Lineas clausuradas y estaciones abandonadas

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
neroon
N6
N6
Entrades: 315
Ubicació: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Entrada Autor: neroon » Divendres 21/07/2006 9:53

437.001 ha escrit:
Línia clausurada: Mollerussa-Balaguer i Térmens-Menàrguens.
Això eren ramals industrials o línies própiament dites per servei viatjers/mercaderies?,

Una mica d'historia sisplau...

:?:


Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 21/07/2006 21:17

Hola!

Estoooo, d'això, els metros també són ferrocarrils... :atac

Per tant, no us oblideu d'exemples com Gaudí, Bordeta, Correos, Fernando...O els antics edificis del "Carrilet" (actual L8 i FGC Llobregat-Anoia)... 8)

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Mr. Baricentro
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: España
Contacta:

Entrada Autor: Mr. Baricentro » Dissabte 22/07/2006 0:20

Baricentro :P



Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Divendres 28/07/2006 14:51

Com a estació tancada La Farga de Bebié, tot i que ara es un baixador, pero com a estació ja esta tancada, els trens de Puigcerdà no hi paren.
Despres tambe tenim, Correos, Bordeta, Fernando, Banco, Gaudí del metro de Barcelona, aquestes dos ultimes no es varen obrir mai al public.

Salut!



Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Divendres 28/07/2006 15:01

Tambe tenim la linia de l'estany gento, i corresponent funicular, tots dos tan la linia del tren, com el funicular tancats fa anys, dels cuals la via encara i es en els trams a l'aire lliure, i la cabina del funicular encara està a l'estació superior, tambe tenim el funicular de Nuria, i el funicular de muntjuic, el segon tram, que antigament em ves del teleou aquell que ara estan reformant hi havia un altre funicular, amb les cabines molt semblants a les cabines del funicular de muntjuic avanç de la reforma o des desgracia que li varen fer, també tenim l'estació de la fira de Barcelona, que pertanyia a la Linia 1 del metro de Barcelona, aquesta estació no es por apreciar de ningun lloc, perque a l'estació de Pl. Espanya i sortia una via que anava fins aquesta estació actualment fantasma que era estació terminus, lunic que es pot veure es el tunel que va fins aquesta estació que esta a l'estació de Pl. Espanya, el podreu apreciar desde el pon que creu les vies, si mireu cap a l'estació veureu a l'esquerra fa la forma de com si i ages una via, i entre cap a dins el bar que hi ha, com si la via anes cap a F.G.C.

No se si me explicat be.

Salut!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 28/07/2006 15:15

Serie-1000-metro ha escrit: també tenim l'estació de la fira de Barcelona, que pertanyia a la Linia 1 del metro de Barcelona, aquesta estació no es por apreciar de ningun lloc, perque a l'estació de Pl. Espanya i sortia una via que anava fins aquesta estació actualment fantasma que era estació terminus, lunic que es pot veure es el tunel que va fins aquesta estació que esta a l'estació de Pl. Espanya, el podreu apreciar desde el pon que creu les vies, si mireu cap a l'estació veureu a l'esquerra fa la forma de com si i ages una via, i entre cap a dins el bar que hi ha, com si la via anes cap a F.G.C.

No se si me explicat be.

Salut!
Ve haber una estació la Fira??? En quan a la via a on es feien llançadores de Catalunya a Espanya, és cert que a fotos antigues es veu que era a on ara hi és l'andana direcció Fondo, i que ocupava el que ara és l'estació de FGC, però estació no em consta :?:



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 29/07/2006 14:20

Hola!

Bé, de fet no era una estació en sí mateixa, sinó unes vies d'apartador que feien d'estació terme. L'estació continuava éssent la de Plaça Espanya.

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
jcwarbler
N1
N1
Entrades: 5
Ubicació: Terrassa (BCN)

Entrada Autor: jcwarbler » Dilluns 11/09/2006 12:31

Hola a tots,

No hi havia un abaixador al Maresme, potser per la zona de Cabrils...? Què estava abandonat?

Gràcies i fins aviat,

Joan Carles


J.C. Fernández-Ordóñez
Terrassa (Barcelona)
jcwarbler@yahoo.es

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 11/09/2006 12:42

Hola Joan Carles, benvingut al Fòrum :D

El baixador que comentes és un que no va arribar mai a entrar en servei (i no sé si a acabar-se de construir fins i tot) entre Premià de Mar i Vilassar de Mar que s'havia de dir Premià-Nord. Avui dia crec que només hi ha una marquesina de formigó al què havia de ser l'andana de la via direcció Mataró.



Avatar de l’usuari
jcwarbler
N1
N1
Entrades: 5
Ubicació: Terrassa (BCN)

Entrada Autor: jcwarbler » Dilluns 11/09/2006 12:53

Hola,

He llegit sobre l'abaixador de Baricentro, és fàcil arribar-hi? Actualment vaig molt per la zona del riu Ripoll, just a sota del Baricentro, on hi ha l'entrada de la via de mercaderies... i voldria apropar-me per fer un cop d'ull.

Gràcies,

Joan Carles


J.C. Fernández-Ordóñez
Terrassa (Barcelona)
jcwarbler@yahoo.es

Avatar de l’usuari
jcwarbler
N1
N1
Entrades: 5
Ubicació: Terrassa (BCN)

Entrada Autor: jcwarbler » Dilluns 11/09/2006 12:56

Hola de nou,

Bé, volia dir "baixador" i no "abaixador", suposo que deu ser influència de "apeadero".

Això és el què diu el Diccionari de la Llengua Catalana al respecte:

*baixador [de baixar]

3 FERROC Lloc on els trens s'aturen per a prendre passatgers o deixar-ne en el qual manquen les instal·lacions i els serveis d'una veritable estació.

Fins aviat,

Joan Carles


J.C. Fernández-Ordóñez
Terrassa (Barcelona)
jcwarbler@yahoo.es

Avatar de l’usuari
jcwarbler
N1
N1
Entrades: 5
Ubicació: Terrassa (BCN)

Entrada Autor: jcwarbler » Dilluns 11/09/2006 12:59

I això és el què diu el Diccionari per "estació":

2 FERROC Indret on es deturen habitualment els trens per admetre, deixar, transbordar o reexpedir passatgers i mercaderies, amb edificis annexos, on hi ha les oficines i altres dependències. Estació de rodalia, de bifurcació o d'entroncament, de pas, de cap de línia o de terme. Estació de mercaderies, de classificació, abandonada, sense servei.

Joan Carles


J.C. Fernández-Ordóñez
Terrassa (Barcelona)
jcwarbler@yahoo.es

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 15/10/2008 16:03

liniadelRipollés ha escrit:Estacions: Camino Mina Grott Apeadero (FV), Drecera (MG), Pantano (MG)

Tancada la línia del Ferrocarril Metropilitano en Miniatura de Vallvidrera (conegut com Mina-Grott)
Hi ha un llibre sobre aquesta línia editat per l'Ajuntament de Barcelona, dins la sèrie "memòria de Barcelona" i escrit pel bon company de la PTP Ricard Fernández Valentí "El mina Grott Història d'un petit tren de Vallvidrera"
La novetat que aporta aquest llibre respecte el fins ara conegut: bitllets del Mina Grott i documentació del ferrocarril trobada a l'Archivo General de la Administración d'Alcalá de Henares :o , a més d'un recorregut per l'interior.


http://www.bcn.es/publicacions/b_barris ... ervasi.pdf
Fitxers adjunts
Sarria_SantGervasi-4.jpg
Sarria_SantGervasi-4.jpg (269.86 KiB) Visualitzat 5484 cops



Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dimecres 15/10/2008 21:20

A esta lista yo añadiria la línea férrea perteneciente al Vilanova-Valls que cruzaba el port vell con sus ramales por los distintos muelles y enlazaba con la estación de francia hacia el Besòs.
No tengo constancia de circulación de viajeros, pero sí de mercancías.
Hay un hilo abierto sobre este tema en este subforo.


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dijous 16/10/2008 9:47

com a estació abandonada/sense servei em sembla que no heu dit Olesa de Montserrat


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 16/10/2008 10:35

Mortadel·lo ha escrit:com a estació abandonada/sense servei em sembla que no heu dit Olesa de Montserrat
Olesa de Montserrat presta servei als veïns d'Olesa i Esparreguera, i abans del seu canvi de nom a "Olesa de M." també es prestava a confusions per part dels turistes.

Per cert, aprofito per parlar-vos d'una estació que segur que cap de vosaltres coneix i que mai cap de vosaltres hi ha estat fent fotos per a la seva web: Olesa-Norte, prop de Vacarisses.

:bleah


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dijous 16/10/2008 10:55

Platanito ha escrit:
Mortadel·lo ha escrit:com a estació abandonada/sense servei em sembla que no heu dit Olesa de Montserrat
Olesa de Montserrat presta servei als veïns d'Olesa i Esparreguera, i abans del seu canvi de nom a "Olesa de M." també es prestava a confusions per part dels turistes.

Per cert, aprofito per parlar-vos d'una estació que segur que cap de vosaltres coneix i que mai cap de vosaltres hi ha estat fent fotos per a la seva web: Olesa-Norte, prop de Vacarisses.

:bleah
a aquesta em referiea jo :x


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 16/10/2008 20:02

Platanito ha escrit:Per cert, aprofito per parlar-vos d'una estació que segur que cap de vosaltres coneix i que mai cap de vosaltres hi ha estat fent fotos per a la seva web: Olesa-Norte, prop de Vacarisses.
Estació de la que només queden restes de les andanes i que quedarà integrada dins del nucli urbà d'Olesa allà cap al 2324... :)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 17/10/2008 22:50

JaMiRo! ha escrit:
Platanito ha escrit:Per cert, aprofito per parlar-vos d'una estació que segur que cap de vosaltres coneix i que mai cap de vosaltres hi ha estat fent fotos per a la seva web: Olesa-Norte, prop de Vacarisses.
Estació de la que només queden restes de les andanes i que quedarà integrada dins del nucli urbà d'Olesa allà cap al 2324... :)
L'edifici el van tirar a terra el 2004, si no mal recordo.



tren250

Entrada Autor: tren250 » Dissabte 18/10/2008 13:21

L'estació que hi ha entre la pobla de lillet i guardiola del berguedà, la qual no recordo el nom. Llerona a Barcelona-Puuigcerdà, i una estació de la Catalunya Nord que mai va prestar serveis de passatgers: Prats de Molló, el funicular de queralt, que només va circular una vegada, platga de garbet, i n'aniré dient més.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”