Ex funicular de Nuria

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Ophani
N4
N4
Entrades: 74

Ex funicular de Nuria

Entrada Autor: Ophani » Dissabte 01/07/2006 18:02

Algu tindria alguna foto de l'antic funicular de Vall de Nuria o que em digues si era aeri o terrestrem, gracies



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dissabte 01/07/2006 20:27

Era terrestre (al meu entendre un funicular sempre ho és :nose ). Fotos no en tinc, però recordo haver-ne vist a la biblia salmeroniana :roll:



Ophani
N4
N4
Entrades: 74

Entrada Autor: Ophani » Dissabte 01/07/2006 20:54

que jo sapiga ni han d'aeris



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 01/07/2006 21:40

Ophani ha escrit:que jo sapiga ni han d'aeris
Aleshores no és un funicular, sinó un Telefèric...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Dissabte 01/07/2006 23:52

Al llibre de El cremallera de Nuria crec que surt el funicular de puja on es l'actual alberg



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Diumenge 02/07/2006 10:00

Ophani ha escrit:Algu tindria alguna foto de l'antic funicular de Vall de Nuria o que em digues si era aeri o terrestrem, gracies
El fuicular de Núria era un funicular, és a dir, tenia rodes a la part de baix, anava sobre vies i l'estirava una corda.

Per cert, les seves cabines provenien del funicular que hi va haver a l'avinguda de Maria Cristina per l'Exposició Internacional de 1929 (a qui em rectifiqui dient que va ser Universal li obro el cap amb el llibre d'història de Barcelona més gran que trobi).


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Diumenge 02/07/2006 11:12

Crec recordar que un telefèric és un funicular aeri, tècnicament. I ho diferenciava del telecabina (per exemple, el de Madrid de la Casa de Campo).


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 02/07/2006 19:39

Un funicular a Nuria????



Ophani
N4
N4
Entrades: 74

Entrada Autor: Ophani » Diumenge 02/07/2006 23:42

Si, en el llibre dels 75 anys de Nuria surt una foto on es veu a la part de darrera l'antic funicular de Nuria



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 03/07/2006 15:32

Hi ha alguna web a on es puguin trobar fotos d'aquest funicular?



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dilluns 03/07/2006 18:32

Jordi Freixas ha escrit:Hi ha alguna web a on es puguin trobar fotos d'aquest funicular?
Segons les meves noticies, aquest funicular, tornará a funcionar.


El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dilluns 03/07/2006 18:35

abegot ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:Hi ha alguna web a on es puguin trobar fotos d'aquest funicular?
Segons les meves noticies, aquest funicular, tornará a funcionar.
pero que dius, si va ser substituida per el telecabina de La Coma del Clot :o No sera una de les teves brometes?, com que no has posat smilies :|



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 03/07/2006 22:37

Una cosa, el telefèric que dieu que va substituir al funicular aquest, no serà el que va del Santuari a l'Alberg, oi? Perquè si és per allà... tal i com està el terreny, em costa de creure que hi hagi hagut un funicular per allà.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 03/07/2006 23:23

Jordi Freixas ha escrit:Una cosa, el telefèric que dieu que va substituir al funicular aquest, no serà el que va del Santuari a l'Alberg, oi?
Po' zí.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 04/07/2006 0:24

Jordi Freixas ha escrit:Una cosa, el telefèric que dieu que va substituir al funicular aquest, no serà el que va del Santuari a l'Alberg, oi? Perquè si és per allà... tal i com està el terreny, em costa de creure que hi hagi hagut un funicular per allà.
Ho és, i l'antiga explanació del funicular ara és una pista forestal (si no mal errat) i a l'hivern és una pista d'esquí, que als plànols de l'estació surt com a "Pista Funicular".



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dimarts 04/07/2006 11:55

Si realment ca funcionar un funicular a la Vall de Nuria i el seu recorregut era el del actual teleferic, Es cert que els cotxes eran original de la expo de Barcelona
Adjunto foto on es pot veure l'estacio inferior



Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 237

Entrada Autor: TramviaBlau » Dimarts 04/07/2006 12:41

Si no recuerdo mal, cuando se denunció en varios foros la situacion del "Museu del Transport", y se publicaron fotos, una de ellas era de ese Funicular de Nuria. Estaba convencido de haber copiado esa foto pero no la encuentro. Si alguien tiene tiempo que rebusque en temas antiguos que creo que la encontrara. Era una cabina como una autobus pequeño, muy deteriorada y cn formas redondeadas, pero hablo de memoria.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 04/07/2006 15:46

Us adjunto una foto del funicular en qüestió al cementiri de Castellar de n'Hug... Ara cal veure què passarà amb tot aquest material :roll:

Imatge



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 04/07/2006 16:03

ai carai!... estic flipant xD

I per què el van treure, si feia el mateix recorregut que l'actual aeri?



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 04/07/2006 16:37

Jordi Freixas ha escrit:ai carai!... estic flipant xD

I per què el van treure, si feia el mateix recorregut que l'actual aeri?
Jo també vaig flipar. No només això, sino que em va agafar una bona enrabiada.

Primavera de 1985. Els alumnes de setè del meu col.legi (al barri de Santa Eulàlia de l'Hospitalet) acabàvem de pujar a Montserrat amb l'Aeri durant l'excursió de final de curs. Mentre esperàvem una segona expedició amb la resta de companys, una de les professores ens va prometre que l'any següent ens portarien a Núria.

Primavera de 1986. Els professors ens diuen que no ens volen dur d'excursió més d'un dia. Tenen por perquè un grup d'una altra escola havia fet destrosses durant una excursió; els professors que els acompanyaven van haver de pagar les destrosses perquè els deixessin marxar, i els pares dels gamberros es van negar a abonar els diners que havien avançat els professors. D'aquesta manera, insultant-nos a nosaltres i als nostres pares, els professors del C.N.M. Provençana ens va dur de viatge de final de l'EGB a Catalunya en Miniatura. Jo no vaig trepitjar Núria fins l'abril del 1998. El telecabina va entrar en funcionament l'any 1988, així que gràcies al professorat del meu col.legi vaig perdre l'oportunitat única de veure el funicular encara en funcionament.
:aaa :wc :martell2


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”