La estació de la Tor antigament

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

La estació de la Tor antigament

Entrada Autor: davida » Dissabte 11/11/2006 15:54

En el forum frances http://www.trains-en-voyage.com he trobat la següent foto
Imatge
Per les referencies que veig (costat de la platja de via) i les montanyes, aquest suissa tenia que estar a l'andana principal de l'estació
i aquest edifici sembla el que hi ha despres de l'estació costat Foix.
Comparat amb una foto actual, sembla que la 438 estaba on en la aquesta foto hi ha el primer dels 2 corails de l'andana principal
Antic edifici de l'Aduana es el que hi ha entre els 2 trenes de l'esquerra
Imatge
Si no vaig errat en lo que era l'antiga aduana ara hi ha les instalaciones
de manteniment i neteja de Corail nocturn.



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dissabte 11/11/2006 19:29

Atenció Pregunta :

Antigament, les vies de La Tor de Carol tenien altre disposició?
Ja que si no estic equivocat actualment sol hi han dos vies d'ample iberic i estan situades al costat d'Espanya es a dir a l'alçada de les vies del tren grog. I de fet de les dues vies sol una te andana l'altre es desviada



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 11/11/2006 20:24

Sí, antigament la disposició era diferent a La Tor de Querol-Enveig.

Actualment s'està repensant canviar la disposició de vies SNCF a Puigcerdà.

Veurem si aquests d'ADIF en són capaços.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dissabte 11/11/2006 20:42

OK gracies per la resposta.
Crec que l'organisme estatal sera capaç a la seva manera, es a dir com han fet sempre s'ho carregaran i en pau, recordem emb altre nom pero del mateix origen que va fer en el seu temps FEVE amb els carrilets de Catalunya i va estar a punt de fer amb l'actual linea Valles de FGC



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Diumenge 12/11/2006 0:16

Segons un llibre que tinc del Tren Groc, del Dr Jacques Churet hi ha una petit esquema de l'estació de La Tor de Querol i es pot veure com les vies d'ample ibèric i la d'ample internacional es creuaven intueixo que aproximadament on actualment hi ha el pas entre andanes just darrere el topall de la via de renfe actual. D'aquesta manera els trens de la Sncf es devien parar just al tram d'andana principal en paral·lel al Tren Groc mentre que els de Renfe ho feien a l'andana principal davant bona part de l'edifici de viatgers. Possiblement això també devia ser per tenir millor controlats els passatgers que arribaven allí i fer-los passar per l'aduana instal·lada al mateix edifici.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 12/11/2006 18:15

Una cosa...

Imatge

... aquesta foto, està realitzada des del costat França, o des del costat Catalunya?



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Diumenge 12/11/2006 18:26

Costat França.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Diumenge 12/11/2006 18:36

Està presa per la banda nord, efectivament. Darrere les muntanyes del fons està la Vall de Núria.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 12/11/2006 20:23

Collons... si que està a prop la Vall de Nuria...



marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Diumenge 12/11/2006 20:30

Jordi Freixas ha escrit:Collons... si que està a prop la Vall de Nuria...
caminant de nuria al tren groc son 5h. Sense destrossar-se els pulmons...



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 12/11/2006 20:34

marcel ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:Collons... si que està a prop la Vall de Nuria...
caminant de nuria al tren groc son 5h. Sense destrossar-se els pulmons...
Molt bona !!! :D


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
He2/2
N4
N4
Entrades: 63
Ubicació: Viladecavalls (Vallès Occidental)
Contacta:

Entrada Autor: He2/2 » Diumenge 12/11/2006 22:34

Efectivament, les vies Renfe i Sncf es creuaven (fent més o menys =x=) de manera que podien quedar un tren de Renfe i un de Sncf a l'andana principal. La disposició de les vies es va canviar per l'acual al modificar l'electrificacio de les vies de renfe. Fins aleshores entre Puigcerdà i La tor la catenaria estava alimentada a 1500 V per la Sncf i els trens circulaven a mija tensió.

La muntanya que es veu al fons de la foto de la suissa, presa en direcció nord, és el Puigpedrós (o Campcardós, com en diuen a la vall de Querol) i el que hi ha al darrera no és Núria sinó Andorra i la mateixa vall de Querol.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dilluns 13/11/2006 14:35

Jo em referia a la que surten els Corail.



Avatar de l’usuari
He2/2
N4
N4
Entrades: 63
Ubicació: Viladecavalls (Vallès Occidental)
Contacta:

Entrada Autor: He2/2 » Dilluns 13/11/2006 20:30

Perdona, jo em pensava que et referies a la de la 800. Efectivamet, a l'altre foto es veu el massis del Puigmal, i al derrera, cap a l'esquerra hi ha Núria.

Les millors estacions del Ten Groc per usar com a destí o origen d'una excursió a la vall de Núria són Err i Saillagosa. Eina cau una mica lluny. I no podem oblidar una travessa llarga, peró magnífica a través dels estanys i les gorges de carançà, enllaçant amb el Tren Groc a l'estació (actualment baixador) de Toés.



marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Dimarts 14/11/2006 17:52

He2/2 ha escrit:I no podem oblidar una travessa llarga, peró magnífica a través dels estanys i les gorges de carançà, enllaçant amb el Tren Groc a l'estació (actualment baixador) de Toés.
Tot arribarà.... De moment ja en portem 2 de 3.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 14/11/2006 19:20

marcel ha escrit:
He2/2 ha escrit:I no podem oblidar una travessa llarga, peró magnífica a través dels estanys i les gorges de carançà, enllaçant amb el Tren Groc a l'estació (actualment baixador) de Toés.
Tot arribarà.... De moment ja en portem 2 de 3.
Heme i tant que arribarà...tinc a la llista d'efectats en Marcel i en Romi65... :)


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: ElDesi1994 » Dimarts 05/01/2010 15:43

Seria una cosa així, no?
latour.jpg
latour.jpg (346.19 KiB) Visualitzat 4006 cops


Parlem amb propietat.

Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dimarts 05/01/2010 17:03

Sempre m'havia donat la sensació de que la distribució de vies a la Tor tenia per objecte que els viatgers no haguessin de canviar d'andana en fer el tranbord, així els dies de mal temps podien passar d'un tren a l'altre sota cobert. Potser m'equivoco però podria ser que aquest fos el motiu pel que els esmentats canvis es fessin (i encara es fan) habitualment a la Tor i no a Puigcerdà, a l'inrevés del que passa entre Port Bou i Cervera (de la Marenda).


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 05/01/2010 17:09

No crec que els no-nacionalismes d'estat siguin massa capaços de pensar en la gent. L'exemple de Portbou i Cervera, amb serveis que es poden fer segons per a què, i segons per a què no (la majoria), n'és una bona mostra.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dimarts 05/01/2010 23:16

Guigui ha escrit:No crec que els no-nacionalismes d'estat siguin massa capaços de pensar en la gent. L'exemple de Portbou i Cervera, amb serveis que es poden fer segons per a què, i segons per a què no (la majoria), n'és una bona mostra.
Es que en això és com tot. N'hi ha que ho fan bé i d'altres que son uns Sapastres. mentre l'estat centralista jacobí francès sembrava de Licées i Centres hopitaliers tots els racons de l'hexàgon uns altres es dedicaven a voler ensenyar a viure el mon a base només de testosterona. S'usava el membre viril per a tot, fins i tot per pensar, a excepció, clar està d'allò pel que la natura l'ha creat, considerat pecat mortal.

Quantes vegades no hem sentit la frase?: "Esto lo hago yo con la p....."

Clar, amb aquest plan que voleu.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”