Ex funicular de Nuria

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Re: Ex funicular de Nuria

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 03/01/2010 18:27

Hi estic d'acord, amés, tothom té dret a opinar, i si no n'hi han proves, no cal denunciar res. Aquell que tingui proves, ja ho farà, i com a impressió personal, comparteixo la opinió de que hi ha quelcom brut en aquell cementiri, i no és pas la pols de l'abandonament.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 04/01/2010 18:15

Els missatges que han derivat en un debat sobre l'antic funicular de Montjuïc han sigut traslladats al fil que ja hi havia obert sobre aquest tema.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dilluns 04/01/2010 18:39

Ja se que continuo marxant de tema i demano disculpes pero tambe demanaria a lauria1226 que abans de dir les coses investigues qui soc, perque si ho fes veuria que estic estudiant obres publiques (i passant-ho malament) amb un unic objectiu millorar el ferrocarril a catalunya (i en primer lloc el meu tren, el transpirinenc i el seu material historic). Aixo de moment és molt mes que altre gent que pel que he vist nomes diuen paraules. bla, bla, bla i al final no fan res.

Parlant de l'antic funicular. L'actual teleferic algu sap quan el reformara, perque tinc entes que fgc fa anys que ja te els diners guardats pel projecte el problema esta en que el projecte no esta ni escrit ni aprovat.


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 04/01/2010 19:07

marc ha escrit:Parlant de l'antic funicular. L'actual teleferic algu sap quan el reformara, perque tinc entes que fgc fa anys que ja te els diners guardats pel projecte el problema esta en que el projecte no esta ni escrit ni aprovat.
??? fa dos o tres anys que ja funciona el telefèric del castell...


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 04/01/2010 20:45

Estem parlant de Núria, no de Montjuïc.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 04/01/2010 21:10

Ah, així doncs... cal reformar el telefèric de núria? jo vaig anar fa un any, i no estava en mal estat, estava tot ben cuidat.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 04/01/2010 21:25

Lluita1714 ha escrit:Ah, així doncs... cal reformar el telefèric de núria? jo vaig anar fa un any, i no estava en mal estat, estava tot ben cuidat.
Home, doncs quan hi vaig anar jo a principis d'agost, hi havia una cabina, en què les portes no acabaven de tancar bé, fins i tot n'hi havia una, en la que vaig fer el trajecte de pujada cap a l'alberg, en què hi passava la meva ma! En general estan força mal cuidades, he pujat a telecabines que estan en molt millor estat que el de Núria.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dimarts 05/01/2010 0:09

Crec que hauriem de definir que es un teleferic en bon estat. Perque l'unica cosa que esta en bon estat d'aquella instl·lació és el motor. Les estacions cauen a troços, les cabines estan força malmeses i a mes cap porta tanca correctament des de fa mes de 6 anys. A tot aixo cal afegir-hi que fa anys que no se li fa un manteniment al 100% perque se sap que s'ha de fer nou. Si aixo es un teleferic en bon estat ...


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 05/01/2010 0:40

Jo no vaig poder apreciar problemes en el tancament de portes el darrer cop que hi vaig anar, però no és això més que un tema de manteniment? El que vaig notar eren vidres (plàstics) ratllats i brutícia a les estacions. Això no és més que un petit tema de manteniment encara solucionable sense grans reformes.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 05/01/2010 1:17

Doncs jo l'últim cop que vaig estar a Núria, fent servir el telefèric, sí vaig poder constatar el que diuen els altres companys en relació a les portes de les cabines, que tanquen molt malament i queden mig obertes, i en general el mal estat de les instal·lacions.



marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Dissabte 09/01/2010 17:12

marc ha escrit:Crec que hauriem de definir que es un teleferic en bon estat. Perque l'unica cosa que esta en bon estat d'aquella instl·lació és el motor. Les estacions cauen a troços, les cabines estan força malmeses i a mes cap porta tanca correctament des de fa mes de 6 anys. A tot aixo cal afegir-hi que fa anys que no se li fa un manteniment al 100% perque se sap que s'ha de fer nou. Si aixo es un teleferic en bon estat ...
Aixo de que està en bon estat és molt relatiu. només comentar que està super-desfasat, trobar recanvis es una odisea cosa que implica que el manteniment és el que és... A part de que tampoc val la pena gastars'hi calés perque la seva capacitat de transport es minima.

Recordar que és una instalació de segona mà aprofitada d'ara no recordo on...



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dissabte 09/01/2010 20:06

marcel, es veritat aixo que dius? perque ja seria el colmo mantenir una instal·lació en l'estat que es troba sent de segona ma. A i em comptes de fer l'aberració que bolien fer abans de la crisi fent un teleferic totalment nou, tant complicat seria modificar les estacións per funcionar com un telecabina normal, comprar cabines noves i punt?


De nou al FTC

marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Dissabte 09/01/2010 20:38

Per fer aixo que dius, primer de tot hauria de ser possible. Dubto que el tamany de les estacions permetés incloure tot el que fa falta per tenir un telecabina amb cara i ulls.
A part d'aixo hi ha un altre greu inconvenient (motiu potser pel qual encara no sa fet res al respecte), el telecabina és l'unic mitja per accedir a l'alberg. Per tant lo que sigui que substitueixi l'actual telecabina ha de ser capaç de funcionar encara que fagi vent i nevi....



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Diumenge 10/01/2010 16:39

Home que nevi no es inconvenient per un telecabina, ja que per aquest fet van substituir l'antic funicular. Ara amb el vent si que no se que s'hi pot fer


De nou al FTC

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”