Sèrie 1000: records, fotografies, experiencies (comiat)

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Vox
N8
N8
Entrades: 1256
Ubicació: Badalona

Sèrie 1000: records, fotografies, experiencies (comiat)

Entrada Autor: Vox » Dissabte 20/01/2007 1:05

Avui, fent una petita excursió, estava esperant una 1100 a la L4 i he observat l'estació. Hi havia nanos fotent l'imbècil, coneixedors de la manca de seguretat al metro. Hi havia caqueta per tot arreu. El tren passava cada 5minuts. L'estació no estava com per remodelar-se al 100% però si que necessitava canvi de mobiliari, més manteniment vaja.

Entenc els que no veuen més que un tren vell i sorollós en un 1000 però, apart del soroll, què tenen les 1000 i 1100 de pitjor que la manca de seguretat? la bruticia? les baixes freqüencies? les estacions fetes una me?

Nosaltres si que ens les apreciem, sona a que estic sonat (com em diu la meva xicota :| :D ), que ho estem, però ens agraden.

Proposo obrir aquest fil perquè cadascú ens expliqui les seves primeres experiencies amb un 1000. Perquè li agraden. Per posar-hi totes les fotos que vulguin, per parlar del model més mític de FMB per molts de nosaltres (que no pas favorit, en el meu cas per exemple, son les 3000 i 4000, després venen les 1100 i les 1000!).

Vox



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dissabte 20/01/2007 8:26

Vox ha escrit:Avui, fent una petita excursió, estava esperant una 1100 a la L4 i he observat l'estació. Hi havia nanos fotent l'imbècil, coneixedors de la manca de seguretat al metro. Hi havia caqueta per tot arreu. El tren passava cada 5minuts. L'estació no estava com per remodelar-se al 100% però si que necessitava canvi de mobiliari, més manteniment vaja.

Entenc els que no veuen més que un tren vell i sorollós en un 1000 però, apart del soroll, què tenen les 1000 i 1100 de pitjor que la manca de seguretat? la bruticia? les baixes freqüencies? les estacions fetes una me?

Nosaltres si que ens les apreciem, sona a que estic sonat (com em diu la meva xicota :| :D ), que ho estem, però ens agraden.

Proposo obrir aquest fil perquè cadascú ens expliqui les seves primeres experiencies amb un 1000. Perquè li agraden. Per posar-hi totes les fotos que vulguin, per parlar del model més mític de FMB per molts de nosaltres (que no pas favorit, en el meu cas per exemple, son les 3000 i 4000, després venen les 1100 i les 1000!).

Vox
Bé la veritat es que a mi em fa pena apart d'això que dius de la brutícia també al fet que les retirin pero ja toca també. Jo proposaría que no las retiresin totes que deixesin dos unitats en circulació. Així de quan en quan encomptes d'una 2100 o 9000 a la "L4" agafaríem una 1000 o 1100. Que et sembla/ us sembla?



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dissabte 20/01/2007 14:43

Jo m'enrecordo de quan tenia 6 anys, el cotxe del pare estava al taller i vaig agafar per primer cop el metro!! És quelcom que no oblidaré mai, em vaig quedar alucinant, el vaig agafar a L4 Joan XXIII (ara L2 Artigues Sant Adrià) fins Barceloneta. M'enrecordo de les portes del 1000 i de l'estació de Joan XXIII el ròtul d'andana de groc.

La sèrie 1000 ha fet un molt gran servei a Barcelona i es mereix un record i un honor, tot i això hem de mirar cap el progrès, el 9000 té millor climatització, iluminació, distribució d'espais, connexió entre vagons, megafonia, pantalles d'informació, termòmetre de parades, insonorització, i en cas d'accident les cuchilles del sostre del 1000 ves a saber a qui deixarien viu i la incomunicació de vagons deixarian molta gent atrapada a més que es vell.

Per això avancem cap el progrès! Sense oblidar el passat! Recordant aquests metros que de moment son els que més servei han donat a la ciutat de Barcelona!



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 20/01/2007 15:02

I si aprofitéssim per enriquir aquest tema -que ja anava per aquí-
http://transport.cat/viewtopic.php?t=2986
i tancar aquest altre, i així concentrem els nostres vetustos records i fotografies en un sol -i brownboverià- tema? ;)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dissabte 20/01/2007 21:18

EUKibo ha escrit:Per això avancem cap el progrès! Sense oblidar el passat! Recordant aquests metros que de moment son els que més servei han donat a la ciutat de Barcelona!
a veure, jo sóc un defensor incondicional dels 1000, però per ser fidels a la veritat, els trens que més servei han donat a la ciutat de Barcelona van ser els 300, ja que algunes unitats van durar 64 anys.



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dissabte 20/01/2007 22:06

Va durar alguna unitat potser més que algun 1000 (¬¬ recordo que encara son aqui, encara no ens han deixat i potser en tenim per un anyet o dos mes) pero fins fa poc han estat servint dues linies de metro ben potents al 100%. Metros antics nomes feien linies curtetes (saturades, aixo si, pero no compensa) i amb frequancies de pas menors que ara.

Cadascuna de les versions del metro de Barcelona té la seva importancia, ara tampoco anem a vere qui mes XD, cadascuna en el seu context ha significat un gran avenç i han fet amb ells una explotacio al maxim



Avatar de l’usuari
BCN Término
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Allà ón ja no hi queda cap 1000

Entrada Autor: BCN Término » Dissabte 20/01/2007 22:17

Metros antics nomes feien linies curtetes (saturades, aixo si, pero no compensa) i amb frequancies de pas menors que ara.
Home, linies curtetes potser que si, la freqüencia als anys 30 del GMB era de dos minuts al tronc central, i llògicament de 4 als ramals, i el Transversal tenia una freqüencia de dos minuts i mig. Igualet que ara :D

Els 300 originals del Gran Metro es van retirar l´any 1988 amb prop de 15 milions de kilometres als seus bogies, així que ja em dirás.

Consti que no entro a valorar quin es millor o pitjor, només constatar que ni de llarg les 1000 i 1100 han estat les series que més servei han donat a la xarxa.

EDITAT: 15 milions de kilometres en el moment de la municipalització, no a la seva retirada.

Salutacions.

BCN Término.

Alex Reyes.
BCN Término l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 20/01/2007 22:33, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 20/01/2007 22:29

I els 500 arribaran immaculats, entre la seva freqüència i que ningú no s'enrecorda d'ells, ni tan sols per vandalitzar-los :D


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Albert
N7
N7
Entrades: 480
Ubicació: Martorell

Entrada Autor: Albert » Dissabte 20/01/2007 23:33

BCN Término ha escrit: Home, linies curtetes potser que si, la freqüencia als anys 30 del GMB era de dos minuts al tronc central, i llògicament de 4 als ramals, i el Transversal tenia una freqüencia de dos minuts i mig. Igualet que ara :D
Quins sistemes de control utilitzaven per tenir aquesta freqüència al tronc central? Era tot a base de trebalaldors als canvis d'agulles o hi havia algo de tecnologia de l'època?

I el Transversal a 2:30?? Que poc que hem avanaçat des de llavors!



Avatar de l’usuari
BCN Término
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Allà ón ja no hi queda cap 1000

Entrada Autor: BCN Término » Dissabte 20/01/2007 23:46

Quins sistemes de control utilitzaven per tenir aquesta freqüència al tronc central?
El block System de tota la vida, cantons aïllats i senyals lluminoses. Agulles talonables totes excepte la de la via descendent a la bifurcació i la de entrada als tallers de Lesseps. Tot ben senzill i ben fàcil, recolzat per un bloqueig telefónic entre caps de estació, tant entre les estacions colaterals com amb el puesto de mando. Fàcil, fàcil, fàcil.

Salutacions.

BCN Término.

Alex Reyes.



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Diumenge 21/01/2007 0:13

El blocatje era amb telefonemes o amb algun sistema de polsadors?



Avatar de l’usuari
BCN Término
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Allà ón ja no hi queda cap 1000

Entrada Autor: BCN Término » Diumenge 21/01/2007 16:17

El bloqueig telefónic només en cas de emérgencia, es a dir, en cas de fallida del Block System, i a base de telefónemes i ordres escrites al cap de tren, que a l´hora li comunicava al motorista.

BCN Término.

Alex Reyes.



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Diumenge 21/01/2007 22:09

El tema dels trens 300 es per admirar i digne de ser mencionat aquests trens van sen uns herois, juntament amb tota la gent que feia que alló funciones.

Jo soc dels que penso que abans es feien les coses amb una cura diferenta, no dire que millor pero les coses estaven fetes per durar, es sorprenent lo de les unitats 300 quant ja veiem unitates 3000 amb sintomes de corrosió.

Els 300 van inaugurar la linia del GMB, aquests vehicles van circular el primer dia en el viatge inaugural i fins a la seva jubilació ho van fer amb un ús totalment intensiu, a mes van ser els primers metros que van circular per Barcelona, nomes per aixo ja tenen algo d'especial, pero es que pels seus increibles serveis també son dignes d'admirar.

Nomes cal pensar circular quasi tots els dies de l'any i axi desde l'any 1924 amunt i avall, amunt i avall, encara que la linia fos curta, tenia pujada es a dir que quan pujaven cap a LESSEPS el esforÇ que feien era considerable.

Encara que tant pels trens jo tambe em trec el barret per la gent de manteniment per fer que aquelles "antigüalles" encara donesin servei els anys 80 a mi m'agradaria molt poder parlar amb algun mecanic d'aquella epoca perque ens podria explicar mooooltissimes coses sobre el que es feia o sobre el que feien per que es produis aquell miracle que senÇillament era que funcionessin i ho fessin be, dins de les seves logiques mancances.

Aquests mecanics, supososo que s'els coneixereien de memoria, es mes donada la increible longevitat dels vehicles es mes que probable que algú entres d'aprenent i a l'hora de jubilar-se el tren encara estigues en actiu i no hagues tocat mes tipus de trens.

En fi amb el degut i entristit respecte als 1000 i els seus també fidels serveis, pero els 300 son una historia apart, encara vist com esta el panorama historic en aquest pais, que es conservin 3 unitats m'emociona.

I pensar que quant pasavem de la linia 3 a la 5 a DIAGONAL els 1000's ens semblaven ultramoderns, eren els trens nous i moderns, es increible el rapid que passa el temps.



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dimarts 23/01/2007 18:01

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Imatge



Imatge


TRINXARAN TAMBE LES MAQUETES :?: :?: :?:

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 23/01/2007 19:29

Que xula!!!!!!!!!!!!!!!! Esperem que no, no podran al·legar problemes d'espai! :twisted:



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 24/01/2007 21:03

Paciència, estic preparant un especial de la sèrie 1000 quan aquests trens hagin desaparegut... 8)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Dijous 25/01/2007 0:12

Ahir cap allà les vuit del matí, estava mig adormit al cotxe suportant un embús de la Ronda de Dalt a ESplugues direcció Besòs entre les sortides 14 i 13, quan de sobte giro el cap cap a la dreta i darrera d'uan espècie de aqüeducte que hi ha, entre mig de les arcades, he vist passar un 1000, i he pensat, clar, deu ser el tram descobert de Can Boixeres!!

Sembla mentida que porto tres anys passant cada dia i encara no m'havia fixta que es veu la L5 des de la Ronda de Dalt.


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

Avatar de l’usuari
davidbarna
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: davidbarna » Diumenge 28/01/2007 0:32

faristol ha escrit: I pensar que quant pasavem de la linia 3 a la 5 a DIAGONAL els 1000's ens semblaven ultramoderns, eren els trens nous i moderns, es increible el rapid que passa el temps.
A primers dels vuitanta, anava un parell de cops d'any a la línia blava per anar des de Sants a l'Hospital de Sant Pau (bé, llavors era "Dos de Mayo"). M'agradava agafar aquella línia de metro perquè els trens eren nous i donaven la sensació de ràpids. Sembla mentida que el que llavors em semblava una excursió sigui un trajecte tan rutinari.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”