L'Al Andalus, a Barcelona

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

L'Al Andalus, a Barcelona

Entrada Autor: metring » Dimecres 26/07/2023 22:38






Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 27/07/2023 17:18

Llàstima!, perquè a la tarda vaig passar-hi, per davant de l'estació, sense saber-ho.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2209
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 27/07/2023 18:25

El tren de luxe 'Al Andalus' arriba a Barcelona

El tren de luxe més llarg d'Espanya no deixa ningú indiferent en la seva arribada a Catalunya

D'entre tots els trens blancs i liles de Renfe, aquest dimecres un de color vermell destacava a l'Estació de França de Barcelona. Es tracta de l'Al Andalus, un tren turístic de luxe amb més d'un segle d'història. [...]

La singularitat d'aquest tren, a banda del luxe, rau en el fet que és el tren més llarg que circula per les vies espanyoles. Compta amb 14 cotxes, distribuïts en dos cotxes restaurant, un cotxe cuina, un cotxe bar, un cotxe saló, set cotxes llit, un cotxe per a la tripulació i un generador, i en total fa 450 metres de longitud. Es va construir a finals dels anys 1920 i originalment el va fer servir la monarquia britànica per viatjar des de Calais fins a la Costa Blava, segons recull el web de l'Al Andalus. Però no va començar a funcionar com a tren turístic fins a l'any 1985, quan es va rehabilitar. Va estar en marxa fins el 2005, i llavors va haver d'aturar la seva activitat per manca de rendibilitat. Set anys després, el 2012, es va fer una nova restauració i l'històric tren va tenir un nou renaixement.

El tren inclou habitacions de dia, equipades amb sofàs, una tauleta i una dutxa; o habitacions de nit, amb llits. Els preus van des dels 8.000 euros per una cabina individual estàndard, fins als 11.200 euros per una habitació deluxe doble.
https://www.elnacional.cat/ca/confidenc ... 4_102.html


Salvem l'Estació de França!

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”