Talgo II

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 06/09/2006 1:11

ai carai! per cert, una cosa... ara que deies això de la dreta, a l'estació del Clot. Jo recordo de petit (amb l'estació ja soterrada), que els trens que provenien de Cardedeu, venien pel cantó de la dreta (o vaja... en el meu cas, l'esquerra). Com s'organitzava abans l'estació?



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 06/09/2006 1:22

Jordi Freixas ha escrit:ai carai! per cert, una cosa... ara que deies això de la dreta, a l'estació del Clot. Jo recordo de petit (amb l'estació ja soterrada), que els trens que provenien de Cardedeu, venien pel cantó de la dreta (o vaja... en el meu cas, l'esquerra). Com s'organitzava abans l'estació?
No estem parlant del mateix: l´estació RENFE del Clot NO ÉS l´estació RENFE del Clot-Aragó.
No eren al mateix lloc.
La del Clot es trobava a l´actual Parc del Clot i era en superfície (on es poden veure restes dels antics tallers, avui en dia integrades al parc).

La del Clot-Aragó es troba a sota del carrer Aragó, entre Meridiana i Carrer del Clot.

Si parles dels trens que provenien de Cardedeu (de fet, de més lluny, de St.Celoni, Girona i més enllà) i anaven a l´Estació de França, és normal que passéssin per les vies que ara utilitzen els trens de Mataró, no hi ha cap altra manera d´anar de Clot a Estació de França...
Ara s´acaben a Sants.
De fet, ara per les vies de Clot a estació de França hi passen el Catalan Talgo i els talgos de Milà, Zurich i París...
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 07/09/2006 1:04, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimecres 06/09/2006 9:40

Atención pregunta: aleshores què hi feia un talgo per allà?


ES PELIGROSO ASOMARSE

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 06/09/2006 10:55

Passar-hi. O és que no es podia?
Podia ser una circulació de servei, o una desviació per causa d´avaria, o d´obres.

De tota manera, les vies del Moll de la Fusta no entraven a l´Estació de França, sinó a la zona de la primitiva Estació de Mataró (situada on és ara la Ronda Litoral, i separada de l´Estació de França per l´antiga Av.Icària), o sigui orientades cap a Mataró.

Recordeu també que l´antiga estació de rodalies (actualment el gran solar a la dreta de les vies i fins a la Ronda Litoral), originàriament va ser l´estació de mercaderies de "Gran Velocidad".



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 07/09/2006 0:31

I ara la famosa fotografia del Talgo II a Colom:
Fitxers adjunts
talgo2.jpg
Talgo II a Colom
talgo2.jpg (117.46 KiB) Visualitzat 5475 cops



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 07/09/2006 0:55

No podria tractar-se d´una foto promocional? En tot cas si no ho fóra, seria una circulació de servei.

Per cert, o m´equivoco o era un dia de boira?



Avatar de l’usuari
Talgo
N3
N3
Entrades: 30
Ubicació: Castelldefels

Entrada Autor: Talgo » Divendres 08/09/2006 21:06

Bones !!!

Si senyor es aquesta la foto que deia jo i que a donat tant de parlar XDD



Salut a tots i moltes gracies per la informacio



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 08/09/2006 23:46

He descobert el truc, el Talgo va amb rodes pneumàtiques... :x :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 28/10/2006 18:25

Oh Déu meu!! Un TALGO circulant per unes vies integrades al carrer!!!

Sincerament, no crec que aquesta foto tingui a veure amb cap spot promocional (a no ser es clar, que se la fés passar per el filtre del Photoshop de l'època, i depèn de com, ni així).



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dissabte 28/10/2006 22:59

Potser és un muntatge, com les fotos de certs personatges a Hendaia...



Avatar de l’usuari
vr
N6
N6
Entrades: 220

Entrada Autor: vr » Dilluns 30/10/2006 13:03

¡Batallita al canto!

Primer de tot, jo recordo de quan era un nen i em portaven a passejar pel port que tota la zona del monument a Colón, les Golondrinas i els molls on ara hi el WTC estaven surcats per vies de tren encastrades dins de l’asfalt; el que no recordo clarament és si les vies continuaven pel Moll de la Fusta i fins a on podien arribar. Tot allò va volar amb les obres olímpiques i la construcció de la Ronda Litoral; de tota manera jo no recordo cap circulació de trens per aquelles vies (sempre que hi passava era cap de setmana).

Però la batalleta autèntica ve ara: cap als finals dels 80 estava un matí amb la gent de l’Institut fent una visita o gymkana just a davant de Colón i per aquelles vies sense servei va apareixer un Talgo Pendular que es va estacionar just a davant del monument (al costat mar) i s’hi va quedar fins despres de que vam marxar. Un temps després vaig poder veure aquella imatge del Talgo Pendular a sota de Colón reproduida en la portada d’alguna publicació de Renfe (crec que horaris de l’any 89 o 90).

Salutacions.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 30/10/2006 15:21

Igual es tractava d'una sessió fotogràfica, com la mítica foto del Talgo IV amb la Virgen de Guadalupe al SM...


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 30/10/2006 22:58

Em sembla que si la foto del TALGO II a sota de Colom, hagués estat un muntatge, com a mínim li haguéssin tret el cotxe aparcat que es veu just al costat del morro de la màquina.



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dilluns 04/08/2008 4:00

O bé per el passeig de circumvalació o´passeig de picasso, no habian passat unes vies de tren d'aquestes?


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 04/08/2008 12:07

sortrens ha escrit:O bé per el passeig de circumvalació o´passeig de picasso, no habian passat unes vies de tren d'aquestes?
En tot cas, de tramvia.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3155
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 12/08/2008 14:08

Pel que jo se, habitualment el Talgo II, quan feia servei entre Madrid i Barcelona, invertia la marxa al triangle de Sant Andreu, tal com s'ha explicat aquí. Cal tenir en compte que els tallers de manteniment dels Talgo estaven al costat de la desapareguda estació del Poblenou.

Cal tenir en compte que el Talgo II era un tren unidireccional i que només podia anar "marxa enrere" a règim de maniobres.

Precisament la gran millora que va representar el Talgo III era que fos bidireccional.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 14/08/2008 16:39

genissimon ha escrit:Pel que jo se, habitualment el Talgo II, quan feia servei entre Madrid i Barcelona, invertia la marxa al triangle de Sant Andreu,
Suposo que seria els últims anys de vida, perquè la línia Sant Andreu - Litoral és dels principis dels anys 60 i el Talgo II és de principis dels 50.



xaconet
N2
N2
Entrades: 15

Entrada Autor: xaconet » Dimarts 19/08/2008 14:10

Si no recordo malament, jo diria que la foto del Talgo davant de Colom, que jo he vist a altres fòrums sobre ferrocarrils, es va fer amb motiu de la presentació no sé si del tren o d'un model concret d'aquest.



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Diumenge 01/02/2009 20:30

Torno a pujar quest tema, ja que avui a Massadas he trobat aquesta curiosa postal, si mes no per el creuament amb un 1200 i un 600 del Talgo 2
TALGO.jpg
TALGO.jpg (38.36 KiB) Visualitzat 5481 cops
[



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1642
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 02/02/2009 15:10

Quines fotos!!!!
Quins records!!!!

El Talgo i un 1200.

Ben cordialment



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”