arqueologia ferroviaria-metropolitana

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

arqueologia ferroviaria-metropolitana

Entrada Autor: Serie600 » Dissabte 28/01/2006 2:09

Hola:

Veient el planol que te en SantFeliuenc a la web http://es.geocities.com/imagesbcn01/bcn1971.jpg observo que en aquella epoca hi havia projectada una L6 (res a veure amb l'actual L6) que passava per sota -entre d'altres- la Diagonal. La pregunta es: Hi ha alguna cosa sota terra construida, tunels, galeries d'acces, pous de ventil.lacio, hipotetiques estacions o es nomes la ideia sobre el paper?.

Sense comptar les "coincidencies" que es puguin observar amb els traçats actuals de les L4, L5 i L2, es clar.

Per cert.... en aquella epoca mireu com estava projectada la L5 i la L2....

(si, soc un tocapebrots :D )

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dissabte 28/01/2006 17:53

Hola,

Es que la L5 y la L2 deberían de ir así para tener un trazado más óptimo y acorde a los movimientos de la gente.

Algún día se darán cuenta y cambiarán las cosas. "Solamente" hay que actuar en Sagrada Familia y cambiar pegatinas. Si la mentalidad que tenemos algunos por aquí no fuese tan conservadora y retrógrada :twisted: ya estaría hecho.

Por lo de la línea de la Diagonal, fíjate que el tramo que entra desde el norte en Zona Franca no es más que una variante de nuestra L9 actualmente en construcción, el tramo central va por Diagonal, el final muy próximo a Gran Vía y la prolongación casi podría haber sido una variante a lo que antes fue la L4 y ahora es erróneamente L2.

Nótese también hacia dónde se prolonga la L3 más allá de la entonces "Ciudad Universitaria" y por dónde lo hace. Si ya entonces se veía como necesaria y que en el futuro la necesitaríamos... imagináos cómo nos hace falta dicha prolongación en el Llobregat.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 30/01/2006 11:46

Ja que ha sortit el tema li voldria fer unes preguntes a Sntfeliuenc sobre les seves propostes.

- L'altre dia em vaig descarregar el teu mapa de rodalies (molt interessant, per cert que arribi fins a Berga i que es connecti Vilanova amb Vilafranca) i molt interessant també que la actual L7 es prolongui fins a St. Cugat, etc. però... i el tram actual via sarrià i les planes amb el ramal de Reina Elisenda?

- La teva proposta de metro preveu l'eliminació de la L7 com a metro i només deixarla com a rodalies sense parar al Putxet ni a Pàdua. Pretens deixar aquella zona sense servei? I mes amunt a on la teknon? (si treus la L9 o la fas anar per un altre lloc aquell barri quedarà incomunicat, no?)

Salutacions.



Avatar de l’usuari
Loyster
N5
N5
Entrades: 134
Ubicació: Hospital de Sant Pau - L5

Entrada Autor: Loyster » Dilluns 30/01/2006 13:28

Una pregunta: es possible a Sagrada familia fer l'intercanvi de les dos linies :?: i si diuen que allargaran la L8 fins les glories pasant per la SF que faran :?: Al final, la zona de SF, que era la que menys teniem de foradar, estara mes foradada que un formatge grouller :x


Amant de les 1000

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dilluns 30/01/2006 17:39

Hola:

No, SantFeliuenc, si tens mes rao que un sant. I tampoc cal ser un superdotat per veure que aixo de la L5 i la L2 es un nyap, nomes mirant el planol ja s'adona un que no es molt normal el traçat actual.

El que jo em referia es si a banda del projecte que ja es va pensar per fer passar algo per sota Diagonal, hi ha alguna cosa feta, si hi ha algun tunel fet, encara que estigui fora de servei o per acabar, o alguna cosa similar. No parlo en termes de "mobilitat" que aixo ho tenim clar que la xarxa de metro esta (erm...... i ara que dic jo per que no soni dur?), parlo del tema en plan "espeleologia". HI han tunels o accessos a l'exterior (disimulats d'alguna manera o que se jo) etc. d'aquestas hipotetiques linies?.

El tema del "desviament" L5 L2.... nomes cal fer-ho. Que algu dels "jerifaltes" de Mobilitat pensi i possi en marxa la "maquinaria" per activar-ho. No es va fer el "canvi" entre L2 i L4 a La Pau?.... Jo es que mentre algu no em doni raons de pes en contra -i no conjetctures- crec que l'operacio es viable. Si el tunel esta tapiat com es pot veure cuan esta il.luminat, es que el pas existeix. Si no fos aixi, crec que la paret seria com cualsevol altre "cul de sac", acabat en paret de ciment i no pas amb totxos.

(SantFeliuenc, cuan anem a derribar la paret? :D )

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 30/01/2006 18:12

el túnel tapiat segueix direcció Encants, però s'acaba en cul-de-sac, no connecta amb el túnel actual de la línia lila (i estan a un nivell diferent)

ara, ja molaria ja!


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dilluns 30/01/2006 18:18

Mortadel·lo ha escrit:el túnel tapiat segueix direcció Encants, però s'acaba en cul-de-sac, no connecta amb el túnel actual de la línia lila (i estan a un nivell diferent)

ara, ja molaria ja!
Si están a nivell doferent, perque no possem un cremallera?



Avatar de l’usuari
Loyster
N5
N5
Entrades: 134
Ubicació: Hospital de Sant Pau - L5

Entrada Autor: Loyster » Dilluns 30/01/2006 18:53

Si están a nivell doferent, perque no possem un cremallera?
xD xD :mort :riure :plas


Amant de les 1000

Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dilluns 30/01/2006 19:00

Nomes hi ha que agafar carrerilla per pujar i frenar per baixar,

GLIN,GLING,GLING/PROXIMA ATRACCIÓ, ENCANTS/GLIN,GLING,GLING
:suar :suar :plas :plas ))) :atac :fuig :pal :idea:



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dilluns 30/01/2006 22:55

Hola,
- L'altre dia em vaig descarregar el teu mapa de rodalies (molt interessant, per cert que arribi fins a Berga i que es connecti Vilanova amb Vilafranca) i molt interessant també que la actual L7 es prolongui fins a St. Cugat, etc. però... i el tram actual via sarrià i les planes amb el ramal de Reina Elisenda?
El tramo actual tiene su uso, ¿te has descargado el plano propuesta del metro?
- La teva proposta de metro preveu l'eliminació de la L7 com a metro i només deixarla com a rodalies sense parar al Putxet ni a Pàdua. Pretens deixar aquella zona sense servei? I mes amunt a on la teknon? (si treus la L9 o la fas anar per un altre lloc aquell barri quedarà incomunicat, no?)
Nada queda incomunicado, a todas partes puedes acceder con el sistema combinado de metro, cercanías, tranvía y bus.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dimarts 31/01/2006 22:58

Hola:
Mortadel·lo ha escrit:el túnel tapiat segueix direcció Encants, però s'acaba en cul-de-sac, no connecta amb el túnel actual de la línia lila (i estan a un nivell diferent)

ara, ja molaria ja!
No hi ha comunicacio!..... "ME!"....

Paciencia.....

Sal.lutacions:

Serie600

PD: Un tunel que acaba en cul de sac, tapiat?..... extrany.... molt extrany....



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dijous 16/02/2006 3:57

Hola:

Confesso que de vegades s'em va pero molt l'olla. I aqui un parell d'exemples-pregunta:

Si teoricament tota la L2 es va fer amb el talp sovietic, com es que el tros de Sant Antoni i Para.lel (les estacions, concretament) son aixi?. M'explico: Que jo sapiga, desde Sagrada Familia Fins a Universitat totes les estacions son andana "central" amb una paret divisoria, pero en Sant Antoni no, es andana central "pelada". I Paral.lel 3/4 del mateix, mes be es la tipica estacio "ample" sense paret central.... La pregunta es: Aquestas estacions eran alguna mena d'apartadero de trens-cotxera-taller-cua de maniobres abans de ser inclosas a la L2?. Recordareu que la L2 cuan es va inaugurar, primerament acabava a Sant Antoni i no va ser fins -si no m'erro- uns tres o cuatre messos mes tard, que no es va "estirar" fins a Paral.el. A mes de que totes les estacions (tret de Sagrada Familia) son arrodonides, i Sant Antoni es cuadrada.

El tema "cua de maniobres" m'encaixaria amb la noticia que vaig llegir fa temps a l'Avui que deia que estava previst "tallar" la L2 a Sant Antoni i que enllaces a Poble Sec i d'alla creues per Montjuic, quedant el tunel Sant Antoni - Paral.lel com a cua de maniobres comuna a L2 i L3.

L'altre "anada d'olla": Enllaç de L3 amb L4 (el "famos" passadis). Tenint en compte el que era abans els dos ramals (Correus i Fernando), jo crec que aquell passadis era un tunel de servei per al personal de manteniment pero que al fer-se la separacio dels dos ramals i esser reconvertit el ramal Correus en la L4, algu va decidir hablitar allo per al public. Aquell passadis sempre ha existit o es va obrir al public cuan es va crear la L4? (deu meu quin liu m'eh fotut jo ara!).... Imagino que s'enten la pregunta.

Seguint amb la pregunta: A l'igual que les linies de metro es "comuniquen" entre ellas a les estacions de transbordament, el personal de manteniment tambe te passadissos de comunicacio entre linies?. Vaja, a Para.lel es bastant clar que hi poden anar a peu d'una a l'altre, pero desde Sagrada Familia L5 a L2 hi ha algun tunel de servei per al personal, o van per les andanes?, hi ha alguna mena de "tunel secret" (es que no se com dir-ho) de nomes acces al personal, que comunica aquestas estacions?. O a Diagonal L5 i L3, tambe, per exemple. O simplement van per fora com el public?. Se que la pregunta es un tant "difosa" pero es que no se com fer-me entendre.

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dijous 16/02/2006 9:08

Jo t'entenc, a Pl. Catalunya (FGC) fins fa 8 o 10 anys hi havien dos tunels de servei, ara están tapats, degut a que les reparacions és poden fer per la nit que no hi ha gaire circulació al carrer. (Van en furgoneta, ... )


El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dijous 16/02/2006 9:45

anem a pams:

Paral·lel: ja estava feta, era l'estació de la L3B que jo sàpiga no?

Sant Antoni: ni idea, però tingues en compte que quan van fer les obres als anys 90 per acabar la L2, a la Ronda de Sant Antoni hi van fer un pou del copón, no se si van remodelar l'estació o simplement ja estava feta així, tenint en compte que als anys 70 quan es va fer el túnel, un dia un autobús se'l va empassar la terra per allà, jo crec que devien fer l'estació de manera diferent a causa del terreny inestable o el que sigui.

L'enllaç de Psg de Gràcia, no té molta lògica el que dius, un passadís per anar de l'estació de Pg de Gràcia del Gran Metro a...on?

i dubto que es dediquessin a fer túnels per al personal de manteniment...prou feina tenien a fer-ne un per als passatgers!


ES PELIGROSO ASOMARSE

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 16/02/2006 22:52

Mortadel·lo ha escrit:
L'enllaç de Psg de Gràcia, no té molta lògica el que dius, un passadís per anar de l'estació de Pg de Gràcia del Gran Metro a...on?

i dubto que es dediquessin a fer túnels per al personal de manteniment...prou feina tenien a fer-ne un per als passatgers!
Doncs per anar de Gràcia L3 a la caseta que hi havia a la bifurcació dels dos ramals de la L3 (el de Correus i el de Fernando)? Hipòtesi.



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Divendres 17/02/2006 0:17

Hola:

Abegot, tu et refereixes a accessos desde carrer, que tambe pot ser altre opcio-ampliacio a la pregunta, tipus "pous de ventil.lacio" com els que hi ha pels voltants de la majoria d'estacions. Jo em referia a directament a alguna mena de porta tipus "SOLO PERSONAL AUTORIZADO" que anes a petar als tunels i que comuniques entre linies. Gracies per l'informacio.

Mortadel.lo, em sembla que no. Pel poc que recordo, L3 i L3-B eran la mateixa andana, es donava la volta per taquilles -com menys o menys ara- pero hi havia una reixa que barrava el pas a aquella banda. Pel que recordo allo -el quea ra es l'andana de L2- era una cua de maniobres. Recordo haver vist trens "aparcats" alla i a les fosques. L3 i L3-B eran dins la mateixa estacio. Curiosament, els trens feian la maniobra de canvi de via entre "Paral.lel" i "Drassanas" , "Pueblo Seco" i "Atarazanas" si respectem la toponimia de l'epoca. Sempre es quedava un tren a "Atarazanas" fins que per l'altre via no entrava el que venia de "Pueblo Seco", aleshores el que estava esperant, iniciava la marxa. El que ja no recordo es el que donava servei a la L3-B.... Potser eran 1000's?.

Al que em refereixo es que com primariament allo eran dues branques de la mateixa linia, tindria que haver alguna mena de comunicacio per al personal entre les dues branques. Es que no se com explicar-ho. D'aqui la meva suposicio que allo tan "extrany" (la veritat es que es un transbord bastant "lleig") allo pimariament seria un tunel de servei pel personal que despres es va habilitar com a passadis d'enllaçs pel public.

Sempre penso amb la posibilitat -al meu veure, bastant llogica- de que tenen que haver accesos i/o passadissos per nomes el personal, sian motoristes o personal de manteniment.

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Divendres 17/02/2006 10:24

Serie 600, escrigué: "Abegot, tu et refereixes a accessos desde carrer, que tambe pot ser altre opcio-ampliacio a la pregunta, tipus "pous de ventil.lacio" com els que hi ha pels voltants de la majoria d'estacions. Jo em referia a directament a alguna mena de porta tipus "SOLO PERSONAL AUTORIZADO" que anes a petar als tunels i que comuniques entre linies. Gracies per l'informacio."

No, jo no em refereixo a accesos des d' eel carrer, si no des de dintre les estacions.

Accesis des d'el carrer els teniu amb els pous de Ventilació.

Creuament Balmes-Aragó hi ha un. (no estic segur)

A l'estació de Viladordis (Manresa) hi ha un altre, (Que vaig tindre de cridar a lUrbana, pq treguesin el camió que hi habia a sobre. xD :) :D )


El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Divendres 17/02/2006 11:01

Pel que fa a connexions reservades a "personal autoritzat", tinc entès que n'hi ha una entre Sant Gervasi i Plaça Molina, tot i que correspon a la xarxa de FGC i no a la del FMB.

També he sentit a dir que hi ha una sortida d'emergència a mig túnel entre Maragall i Llucmajor (L4) que dóna a l'andana de Virrei Amat (L5). Val a dir que a una andana (no recordo quina) hi ha marcada una àrea de seguretat on s'hi prohibeix l'estacionament de persones i objectes que puguin bloquejar unes portes metàliques que hi ha.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Divendres 17/02/2006 11:08

entfe001 ha escrit:Pel que fa a connexions reservades a "personal autoritzat", tinc entès que n'hi ha una entre Sant Gervasi i Plaça Molina, tot i que correspon a la xarxa de FGC i no a la del FMB.

També he sentit a dir que hi ha una sortida d'emergència a mig túnel entre Maragall i Llucmajor (L4) que dóna a l'andana de Virrei Amat (L5). Val a dir que a una andana (no recordo quina) hi ha marcada una àrea de seguretat on s'hi prohibeix l'estacionament de persones i objectes que puguin bloquejar unes portes metàliques que hi ha.
La sortida d'emergència al mig del túnel es veu molt bé, està iluminada, són unes escales que pugen i hi ha un cartell que posa "peligro trenes circulando" , se suposa que allà s'ha de fer l'estació de Virrei Amat de la L4 (festival del humor)


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 17/02/2006 11:12

Todooo estáaa en los librooooos...
Serie600 ha escrit:El que ja no recordo es el que donava servei a la L3-B.... Potser eran 1000's?.
B.S. I, pàg. 129: A la foto inaugural del tram Zona Universitària - Sants-Estació (20 de gener del 1975) surt un Mil.

B.S. I, pàg. 131: A la foto inaugural del tram Paral·lel - Sants-Estació (15 de juliol del 1975) surt un Mil.

B.S. II, pàg. 81-82: S'ens aclareix que els 1000 han estat destinats durant tota la seva vida a la L5, mentre que els 1100 estaven ja destinats a la L3B i L4, ambdues amb la presa de corrent per tercer carril.

De tot això es dedueix que eren 1100.

Més endavant (B.S. II, pàg. 147), a la secció dedicada a les estacions, es deixa clar que a Paral·lel, efectivament, els trens de la L3 arribaven a la via 1, i els de la L3B a la via 2.

El tema de les andanes actualment de L2: "(...) Aquesta estació realment és doble, ja que al seu costat es troba l'estació de la nova línia 2 amb la qual en principi estava previst que compartís els vestíbuls i les escales mecàniques, i si bé no ha estat mai oberta al públic, durant molts anys les vies d'aquella nau es van utilitzar per a l'estacionament de trens de la línia 3(...)"

Llavors (recordem que els llibres estan escrits quan la L2 tornava a ser un procés engegat, però encara no funcionava) deixa caure que la part L2 de l'estació sí que hauria estat construida pensant en la L2.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”