Dubte sobre Identitat Gràfica de FGC

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
montyrd
N1
N1
Entrades: 3

Dubte sobre Identitat Gràfica de FGC

Entrada Autor: montyrd » Dimecres 19/05/2021 21:29

Bona nit!
Em dic Monty, estic recopilant informació per fer un fil a Twitter sobre la deriva els últims anys de l'actual identitat gràfica de FGC, però volia demanar als més experts del fòrum una petita ajuda en un dubte que tinc:

El Manual de Senyalització i Informació de FGC i Metro de Barcelona, creat a principis dels 80 però publicat el 1984, amb les seves aplicacions en general, va ser per una casualitat obra del dissenyador o de l'equip de Disseny del Josep Maria Trias? (El creador de BCN'92) Vaig començar a llegir sobre aquest manual i les seves aplicacions fa uns anys però no he pogut trobar cap dada que em corroborés l'autoria.

Ja que estem, no sabreu d'algun lloc o biblioteca a Catalunya on es pugui aconseguir el manual, no? Això ja és més per pur esbarjo però només m'apareix disponible a Madrid i Castelló i capaç de gastar una tarda a anar allà a llegir aquesta bíblia del disseny metrero.

Moltíssimes gràcies per avançat. :hola



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 19/05/2021 21:31

Hola, sí, la identitat gràfica de Metro i Ferrocarrils va anar a càrrec de l'estudi Quod Diseño y Marketing S.A., del Josep Maria Trias.

Jo em vaig llegir el manual i hi ha alguns "easter eggs" com l'estació d'Alfons el Magnànim enlloc de Besòs Mar, i les reservades línies 6 (utiliza el lila de l'actual línia 2) i la línia 7 (marró), i la línia 2 (llavors reservada) utilizava el taronja de l'actual línia 9, i així va ser en plànols dels anys 70 on sortia la línia 2 en construcció amb aquest color. També la tipografia que Quod va proposar a Ferrocarrils no era una Helvètica (per cert estic fins els collons que s'utilitzin Helvètiques per tot arreu, ja n'hi ha prou xD )



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 19/05/2021 23:45

Tinc una revista italiana anomenada Linea Grafica i al número de maig de 1989 hi surt un article parlant de Josep Maria Trias. Et pico aquest extracte.

"Josep M. Trias (Barcellona 1948) è uno dei fondatori di Quod, Diseño & Marketing, S.A. Questa è una delle prime iniziative imprenditoriali barcellonesi che ha valorizzato la possibilità di operare in una struttura multidisciplinare. In Quod, si progetta sia un vagone ferroviario che un logotipo. Perquesto l'impresa conta sui soci che vengono dal campo del design industriale (Esteve Agulló), dalla grafica (Josep M. Trias), dall'arredamento (Marià Pi) e dal marketing e dalla direzione di imprese (Jordi Montaña). Il programma di segnaletica della metropolitana di Barcellona (1984) è una perfetta mostra dell'eficacia del lavoro di gruppo in incarichi di grande complessità. [...]"

Al mateix article parla de treballs com la identitat de Barcelona'92 el 1987, Voluntaris'92 i Olimpíada Cultural el 1988. També menciona el redisseny de la identitat de la Generalitat el 1985 i de què feia durant el temps lliure encara que sempre estava ocupat amb el projecte del Quod.



montyrd
N1
N1
Entrades: 3

Entrada Autor: montyrd » Dijous 20/05/2021 12:22

Sensacional tot aixó jajaja. Tens algun compte de twitter on et pugui etiquetar?



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 20/05/2021 14:03

montyrd ha escrit:
Dijous 20/05/2021 12:22
Sensacional tot aixó jajaja. Tens algun compte de twitter on et pugui etiquetar?
@frankrodiii



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”