al seu desballestament.

Si és per fer-la córrer de tant en tant, perfecte. Si és per deixar-la estàtica en algun lloc, anem molt malament.

Sakut !!


Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1394
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 31/01/2021 18:11

Per ara s´ha salvat l'Alstom 706, però què hi ha de l'altre material.
I penso, sobretot, en els dos automotors tipus 400, el 609 i el 413, les populars granotes. No hi ha cap interès per part de les ciutats de Terrassa o Sabadell de quedar-se'n una cada ciutat?, han estat un trens molt emblemàtics que han portat milers i milers de vallesans amunt i avall, i com a mínim un d'ells podria anar al MNACTEC de Terrassa. Serà una llàstima perdre aquest dos exemplars que conserven el disseny més avancat, de la reforma feta els anys 80 del segle XX.
A part ens queda, restaurada en estat d'origen, dels anys 40, la granota històrica. Recuperada a finals d'any, desprès d'una acurada restauració, que ha durat uns 3 anys. I que esperem, un cop superada la pandèmia, tornar-la a gaudir, encara que sigui de Les Planes cap amunt.
També serà una llàstima perdre el cotxe B21 del Cremallera de Núria.
Salut!



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”