Prova per a frikis metreros

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Prova per a frikis metreros

Entrada Autor: metring » Diumenge 13/07/2008 21:45

BRILL 18 ha escrit:Jo diria que pot ser Fabra i Puig ???

Per cert Pol els autobusos de dos pisos i els trolebusos varen circular per Barcelona en servei comercial fins l'any 1968, jo de petit agafava sovint la linea 11 i era amb autobusos de dos pisos i tambe recordo viatjar amb trolebus, vaig neixer al 60,
Enhorabona!!!!!!!!

Digue's per què t'ha semblat que ho era i explico alguna coseta més.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Diumenge 13/07/2008 22:32

metring ha escrit:Maestranza?
Sí, les casernes militars. L'últim cop que hi vaig passar, però, ja no en quedava gaire res, només algunes residències.



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dilluns 14/07/2008 1:34

És curiós això deu ser la Rambla de Fabra i Puig, on es creua amb la Meridiana suposo, no ? on queda la estacio de Sant Andreu de Renfe ?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 14/07/2008 9:16

Si, pel que veieu, abans els accessos es trobaven al mateix Fabra i Puig, i no a la Meridiana, com estan actualment. Potser ocupàven massa carrer, no sé el motiu pel que el van treure. Tampoc sembla que hi fos l'estació de Sant Andreu Arenal, encara. Algú té més informació?



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dilluns 14/07/2008 19:57

metring ha escrit:Enhorabona!!!!!!!!

Digue's per què t'ha semblat que ho era i explico alguna coseta més
Be en primer lloc, la presencia del autobus i el trolebus, coincidien si mes no en la zona de
Barcelona, en segon lloc la petita pujada del carrer recorda la que fa el Passeig Fabra i Puig amb Meridiana,
De petit anava sovint per la zona, de fet he viscut fins l'any 1988 a Vilapicina i agafava tot sovint l'autobus 11 per anar a veure als meus oncles a Sant Adria,(quina odisea) pero eren altres temps i malgrat ens quixem del transport public actual res a verure, en una altre ocasio us explicare l'odisea per anar de Vilapicina a Sant Adria.
D'alguna manera el lloc no era del tot desconegut per mi
A tot era tambe questio de dates d'inauguracio de trams de la Lina 1
Gracies



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 14/07/2008 20:28

Per cert, no sabràs per casualitat quan es va soterrar Sant Andreu Arenal? Ho dic perquè a la foto, sembla que ja no hi són les vies a la superfície, però tampoc veig l'estació.



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dilluns 14/07/2008 21:03

metring ha escrit:Per cert, no sabràs per casualitat quan es va soterrar Sant Andreu Arenal? Ho dic perquè a la foto, sembla que ja no hi són les vies a la superfície, però tampoc veig l'estació.
Noia ho sento, la meva memoria recorda sempre l'estacio soterrada, de fet crec que si no es
veu l'edifici, es per l'angle de la foto, la tapa justet l'edifici, per cert una escola, si ti fixes es veu un autobus aturat on teoricament hi havia en un principi un parking per l'estacio
Mirare d'esberinar la data de construccio de l'estacio i el soterrament de le linea.



Avatar de l’usuari
traveller
N6
N6
Entrades: 255

Entrada Autor: traveller » Diumenge 03/08/2008 17:24

Imatge

Ho intentaré: on és? perdó per la baixa qualitat, però està feta amb un mòbil.
Penso que no és molt complicat!
Ànims!



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 03/08/2008 17:42

Uf doncs no ho sé, està difícil la cosa...



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Diumenge 03/08/2008 17:44

podria ser Gaudí?



Avatar de l’usuari
traveller
N6
N6
Entrades: 255

Entrada Autor: traveller » Diumenge 03/08/2008 17:45

El LLOP ha escrit:podria ser Gaudí?
fred fred!



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Diumenge 03/08/2008 19:28

Mmmh les rajoles de la pared son com les que hi habia a les escales de Lesseps o Jaume I i suposo que a mes llocs del GMB, el ferro que subjecta el passama de la pared es groc...LINIA 4?? pero hi ha com unes baranes del carrer de color Vermell L1??? sembla un antic acces tapiat a la seva part de dalt amb une mena de lloses, i a mes aquest acces sembla que era molt estret.

No en tinc ni idea pero en dire dues posibilitats que son les que crec qe mes podrien ser, una algun lloc de Jaume I i un altre una imatge de quan es van fer obres a Fontana per instalar els acensors fara uns anys que va apareixer algo senblant, pero ho dic sense tindre cap certessa, per cert molt bona la foto sigui on sigui!!!



Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Diumenge 03/08/2008 19:55

Urquinaona? no se per on havia llegit que hi havia algun acces antic tapiat.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 03/08/2008 20:58

Jo diria que és Jaume I.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Diumenge 03/08/2008 22:06

Catalunya L1. Des de la RENFE és veu una mena d'escales tapiades i amb coses per dins...


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
traveller
N6
N6
Entrades: 255

Entrada Autor: traveller » Diumenge 03/08/2008 22:24

metring ha escrit:Jo diria que és Jaume I.
:plas :plas :plas :plas Premi per tu!! Jaume I. :plas :plas :plas :plas

I ara dic més: quina part de Jaume I??



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dilluns 04/08/2008 0:32

Pel color de las rajoles encara que ja s'escrit la reposta jo també pensaba en Jaume I.

¿Pot ser l'antiga sortida a Pl. del Angel avans que a renovesin amb l'actual de dues escales mecaniques?

Gracies per la foto.

Per cert, nota per els administradors del forum:

Ultimament estant sortint moltes fotos interesants de llocs "no visibles" del metro: Estació de Banc, escales d'Urquinaona, Correus, Fernando, Gaudí, la que ha sortit avui, etc.

¿seria posible que quedesin penjadas totas en un sol fil, perque els frikis metreros las podesim gaudir totes juntas?
Amb el sistema que tenim quedan desperdigades a diferents fils, i es dificil la seva localització. Es tractaría de posar nomes las fotos sense els comentaris anexes.

Es nomes una idea.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 04/08/2008 10:28

traveller ha escrit:
metring ha escrit:Jo diria que és Jaume I.
:plas :plas :plas :plas Premi per tu!! Jaume I. :plas :plas :plas :plas

I ara dic més: quina part de Jaume I??
He dit Jaume I perquè recordo que les rajoles que hi havien a les parets de les andanes, abans que fessin la reforma amb panells grocs, eren aquestes.

Té pinta que és un antic accés, reconvertit a respirador, com passa amb el de Correus.

L'altre dia, vaig sortir de l'accés de la plaça del seu nom, i pensava en com seria l'accés anterior, podria ser aquest?



Avatar de l’usuari
traveller
N6
N6
Entrades: 255

Entrada Autor: traveller » Dilluns 04/08/2008 22:13

Bé doncs, aquesta escala està ubicada al passadís subterrani per fer el canvi d'andana, i correspon a l'antiga escala per la qual es feia el canvi de via.

Si us fixeu quan passeu pel passadís, hi ha dues portes: una amaga la foto anterior i l'altra aquesta altra escala:
Imatge

La primera correspon a l'andana direcció La Pau i l'altra direcció Trinitat. Espero us hagi entretingut :ok



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 04/08/2008 22:15

Ostres, jo no pensava que fos Jaume I!



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”