mites, llegendes i d'altres histores del metro

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dijous 01/06/2006 9:22

sobre els fantasmes, em sembla que heu d'estudiar una mica de termodinàmica si voleu estar al dia d'energies :D

sobre Fernando, per 52345321535a vegada ho explico:
sortint de Liceu direcció Drassanes, el millor es posar-se al principi de tot del 3000 de torn, així la velocitat és més baixa, a una finestra costat Besòs, al cap d'uns 150-200m hi ha una obertura a la paret del túnel, és molt curta, no deu fer ni mig cotxe, si us hi fixeu veureu el reflexe blanc de les rajoles blanques typical Gran Metro.


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
BCN Término
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Allà ón ja no hi queda cap 1000

Entrada Autor: BCN Término » Dijous 01/06/2006 10:26

Sobre la energia, només comentar que s´acostuma a converteix en calor, i que la calor s´acava disipant.

Sobre Fernando, no arriba a estar tant lluny de Liceu, tan sols 127 metres entre eixos, per tant desde la punta d´andana de Liceu fins a la punta d´andana de Fernando tan sols hi ha 87 metres. I en realitat hi ha dues obertures al mur del tunel, com que una imatge val més que mil paraules, us recomano fixar-vos en la sortida al carrer Argenteria de Jaume I ( L4 ), ja que s´acosta molt i molt a com devia ser Fernando, no en và, ambdós vestibuls i accessos varen ser construits per el Gran Metro durant els anys 40.

BCN Término.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dijous 01/06/2006 10:52

bueno, són metres de pagès els meus :x


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 01/06/2006 13:45

No sap TMB la de pasta que ingressaria si fes visites nocturnes a aquests llocs mítics... :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 01/06/2006 16:05

JaMiRo! ha escrit:No sap TMB la de pasta que ingressaria si fes visites nocturnes a aquests llocs mítics... :D
No gaire, i cada vegada menys si segueixen destrossant estacions com han fet a Liceu, Lesseps o Catalunya, i amb l'únic vehicle històric mort de riure a les cotxeres >:(


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Divendres 02/06/2006 1:51

Hola:
Platanito ha escrit:
JaMiRo! ha escrit:No sap TMB la de pasta que ingressaria si fes visites nocturnes a aquests llocs mítics... :D
No gaire, i cada vegada menys si segueixen destrossant estacions com han fet a Liceu, Lesseps o Catalunya, i amb l'únic vehicle històric mort de riure a les cotxeres >:(
Dissortadament en Platanito te rao. Els rars som nossaltres. A qui ens agraden aquestas cosas es a nosaltres. A nosaltres ens venen ereccions (erm.... ja m'enteneu) de pensar en fer una ruta nocturna pel metro o anar a peu per determinats recons, anar a veure una cotxera. Pero a la gent "normal" aixo tant els hi fa. I perque?.... ves a saber, pero penso que es perque la "gent del carrer", els usuaris no s'en senten orgullossos del seu transport public i el veuen com un "mal inevitable", a banda de que es quelcom que no li donen mes importancia de la que es "allo" que forzossament agafan cada dia per anar a treballar.

No hi ha conciencia de "Transport Public" en aquesta ciutat. Ja començem pels el d'adalt que no en fan res per guanyarse la simpatia de l'usuari.

(perdoneu la desvariada..... tornem al tema original?)

Alguna llegenda, tunel abandonat, acces semi-vissible?.....

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 02/06/2006 11:22

Com a accés semi-visible, el que es veu en alt, il.luminat i tancat amb una reixa des de l'andana de Renfe a plaça Catalunya.

Accés des del carrer: a banda del ja conegut de Correus i el ja comentat passadís d'unió entre Barceloneta i l'antiga estació de rodalies de Barcelona Término, recordo haver vist tapiar una de les boques d'Urquinaona línia vermella a la mateixa plaça amb la Ronda de Sant Pere (n'hi havia dos, que donaven a voreres diferents). El van cobrir per calt, i van tancar el forat al vestíbul amb una porta per poder-lo fer servir de trastero.

Un altre túnel "raro": el que hi ha entre Palau Reial i Zona Universitària, massa petit per circular-hi trens però molt ben fet, una mica llarg i totalment perpendicular al túnel principal. Potser és un accés a la subestació elèctrica?

Evidentment, el que també sembla una porta oberta al misteri és la conegudíssima sortida d'emergència a la L4 entre Maragall i Llucmajor, però visitant Virrei Amat desapareix el misteri (hi ha la porta que tanca l'altre extrem).

Abans parlàvem de fantasmes. Doncs bé, també hi ha trens fantasmes! Jo els he sentit a Diagonal L3, Espanya L1 i fins i tot a Gornal L8! Per no parlar de les carreres amb trens fantasmes entre Universitat i Catalunya L1, i fins i tot entre Catalunya i Urquinaona a través dels finestrals a la base del túnel!


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 02/06/2006 12:53

Aquell túnel es va construir per facilitar els treballs de construcció de la línia.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Divendres 02/06/2006 15:53

josep_serre ha escrit:Aquell túnel es va construir per facilitar els treballs de construcció de la línia.
Entre Pl.Catalunya i Gran Via / Balmes hi ha un tunel (paso de hombre) que comunicaba als anys 50, l'edifici oficial i la platja de vies (via 6) del actual FGC.



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Divendres 02/06/2006 22:27

Hola:
Platanito ha escrit:Abans parlàvem de fantasmes. Doncs bé, també hi ha trens fantasmes! Jo els he sentit a Diagonal L3, Espanya L1 i fins i tot a Gornal L8! Per no parlar de les carreres amb trens fantasmes entre Universitat i Catalunya L1, i fins i tot entre Catalunya i Urquinaona a través dels finestrals a la base del túnel!
Aixo es cert o es algun comentari "acid-sarcastic" cap alguna operadora ferroviaria?. No fotem que hi han trens fantasma?.

Sal.lutacions:

Serie600



Bauvilla
N5
N5
Entrades: 91
Ubicació: Calafell
Contacta:

Entrada Autor: Bauvilla » Dijous 08/06/2006 1:51

Diagonal Línia 3, deu ser el soroll dels trens de la línia 5 que passa per sota, les vies de la L3 passen en pont sobre les de la L5. Ídem a Verdaguer línia 4 i a Provença on es senten els trens de la Linia 5 passar per sobre de FGC en pont també...O potser és quelcom d'altre????


Per una ràpida implantació generalitzada de l'ample de via UIC 1435 a tota la Península Ibèrica.

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dijous 08/06/2006 7:00

Aixó que us vaig a dir no és un mite. Suposo que tots heu vist les fotografoies del kiosc d'urquinaona, amb el seu ascensor i la marquesina. Tot aixó fa molt de temps que va desaparèixer, degut, segons em van dir, per la reforma de la plaça i l'ampliació del carrer Pau Clarís. Bé, doncs el que ha desaparegut és la superficie, però el forat de l'ascensor amb els seus forjats i l'escala de marbre amb barana de ferro forjat i fusta, encara existeixen.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 08/06/2006 9:34

El LLOP ha escrit:Aixó que us vaig a dir no és un mite. Suposo que tots heu vist les fotografoies del kiosc d'urquinaona, amb el seu ascensor i la marquesina. Tot aixó fa molt de temps que va desaparèixer, degut, segons em van dir, per la reforma de la plaça i l'ampliació del carrer Pau Clarís. Bé, doncs el que ha desaparegut és la superficie, però el forat de l'ascensor amb els seus forjats i l'escala de marbre amb barana de ferro forjat i fusta, encara existeixen.
Siii?????????? I és visible d'alguna manera????????? Utilitzaran el forat per instalar un ascensor nou, ja que s'han de fer de tota manera?



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dijous 08/06/2006 11:45

Si que es poden veure, però només desde una finestra situada als vestuaris dels empleats. L'ascensor no es pot col.locr allà, perquè sortiria enmig de la calçada del carrer Pau Clarís (enmig de la circulació).



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Divendres 09/06/2006 0:22

Hola:

Em jugo una T-10 a que a mes d'un d'aqui li agradaria poder fer una ullada per alla, a banda de la inevitable "bateria" de fotos de record.

Possiblilitats?......

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Divendres 09/06/2006 11:17

Serie600 ha escrit:Hola:

Em jugo una T-10 a que a mes d'un d'aqui li agradaria poder fer una ullada per alla, a banda de la inevitable "bateria" de fotos de record.

Possiblilitats?......

Sal.lutacions:

Serie600
Aquesta també la perdràs...quantes en portes ja? :D


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Divendres 09/06/2006 11:38

El LLOP ha escrit:Aixó que us vaig a dir no és un mite. Suposo que tots heu vist les fotografoies del kiosc d'urquinaona, amb el seu ascensor i la marquesina. Tot aixó fa molt de temps que va desaparèixer, degut, segons em van dir, per la reforma de la plaça i l'ampliació del carrer Pau Clarís. Bé, doncs el que ha desaparegut és la superficie, però el forat de l'ascensor amb els seus forjats i l'escala de marbre amb barana de ferro forjat i fusta, encara existeixen.
unes fotos no estarien malament ja que no podem veure-ho :D


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Divendres 09/06/2006 14:34

Ja veurem que es pot fer, no prometo res, almenys d'aquí poc.


"Lo imposible lo hacemos de inmediato. Para los milagros tardamos algo más"



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 09/06/2006 19:35

Serie600 ha escrit:Hola:

Em jugo una T-10 a que a mes d'un d'aqui li agradaria poder fer una ullada per alla, a banda de la inevitable "bateria" de fotos de record.

Possiblilitats?......

Sal.lutacions:

Serie600
¿Si, hola, mande?

:)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Divendres 09/06/2006 22:31

Hola:
aarongilp ha escrit:
Serie600 ha escrit:Hola:

Em jugo una T-10 a que a mes d'un d'aqui li agradaria poder fer una ullada per alla, a banda de la inevitable "bateria" de fotos de record.

Possiblilitats?......

Sal.lutacions:

Serie600
Aquesta també la perdràs...quantes en portes ja? :D
Aaron.... mai he dit en quin estat de salut me las jugo.... xD

Perdudes?.... de moment 2 que jo recordi. Una per a en Entfe i altre per a en Josep_serre (crec).

Lllop, el que pugis fer. Ara no te la juguis per aixo. Saps que ens fot molta il.lusio, pero abans es el que importa. Gracies de totes maneres.

Sal.lutacions:

Serie600



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”