El tren elèctric del Vallès cap a França; el projecte oblidat d'en Carles Emili Montañés i Frederick S. Pearson

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
kvncoscojuela
N1
N1
Entrades: 3
Ubicació: Sabadell
Contacta:

El tren elèctric del Vallès cap a França; el projecte oblidat d'en Carles Emili Montañés i Frederick S. Pearson

Entrada Autor: kvncoscojuela » Dilluns 02/10/2023 9:23

Bon dia,

Fa unes setmanes vaig trobar un vídeo al canal Los trenes de Pere titulat "El tren elèctric de Barcelona a Sabadell" en el qual es menciona que la voluntat dels propietaris inicials de l'empresa Ferrocarrils de Catalunya era portar la línia a França a través del pas de Puigcerdà.

He estat buscant arreu i no trobo cap document, mapa o menció del projecte que em pugui ser útil per poder realitzar un treball per a la universitat (estic a tercer curs d'història).

Obro aquest nou tema al fòrum per si algú s'anima a ajudar-me en la recerca d'informació d'aquest tema; tota la informació rebuda serà citada corresponentment a la bibliografia del treball!

Gràcies.

Salutacions,
Kevin.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3158
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 02/10/2023 13:30

Escric de memòria, però abans que en Pearson morís en l'enfonsament del RMS Lusitania el 1915, hi havia dues alternatives per connectar amb ample internacional els Ferrocarrils de Catalunya amb la xarxa francesa: estrenyent l'ample de via de la línia de Ripoll i la llavors projectada prolongació a Puigcerdà o bé construint una línia nova que passés pel Bages i Berguedà resseguint la vall del Llobregat i foradant un túnel del Cadí.

En aquella època (1915) encara no s'havia creat la Companyia General dels Ferrocarrils Catalans i el carrilet del Llobregat (TFEMB) anava de Manresa estació del Nord (actual renfe-adif) a Olvan i Guardiola de Berguedà.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

kvncoscojuela
N1
N1
Entrades: 3
Ubicació: Sabadell
Contacta:

Entrada Autor: kvncoscojuela » Divendres 20/10/2023 21:06

genissimon ha escrit:
Dilluns 02/10/2023 13:30
Escric de memòria, però abans que en Pearson morís en l'enfonsament del RMS Lusitania el 1915, hi havia dues alternatives per connectar amb ample internacional els Ferrocarrils de Catalunya amb la xarxa francesa: estrenyent l'ample de via de la línia de Ripoll i la llavors projectada prolongació a Puigcerdà o bé construint una línia nova que passés pel Bages i Berguedà resseguint la vall del Llobregat i foradant un túnel del Cadí.

En aquella època (1915) encara no s'havia creat la Companyia General dels Ferrocarrils Catalans i el carrilet del Llobregat (TFEMB) anava de Manresa estació del Nord (actual renfe-adif) a Olvan i Guardiola de Berguedà.

Salut !!
Moltes gràcies per la informació!!!



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”