Per què es va construir el tram St Antoni - Paral·lel?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

¿Agujerear?

Entrada Autor: Santfeliuenc » Diumenge 30/07/2006 23:37

Hola,
davids_from_liepaja ha escrit:Foraden el carrer Urgell, foradem Montjuic.... si al final serà el subsol de Barcelona com un formatge d'aquests que es mengen els ratolins! No oblidem mai que per trajectes curts "lo" millor es el tramvia i no foradem per tenir més metro que a Madrid, eh si us plau! :D

Per cert el tram aquest que questioneu jo el faria de llançadora des de Universitat o Sant Antoni fins al port (on transmediterrània) per tenir-hi un millor accés, tipus línia R metromadrid. Que us sembla? :D
No se trata de agujerear nada, sino de crear una línea de metro vertical entre Sant Cugat y la Avenida del Paralelo pasando por lugares tan céntricos de Barcelona como la plaza Francesc Macià, la calle Urgel, que se cruza con calles tan importantes como la Avda. Roma, la calle Aragón, la Gran Vía... y que desde Paral·lel podría prolongarse una estación más hacia el sur hasta quedar a las puertas de las terminales marítimas de los ferries que van a Baleares y Génova, lo mismo que por el norte y desde Francesc Macià puede unirse a la infraestructura ya existente de FGC.

Con lo cual, la línea de metro llegaría a Sant Cugat por la actuallínea de FGC parando en todas las estaciones (incluso se podrían crear algunas nuevas intermedias) y las líneas que subirían por el túnel de Balmes irían con poquísimas paradas igualmente hasta Sant Cugat, pero a través de un nuevo túnel bajo Collserola que serviría exclusivamente para cercanías, con lo cual se separarían servicios, la gente que fuese en metro y necesitase utilizar las paradas intermedias cogería esta línea y la gente que fuese más arriba y no necesitase parar aquí cogería las cercanías, con lo cual la saturación del túnel de Balmes terminaría.

Eso no es agujerear ni pretender ser más que Madrid, ni París, ni Berlín, ni nadie, sino simplemente ver que tienes un problema y solucionarlo a tu medida analizando tu situación.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
VladiGB
N5
N5
Entrades: 107

Entrada Autor: VladiGB » Dimecres 02/08/2006 4:07

Yo tenia entendido q ese tramo ya existia, al igual q la estacion pero que estaban selladas sus instalaciones.



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dimecres 02/08/2006 5:41

Hola:

Quin?. La linia que diu SantFeliuenc?..... Home, que jo sapiga -i a m'es dun ens agradaria que no fos aixi, pel fer d'anar a fer el talp per alla sota- em penso que no existeix res.

Cues de maniobra, algun desviament amb poc us i demes "collonades" similars si que deu haver, pero per la xarxa que existeix. No crec que existeixin trams "fantasma" i segellats aixi per les bones en espera de obrir-se algun dia.

Vaja, no descarto que pugui haver algun tunel "despistat", alguna cosa que es pogues començar a fer en algun moment i que per la causa que sigui, hagues caigut a l'oblit o senzillament en una posterior revissio, algu hagues optat per tirar per altre punt, tipus "cua Gaudi" a la L5, pero una linia sencera segellada... no crec.

Sal.lutacions:

Serie600



anarres
N4
N4
Entrades: 45

Entrada Autor: anarres » Dimecres 02/08/2006 9:01

A mi la idea d'aprofitar aquest futur tram en desús per desdoblar la línia de FGC m'agrada molt.

De totes maneres ho faria una mica diferent del que proposa Santfelieunc. Jo el veig més com el tram final d'una línia doble de metro en format "Y" que englobaria els actuals traçats de la L6 i L7 fins a Provença, que és el tram amb parades més properes i, per tant, més pròpies de metro que no pas de rodalies. De Provença a Sant Antoni s'enllaçaria amb un nou túnel amb parada intemèdia a Avda Mistral.

I del metro del Vallès, què en fem? Doncs segregat per un nou túnel dedicat entre Sarrià i Provença que enllaçaria amb l'actual tram final Provença-Catalunya. Aquest nou túnel entre Sarrià i Provença es podria fer més recte que l'actual i amb una única parada intermèdia (p.e. a Francesc Macià per connectar amb la futura L8 i amb el Trambaix)

Com ho veieu? 8)



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 02/08/2006 12:16

De provença a Sant Antoni per av. Mistral? donaria molta volta, no?
Les parades intermedies poden ser a Pl.Letamendi, Arago - Urgell, i Urgell L1



anarres
N4
N4
Entrades: 45

Entrada Autor: anarres » Dimecres 02/08/2006 13:04

Tens raó Ecomobisostrans, m'he confós: volia dir l'Avda de Roma (sempre les confonc :oops: )


De fet aquest enllaç Sant Antoni-Provença podria tenir dues parades noves al carrer Urgell.
-Una a l'alçada de la Gran Via que connectaria amb l'acual parada de la L1 del mateix nom
-Una altra a l'alçada de l'Avda de Roma (zona molt mal connectada amb metro)



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”