Sobre l' estació de metro Jaume I
- Serie-300-metro
- N4
- Entrades: 42
- Ubicació: A prop de Alfons X (L-4) "Barcelona"
- Contacta:
- BCN Término
- N5
- Entrades: 128
- Ubicació: Allà ón ja no hi queda cap 1000
Era broma !!
La estació de Correos va estar condemnada desde la seva construcció. Qualsevol prolongació de la linea la anulava completament, ja fos de manera definitiva o passant per una reconstruccio integral sota la plaça d´Antonio López, precisament per ocupar la andana principal la nau destinada a la via 2,però la proximitat amb la nova estació Barceloneta i que hauria estat en el bellmig d´una corva de radi reduit ho va desaconsellar. Llei de vida. Fou una de les "bèstieses" més raonables de FCMB.
BCN Término.
La estació de Correos va estar condemnada desde la seva construcció. Qualsevol prolongació de la linea la anulava completament, ja fos de manera definitiva o passant per una reconstruccio integral sota la plaça d´Antonio López, precisament per ocupar la andana principal la nau destinada a la via 2,però la proximitat amb la nova estació Barceloneta i que hauria estat en el bellmig d´una corva de radi reduit ho va desaconsellar. Llei de vida. Fou una de les "bèstieses" més raonables de FCMB.
BCN Término.
-
- N9
- Entrades: 2158
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contacta:
Sobre els accessos de l'estació i l'estació i els teus dubtes jo em pregunto si algú té alguna referència exacta de la posició de l'estació respecte del carrer.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- BCN Término
- N5
- Entrades: 128
- Ubicació: Allà ón ja no hi queda cap 1000
Disposem dels PK de tant de Correos com de Banco com de Urquinaona, pero aixo dic que tot apunta a que és just sota la Plaça Antonio Moura.
Malgrat tot aixó, i com que hi ha opinions contraposades, intentaré treure´n l´aigua clara com més aviat millor
BCN Término.
Malgrat tot aixó, i com que hi ha opinions contraposades, intentaré treure´n l´aigua clara com més aviat millor
BCN Término.
- Serie-300-metro
- N4
- Entrades: 42
- Ubicació: A prop de Alfons X (L-4) "Barcelona"
- Contacta:
por ese motivo sus dos andenes miden tan solo 23 metros ( bastante más que un coche o poco menos que dos coches, según como se mire ), y de 1,40 metros de ancho, exactamente igual que el andén estrecho de Correos..
El andén estrecho de Correos 1,40? Pero si parece mucho más estrecho
El andén estrecho de Correos 1,40? Pero si parece mucho más estrecho
Gran Metro de Barcelona
la via ascendent era la Via 2, y la descendent era la Via 1, tinc entés que en la actualitat continua sent de la mateixa manera. Hem de pendre com a referencia llógicament els trams centrals tant de la linia 3 com de la linia 4, ja que pel seu traçat es pot confondre quina es la via ascendent i quina la descendent. Aixi doncs a la linia 3, la via desdendent a la alçada del Passeig de Gracia es la Via 1, y a la linia 4 el mateix.
Per a qui tingui la biblia salmeroniana:
Per exemple, la foto de l' estació Universitat de després de la reforma del 71 en que fica que és la via 2, és l`andana direcció Fondo, no?
Per a qui tingui la biblia salmeroniana:
Per exemple, la foto de l' estació Universitat de després de la reforma del 71 en que fica que és la via 2, és l`andana direcció Fondo, no?
Aquí teniu tres fotos antigues:
- Fitxers adjunts
-
- jaumeii.jpg (86.05 KiB) Visualitzat 6356 cops
-
- jaumei2.jpg (100.53 KiB) Visualitzat 6357 cops
-
- jaumei3.jpg (93.65 KiB) Visualitzat 6354 cops
Moltes gràcies per aquestes imatges impagables. Jo tan antiga no la recordo, em refereixo a que mai la vaig veure amb el terra d'hexàgons, però si amb aquesta decoració de "pijama" a on els marcs dels anuncis eren de pedra artificial blava. Aquesta decoració la va perdre als primers 90 quan algú va tenir la genial idea de folrar-la amb plaques de fibra, amb la qual cosa van picar els marcs dels anuncis que sobressortien, però a sota encara hi duen ser els enrajolats a ratlles. Abans de la reforma, recordo també que a l'andana direcció correus es podien veure encara al sostre un total de tres càncamos al llarg de tota l'andana que sempre vaig suposar que havien servit per suportar l'antiga catenària, abans d'instal·lar el 3er carril (i vet aqui que anys després tornaria la catenària).
Parlo de memòria, però diria que l'ampliació realitzada a l'estació als 70s va restar incòlume i encara la podem veure avui dia, i recordo en aquella època (90s) que es podia reconèixer perfectament a on hi havia hagut els rombs del nom d'estació perquè encara restaven els forats amb els tacos i la brutícia acumulada amb forma de romb, que hauria estat impossible d'eliminar del tot. Ignoro si tot això encara hi és, perquè fa temps que no m'hi passo.
La foto que us envio la vaig fer al setembre del 91, i llavors crec que havien començat a reformar l'andana direcció Urquinaona, de cara als JJ.OO.
Parlo de memòria, però diria que l'ampliació realitzada a l'estació als 70s va restar incòlume i encara la podem veure avui dia, i recordo en aquella època (90s) que es podia reconèixer perfectament a on hi havia hagut els rombs del nom d'estació perquè encara restaven els forats amb els tacos i la brutícia acumulada amb forma de romb, que hauria estat impossible d'eliminar del tot. Ignoro si tot això encara hi és, perquè fa temps que no m'hi passo.
La foto que us envio la vaig fer al setembre del 91, i llavors crec que havien començat a reformar l'andana direcció Urquinaona, de cara als JJ.OO.
- Fitxers adjunts
-
- jaume I - sep91 - copia.jpg
- (58.07 KiB) S’ha baixat 1303 vegades
Què és alló??
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5702
- Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contacta:
Jo Jaume I crec recordar-la encara amb els rombs. Tot i que de vegades ja dubto si certes coses les he viscut realment, o me les imagino de tant "fotracatar"
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Trytasa Baldaquino
- N7
- Entrades: 330
- Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76
Veig que fa realment temps que no vaig a aquesta estació... encara la recordo amb aquesta estètica...
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
Pot ser que els recordis "perfectament": els rombs van lluir ben bé fins al 1982-83 en aquell tram d'estacions, fins a Selva de Mar. A partir de Besós Mar (Mina-Provisional) ja no van arribar a ser utilitzats, estrenant-te el nou sistema de franja contínua.Fran-Ikarus ha escrit:Jo Jaume I crec recordar-la encara amb els rombs. Tot i que de vegades ja dubto si certes coses les he viscut realment, o me les imagino de tant "fotracatar"
Per cert, que els últims rombs que recordo van seguir sent utilitzats a l'estació Catalunya L3 fins ben entrats els 90. Per motius que desconeixo, aquesta estació va alternar panells indicatius d'estació i il·luminació antics i moderns. A més de la franja contínua clàssica amb els fluorescents, aquesta estació va seguir conservant els rombs i uns globus esfèrics blancs amb bombeta situats al llarg de la paret de l'estació. Anys després es van retirar.
En ambdós casos, els rombs dels que parlo no eren la xapa abombada i lacada clàssica del metro, eren una darrera versió de metacril·lat de colors (blanc de fons, vermell fosc superposat al perímetre i les lletres de l'estació en blau marí damunt del blanc) rematat amb un marquet d'al·lumini.
Què és alló??
Respecte a la foto del 1991, fixeu-vos que a la cantonada del mur central abans de l'ampliació hi ha un tram pintat de negre amb un indicador d'estacions a la part baixa: es tractava d'una prova que es va fer de cara a la nova decoració (bàsicament pintar les rajoles de negre) i la possibilitat d'ubicar panells informatius allà a baix, experiment que pel que es veu no va reeixir.
Què és alló??
Una foto més de poc abans de la remodelació dels 90:
- Fitxers adjunts
-
- jaumeI.jpg (135.01 KiB) Visualitzat 5860 cops
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5702
- Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contacta:
Ostres, amb un banc verd "trasplantat" de la L3!
Afegim la imatge aquí al tema dels "Bancs de colors"?
La foto, però, ha de ser d'uns quants anys abans de la remodelació. Segona meitat dels 80, diríeu?
Afegim la imatge aquí al tema dels "Bancs de colors"?
La foto, però, ha de ser d'uns quants anys abans de la remodelació. Segona meitat dels 80, diríeu?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Jo diria que la foto, com a mínim, es de vuit o deu anys abans de la remodelació. En aquest racó sempre recordo que hi havia un banc exactament igual però groc, amb inscripcións+data de mitjans dels vuitanta. El remat metàl·lic que te la barana era d'al·lumini, i era igualment gravat amb el mateix "artista" que el del banc i amb les mateixes dates. Les inscripcions eren de l'estil "yoli y paco" dins d'un cor. El banc va ser dels darrers de fibra que vaig veure al metro, ja que els d'altres trams de la L4 ja havien estat substituïts pels de pedra artificial.Fran-Ikarus ha escrit:Ostres, amb un banc verd "trasplantat" de la L3!
Afegim la imatge aquí al tema dels "Bancs de colors"?
La foto, però, ha de ser d'uns quants anys abans de la remodelació. Segona meitat dels 80, diríeu?
Què és alló??
Algu te una foto de l'estacio als anys 20/30 ? Crec que vaig veura una molt antiga de quant l'inaguracio....
Al llibre de Salmerón en surt una amb "l'aparell ozonitzador", a on l'estació surt original decorada amb rajola blanca visellada. També en algún llibre recordo haver vist alguna foto amb els anuncis a la paret.evody ha escrit:Algu te una foto de l'estacio als anys 20/30 ? Crec que vaig veura una molt antiga de quant l'inaguracio....
Què és alló??