Estacions Lesseps, Diagonal i Catalunya a pel·lícula de 1963

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Estacions Lesseps, Diagonal i Catalunya a pel·lícula de 1963

Entrada Autor: faristol » Dilluns 15/01/2007 19:50

Nota: els missatges de l'any 2007 provenen del fil http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=23&t=4555

Mes proves de nivell, aquesta potser te trampa...a veure, quina estació del GMB es aquesta?

Imatge

Nota. Ho he posat a imageshack perque al forum em diu que he exhaurit la cuota maxima, si no es correcte digueu-m'ho.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 15/01/2007 19:57

Buf! Aragón??



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dilluns 15/01/2007 20:10

No es Aragon, en principi..



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 15/01/2007 20:13

Pensava que podia ser-ho, al tenir una andana al mig, com tenia al principi...



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 15/01/2007 20:54

Si no és Aragó nomes pot ser Diagonal, les 2 uniques estacion del Gran Metro amb 3 andanes.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 15/01/2007 20:56

Ho és, és aquesta???? Em pregunto per què van treure l'andana del mig a aquestes estacions. Després d'això se'n deia "Sol·lució Barcelona" :x



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dilluns 15/01/2007 21:11

SI i no, be jo crec que les uniques estacions que van tindre 3 andanes eren ARAGON y DIAGONAL, pero hi algo que no em quadra.

Un altre imatge:


Imatge

Aqui veimem com a numero d'estacio un 3, no se com anaven numerades les estacions abans, pero sembla versamblant que si LESSEPS era la estacio 1 la 3 fos DIAGONAL Pero.......

En la seguent foto es veu clarament LESSEPS a la pared y s'intueix una andana central desde on esta presa la toma:

Imatge

Tot aixo pertany a la mateixa sequencia de una pel.licula aixi que m'ha deixat una mica fora de lloc ja que no tinc entés que LESSEPS tingues mai 3 andanes ni escala mecanica....i crec recordar que les boques de LESSEPS acababen just on comenÇava l'andana i no hi habia aquest tros Extra que es veu fins al comenÇament del tunel, es una mica mica misterios.



Avatar de l’usuari
BCN Término
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Allà ón ja no hi queda cap 1000

Entrada Autor: BCN Término » Dilluns 15/01/2007 21:56

El cartell Lesseps es pur atrezzo.

La seqüencia anterior es desenvolupa als exteriors de la Plaça Lesseps, on el protagonista escapa de la policia i es fica al metro ( per el nou accés malauradament ). Un cop a la andana la policia l´enxampa.
Probablement per motius técnics, i també de guió, ja que el prota puja al tren per una banda i torna a baixar per l´altra ( a la andana central ) per intantar pujar al tren aturat a la altra via, peró aquest se li escapa, quedant-se sol i indefens a la andana central, molt dramàtic tot plegat.

El cinema té aquestes trampes, però la estació es Diagonal.

Salutacions.

BCN Término.

Alex Reyes.



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dimarts 16/01/2007 17:51

Certament es el que jo pensava, a mes si us fixeu el lletrero de SALIDA a sobre de l'andana central, sota SALIDA esta tapat amb una mena de cinta aillant al lloc on diu a on va la SORTIDA!!!

Si suposo que per coses del guió, quedava millor un tiroteig a l'andana del mig van fer aquest invent i com que el protagonista entraba per LESSEPS!!

Imatge

Entrada de LESSEPS amb el carrer SEPTIMANIA al fons l'illa de cases que es veu va ser enderrocada i actualment es/era (per la remodelació) l'inici de Gnral. Mitre.



Imatge


Una altre imatge de la entrada de LESSEPS la Drogueria a on s'anuncia el RAKY y el NORIT avui en dia es una sabateria, cal fixar-se que les baranes avui en dia encara son els mateixesamb uns quants "apaños" de soldadura.


Imatge

Detall de les rajoles de la pared que eren aixi fins fa pocs anys blanques i malva o rosat, encara s'en poden veure a dins d'una porteta que hi ha a mitja escala baixant a ma esquerra que es un "RETRETE" i mai mes ven dit i Petit magatzem del bar que hi ha abaix, crec que quan van cambiar els esgraons a una escala mecanica a sota tambe es veien.


Imatge

Imatge

Imatge

Imatges de DIAGONAL "LESSEPSSTITZADA" per l'ocasio.


Imatge

Imatge

Imatge

Material que circulava llavors!!!!

Imatge

I Per acabar l'escala mecanica de l'andana central de DIAGONAL vista desde dalt.



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimarts 16/01/2007 18:34

I quina pel·lícula és això? :O


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dijous 18/01/2007 19:33

La pel.licula en questio es diu: A Tiro Limpio dirigida per Francisco Perez Dolz l'any 1963, entre altres curiositats es pot veure L'Avinguda General Mitre tallada per un mur just a l'alÇada del carrer Ganduxer abans de fer el primer cinturó i tambe hi apareixen cotxes dels inicis dels 60 i un taxi de Barcelona que es un SEAT 1400 Allargat, tota una raresa.

Casualment he trobat aixo:

D Cine Español | Sábado 20 de Enero 2007 | 19:59-21:30h

Crec que aquest canal nomes emiteix al PIGITAL+

Director: Francisco Pérez-Dolz
Género: Suspense
Año: 1963
Duración: 87 minutos
Rating: + 13 años
Intérpretes:
José Suarez, Luis Peñe, María Asquerino, Toni Cantó

Argumento:
Martin y Antoine, que han organizado un a banda de atracadores, se ponen en contacto con Román para que les consiga armas y un cuarto hombre. Román convence a Picas, un antiguo atracador que ahora se dedica al trabajo en un a masía que tiene alquilada.

No se si sera veritat pero ho posaba a una web d'informació televisiva.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 18/01/2007 20:26

Conxus, quines trampes fan al cinema!!!! Converteixen Diagonal en Lesseps, és al·lucinant. I més encara la capacitat de deducció d'aquestes coses!!! :master



Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Entrada Autor: Denisuko » Dijous 18/01/2007 21:00

Aquesta imatge em recorda més a Passeig de Gracia (Aragón) que no a Diagonal, potser m'equivoco, però a Diagonal no hi ha cap sortida com aquesta.
Imatge


Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dijous 18/01/2007 21:15

Pot ser, pot ser, pero les baranes a l'andana abans de l'escala mecanica, que son les mateixes que altres fotos de Diagonal, el numero 3 a la pared de l'andana, la pared blanca al fons de l'andana direcció LICEO i el fet que aquesta zona de l'estació va cambiar radicalment arran de obrir el nou acces em fan pensar que si es DIAGONAL, per cert aquesta crec que es una de les estacions del GMB que mes modificacions ha sofrit en els accesos juntament amb CATALUÑA.



Avatar de l’usuari
BCN Término
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Allà ón ja no hi queda cap 1000

Entrada Autor: BCN Término » Dijous 18/01/2007 22:08

a Diagonal no hi ha cap sortida com aquesta.
Avui dia no, pero si en origen.

Diagonal i Aragón eran practicament iguals, a nivel de vomitoris a la andana només es diferenciaven en que Diagonal els tenia desplaçats cap a Lesseps, mentre que Aragón els tenia centrats a l´eix de la estació, es a dir, al centre.

De tota manera, Diagonal va ser sempre la estació número 3 fins la prolongació cap a Vallcarca i Montbau, i aixó va passar força anys després de la filmació de la pelicula.

Salutacions.

BCN Término.

Alex Reyes



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 18/01/2007 22:45

metring ha escrit:Conxus, quines trampes fan al cinema!!!! Converteixen Diagonal en Lesseps, és al·lucinant. I més encara la capacitat de deducció d'aquestes coses!!! :master
Doncs no és res comparat amb "Mission impossible" (la primera). Allí, l'Eurostar no té catenària, es creua a camp obert amb una carraca de rodalies, l'Eurotunnel té via doble no segregada... Tot plegat per permetre una persecució entre tren i helicòpter.

:osti


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Divendres 19/01/2007 9:19

:hola


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Divendres 19/01/2007 21:41

fantito ha escrit:A Diagonal encara es veuen les restes de les sortides o vomitoris laterals. Les rajoles són de color marró llis en comptes de marró amb dibuix.
Molt interesant, despres de llegir aixo que ha dit fantito i aprofitant que tenia la tarda lliure i que volia anar a Paseig de Gracia a veure els accesos, no he dubtat en veure aixo.

Algo sabia perque habia vist com es posaven aquestes lloses de diferent color fa ja uns anys.

He arribat al lloc i m'he quedat plantat mirant i dons efectivament per la distancia mirant la boveda de l'estació original, alla debien estar les obertures, a mes els cables que passen per sobre fan una especie de corba cap amunt.

Pero jo recordo que aquestes lloses les van posar quan van treure la caseta del cap d'estacio mes o menys i les que hi han per alla son del mateix tipus aixi com a l'andana direccio canyelles al inici canto sud, m'enrecordo que abans hi habia una especie de reixeta :?: :?: que sobresortia o algo similar i que ho van anul.lar i posar aquestes lloses, aquesta "cosa" que hi habia no te res a veure amb les reixetes amb circuls que hi ha, o eren reixetes d'aquestes anul.lades? llastima de no enrecordar-me mes tambe m'he adonat que l'amplada d'aquestes lloses de diferent color es mes petit del que debia ser la boca per les imatges, pero el que no hi ha dubte es que alla debien d'estar i que alla al darrera hi habia "algo".

Un altre curiositat es que per les reixes amb ferrallat amb circuls que hi ha sempre hi corre una corrent d'aire, d'on ve? abans justament de posar aquestes lloses de diferent color m'enrecordo que pels bancs de fusta, a la part de darrera hi sortia tambe una lleugera corrent d'aire just a on hi ha o habia una escletxa quan s'acaba la fusta, quan van posar aquestes lloses tapant el que no m'enrecordo aquella corrent es va acabar, no se si algu te constancia de aixo.


Per cert la presunta "restauracio" de la boveda (que no se si s'ha acabat) ha quedat totes les lloses fora i pintat tot de gris, pero el que han pintat son els montets de morter que aguantaba cada lloseta, el tros del sostre a on hi habia una obertura per l'escala mecanica encara es pot reconeixer perque al ser de maons la pintura gris te una altre "textura".

Imatge

El lloc en questió la foto es a l'andana direccio Zona Universitaria, despres del segon seient.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 07/11/2010 1:46

Recomanació: si feu doble clic, podeu veure l'escena en gran i a 480 pixels



Per cert, és curiós que passin trens amb gent a dins en ambdós sentits en una estació terminal :x



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Diumenge 07/11/2010 1:53

No es la estació de Lesseps, es diagonal!!!!
Fixeu-vos en las imatges, hi ha el número 3 al costat del nom Lesseps.
Lesseps mai ha tingut 3 andades. Segurament Diagonal donaba mes joc per la pelicula i nomes va canviar el nom, pero el 3 segueix (3era estació Lessesp, Fontana, Diagonal)



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”