Passadís del Clot-Aragó i estació de Fernando

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Re: Passadís del Clot-Aragó i estació de Fernando

Entrada Autor: BCN2008 » Dimarts 12/01/2010 17:28

De Fernando només en queda el vestíbul, i a saber en quin estat es troba...



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimarts 12/01/2010 17:35

quedi el que quedi (paret amb rajoles GM està clar que en queda, es veu quan passes) no ho sabrem ben bé fins que algú no hi vagi :D


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dijous 14/01/2010 12:11

Com a curiositat, el meu pare m'explicava que utilitzava Fernando per entrar al metro sense pagar de la següent manera: El recorregut de Liceo a Fernando era tan sumament curt que no es cobrava bitllet, per la qual cosa només hi havia que pujar a Liceo en direcció Fernando i esperar a que el metro reculés i tornés a pujar cap a Lesseps. Com que llavors només es controlava l'adquisició del bitllet a taquilla i no hi havia gaires "interventors", la jugada solia sortir bé. Parlo de fa cinquanta anys o així.

Sempre he trobat una mica absurda la construcció de Fernando, que segons Salmerón només aprofitava la cua de maniobres i el tunel s'acabava allà mateix (d'aqui l'escassa volta que tenia l'estació). El motiu de la seva construcció diu que es deu a un afany d'oferir més servei si no recordo malament, però encara així ho trobo ridicul degut a l'escassa distància.


Què és alló??

evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Dijous 21/01/2010 18:51

Hola a todos :hola

De Fernando queda el vestibulo con los dos accesos colgando sobre la via. Tambien se conservan las escaleras de acceso.

La entrada se encuentra sobre la Rambla lado besos, justo delante del MacDonals, tapada por unas rejas con respiradores de Fecsa encima. No hace muchos años estas ximenenas o lo que sean :x no estaban y se podian ver perfectamente las escaleras atraves de las rejas, como pasa con las de Correos, aunque por el tipo de reja, estas ultimas son mas dificiles de ver.....

El vestibulo de Fernando era de caracteristicas muy similares al existente en la estacion de Jaume I lado Besos.

Saludos :)



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 21/01/2010 18:53

Gracias por la información y bienvenido al FTC ;)



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”