arqueologia ferroviaria-metropolitana

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 17/02/2006 11:16

Mortadel·lo ha escrit:L'enllaç de Psg de Gràcia, no té molta lògica el que dius, un passadís per anar de l'estació de Pg de Gràcia del Gran Metro a...on?
B.S. II, pàg. 152, parlant de l'evolució de l'estació Passeig de Gràcia (L3), esmenta, entre altres reformes del 1972, la construcció de l'enllaç amb l'estació de la L4. La qual cosa dóna peu a pensar que va ser una construcció desde zero, ja que una de les especialitats del Sr. Salmerón és esmentar el reaprofitament de túnels que estaven construits per a una funció diferent, i si aquest fos el cas segurament ho hagués esmentat.

I parlant del passadís, a B.S. I, pàg. 130, "(...) El servei del nou tram [de la L4] milloraria notablement a partir del 22 de desembre de 1973 amb la inauguració del passadís d'enllaç entre les estacions de Passeig de Gràcia (línia 4) i Aragó (línia 3)".


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dissabte 18/02/2006 1:35

Hola:

Gracies per la info :D . Jo no estava segur del fet si eran 1000 o 1100, en aquella epoca ni idea del tema. Solament em "xocava" una mica el tema que fos la mateixa linia pero que anes amb dos tipus de trens diferents.

En cuant a "portes extranyes" hi ha una a Sagrada Familia (andana ample, no se quina via, no arribo a tant, no se com distingir-ho) del costat enllaç amb L5, al costat de les escales mecaniques, hi ha una porta grissa..... un "cuarto oscuro"?.... algun acces entre linies?.... ja que es una estacio de d'enllaç, es possible que allo fos un passadis que comuniques.... on?

Seguim amb preguntes "xorras" i tenint en compte que no tinc la "Biblia Salmeronica" (i que vist el predicament que te i les dades que te, em mossego las unglas per tenir-la) i no se si en fa esment.... Es possible que alguna part de la xarxa de metro hagues aprofitat en la seva construccio part o la totalitat d'algun refugi antiaeri de la guerra? (carai quines preguntes que foto!... fins i tot jo em dono por).

Sal.lutacions:

Serie600

PD: Tan de bo pogues aconseguir els llibres del Sr. Salmeron.... :cop



Marc Font Escales
N4
N4
Entrades: 47

Entrada Autor: Marc Font Escales » Dissabte 18/02/2006 8:46

Serie600 ha escrit:Hola:

Gracies per la info :D . Jo no estava segur del fet si eran 1000 o 1100, en aquella epoca ni idea del tema. Solament em "xocava" una mica el tema que fos la mateixa linia pero que anes amb dos tipus de trens diferents.

En cuant a "portes extranyes" hi ha una a Sagrada Familia (andana ample, no se quina via, no arribo a tant, no se com distingir-ho) del costat enllaç amb L5, al costat de les escales mecaniques, hi ha una porta grissa..... un "cuarto oscuro"?.... algun acces entre linies?.... ja que es una estacio de d'enllaç, es possible que allo fos un passadis que comuniques.... on?

Seguim amb preguntes "xorras" i tenint en compte que no tinc la "Biblia Salmeronica" (i que vist el predicament que te i les dades que te, em mossego las unglas per tenir-la) i no se si en fa esment.... Es possible que alguna part de la xarxa de metro hagues aprofitat en la seva construccio part o la totalitat d'algun refugi antiaeri de la guerra? (carai quines preguntes que foto!... fins i tot jo em dono por).

Sal.lutacions:

Serie600

PD: Tan de bo pogues aconseguir els llibres del Sr. Salmeron.... :cop
Mira precisament! algú que la busca! pues a mí me la va conseguir un amic meu ahir mateix (a Rocafort) són molt amables allà i si no vés a Massades. Les fotos són en blanc i negre pero, inclús les més modernes, són espectaculars!
:o :o :o


Esport

Marc Font Escales
N4
N4
Entrades: 47

Entrada Autor: Marc Font Escales » Dissabte 18/02/2006 8:49

Una altra cosa! els 1000 sempre han estat a la L-5. Pero mai els han deixat sortir d' aquesta línia, quin horror!!!
:'( :vomit :'(


Esport

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 01/06/2009 0:17

Marc Font Escales ha escrit:Una altra cosa! els 1000 sempre han estat a la L-5. Pero mai els han deixat sortir d' aquesta línia, quin horror!!!
:'( :vomit :'(
Pujo aquest fil, al que he anat a para buscant una altre cosa, perquè oi que no va ser així, i que els 1.000 van fer també servei a la línia 3B?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 01/06/2009 0:25

metring ha escrit:Pujo aquest fil, al que he anat a para buscant una altre cosa, perquè oi que no va ser així, i que els 1.000 van fer també servei a la línia 3B?
1000 o 1100, però recordo haver-hi anat vàries vegades.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 01/06/2009 11:16

No, encara que potser he dit que sí en algun altre tòpic, els 1000 només van còrrer per la L5. Els que van donar servei a la L3B van ser els 1100.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”