A dins del zoo hi havia hagut un tren?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dissabte 21/04/2007 9:20

A part dels llibres que heu comentat hi ha algun lloc online on hi hagi alguna fotografia d'aquest tren?



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 21/04/2007 15:55

Ja que també s'ha parlat àmpliament del Tibidabo, aprofito per preguntar si algú més recorda una mena de remuntador ferroviari que anava de la part baixa a la part alta. Recordo que era molt pràctic per pujar a dalt sense cansar-se, a banda que també relativament bucòlic per passar entre vegetació.

Suposo que, amb la proliferació dels ascensors, d'aquest remuntador ja no en deu quedar res.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 21/04/2007 16:37

faristol ha escrit:Al Parc d'atraccions de Montjuich tambe n'hi habia un ambientat mes aviat al Far-West i que era un bucle amb la secció del mitg de triple via y compartit per el viatje d'anada i el de tornada, nos e si m'he explicat....
A mi el Parc d'Atraccions de Montjuïc sempre m'havia agradat més que el del Tibidabo quan era petit precisament per l'existència d'aquest tren. Podies pujar a la "locomotora" (entre cometes perquè el comandament de l'atracció no es feia des d'aquesta) i tenir una vista privilegiada de la via... :'(

Per cert, recordo que el tren aquest anava a una alçada respecte del terra bastant bèstia per a un nen petit, i passava per sobre d'atraccions antigues i/o abandonades... :o


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dissabte 21/04/2007 17:38

entfe001 ha escrit:Ja que també s'ha parlat àmpliament del Tibidabo, aprofito per preguntar si algú més recorda una mena de remuntador ferroviari que anava de la part baixa a la part alta. Recordo que era molt pràctic per pujar a dalt sense cansar-se, a banda que també relativament bucòlic per passar entre vegetació.

Suposo que, amb la proliferació dels ascensors, d'aquest remuntador ja no en deu quedar res.
Vols dir un remuntador color verd que estava entrant (per l'entrada principal, la que hi ha a la plaça del funicular) a ma esquerre? Bé, entrant a ma esquerre, i a l'esquerre del restaurant "Aeroport"?

Aquest remuntador servia per "retornar" als que havien baixat per l'atracció TIBOBS.

Aquesta atracció la van tancar no se quant, potser cap els primers 90s. Pel que vaig llegir, pentanyia a una empresa que no era del Tibidabo i tenia molt perill. Aquests dos factos van facilitar la seva clausura.

Es tractava de dos tobogants com de pedra grisa, prou amples, semblaven inclús tobogants d'un parc aquàtic. Et posaves a sobre amb una especie de patinet on hi anaves sentat, estil cotxe de nen petit. Entre les cames tenies un fre consistent en una palanca enorme. Et deixaven anar i per no matarte havies d'anar frenant a les corves (i als trams llargs) tirant de la palanca..

Apa q no era xungo allò :D

Un cop abaix, tornaves al parc fent servir el remuntador.

Ara segueix vigent ja que avall hi ha una montanya rusa d'aigua i alguna coseta més.

Ara falta que em diguis que no parlaves d'aquest remuntador xD

Vox
Vox l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 21/04/2007 19:43, en total s’ha editat 1 vegada.


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 21/04/2007 18:00

Vox ha escrit:Et deixaven anar i per no mamarte havies d'anar frenant a les corves (i als trams llargs) tirant de la palanca.
Doncs jo només frenava a l'arribada, cosa que a vegades feia que em trobés algú més lent al davant. Amb el temps, quan ja sabia com baixava el personal, m'esperava més a dalt perquè tingués pista lliure. El millor era la corba en 180º que feia al final. Només frenava quan entrava en la recta, força curta, per cert.

Més tard, un estiu que vaig ser a Chamonix amb els meus pares, vaig pujar a una atracció semblant i, pensant-me que seria una coseta com la del Tibidabo, vaig tirar pel dret i de poc no vaig sortir de pista... :x


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Divendres 27/04/2007 11:50

quan ja no hi va haver tren (l'original vull dir) la meva atracció preferida del Tibidabo va passar a ser els Tibobs, em feia un fart de baixar i pujar! per cert que el carril de la dreta era una mica més ràpid que el de l'esquerra 8-) obviament el van tancar com totes les atraccions xules (no recordeu els karts? no hi vaig arribar a pujar mai perquè quan tenia l'edat ja els havien tret...)

de Montjuïc recordo els dos túnels del terror, un d'ells (el llarg) tenia un tram tipus muntanya russa amb cadena per pujar, la baixada la feia frenant a batzegades :x
També hi havia diversos autos de xoc, uns dels quals eren molt diguem-ne vintage :D

El tren del far-west no m'agradaba gaire, em semblava poc autèntic comparat amb el del tibidabo :twisted:

ah, i també recordo a Montjuïc haver vist actuar als germans Calatrava :festa


suposo que de les Atracciones Apolo no se'n recorda ningú no? :D


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Divendres 27/04/2007 11:58

això us agradarà als frikis de veritat :D

http://www.achus.biz/Montjuic/

us recomano l'apartat de curiositats, pels amants dels túnels fantasmes, sortides d'emergència i passadissos en desús :twisted:


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Divendres 27/04/2007 12:07

Quins records el Parc d'Atraccions de muntjuic!

Era una pasada!

Havia moltes atraccions antiges, recordu uns autos de choc, que portaven volant de SEAT 600.

Salut i peles!!!



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 27/04/2007 15:36

I cromats frontals d'Alfa Romeo (tipus Giulia dels anys 60)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 30/04/2007 15:36

una imatge val més que mil :D paraules

Imatge


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 30/04/2007 15:38

i el tren

Imatge


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 30/04/2007 19:56

:'( :'( :'(



malifeta
N1
N1
Entrades: 5

Entrada Autor: malifeta » Dilluns 30/04/2007 21:50

Solo deciros que en Monjuic habia dos trenes.Uno que era el tren tirol que realizaba un recorrido por unas vias altas con soportes en el suelo y que se comandaba desde la estacion,de hecho eran dos trenes cuando llegaba uno se le daba salida al otro.
El otro tren era el tren del oeste que como bien decis tenia tres vias y aprovechaba la central para realizar la vuelta.Este la locomotora tenia un motor de un seat 1500 diesel y la verdad por su funcionamiento ,traqueteo y sonidos,era lo mas parecido a un tren real.[/img]
Fitxers adjunts
maquina_tren_oeste_small[1].jpg
maquina tren del oeste
maquina_tren_oeste_small[1].jpg (9.9 KiB) Visualitzat 4863 cops



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dimecres 02/05/2007 0:54

Apa ara a plorar una mica mes!!! :'(

Son imatges del Parc d'Atraccions del Tibidado dels anys 60 aproximadament, tretes de una pel.licula que desconec.

Surten:

El Tren citat abans en el seu estat original.

El Aeri que conectaba la estacio superior del Funicular amb la part inferior del parc.

Les tasses giratories.

L'avio en els seus colors de la epoca.

El Laberint fet amb xipressos (similar al que hi ha al parc del laberint) situat a la zona inferior proc del castell fantasma.

El castell encantat i el Tranvia que hi havia de decoració a la seva entrada que era un dels originals de la linia del Tranvia Blau.

Els miralls que deformaven la gent.

I Barcelona amb molts menys edificis a la part alta, de vehicles un 600 un Alfa Romeo Bertone, una moto amb sidecar, un camio que no reconec i un darrera d'autocar que tampoc reconec pero que els seients son molt Anys 60's.

Veient aquestes imatges un es trasllada a temps on teniem molts menys anys i tambe t'en adones del pas del temps i que amb les reformes posteriors del Tibidabo i la desaparició del parc d'atraccions de Montjuich fos com si ens haguessin robat una part de la nostra infancia.

Tot i que "presuntament" el parc del Tibidabo deuria ser un parc pel record i familiar i emblematic, vaja un parc "diferent"(no cal oblidar el tema dels automates, etc..) S'ha volgut fer un Port Aventura en miniatura i a la muntanya, tant en els ultims temps amb mans privades com actualment les intencions de L'ajuntament des de que n'es propietari o gestor (no tinc clar quin es el paper de L'Ajuntament) i aixo es una gran KAGA...Port Aventura ja n'hi ha un, i de similars també aixi que per Aquest cami no sortira res de bo pel Tibidabo.

El video Pesa 50 Mb i esta en Xvid, Ho he posat al Rapidshare:

http://rapidshare.com/files/28982815/IM ... _.avi.html



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimecres 02/05/2007 10:11

per cert, si a algú li interessa se on hi ha a la venda un gorila que hi havia a un dels túnels del terror de montjuïc :D


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dimecres 02/05/2007 20:31

Voleu riure? Però riure de debò? Doncs llegiu el que us comento tot seguit: ara m'entero que el parc d'atraccions de Montjuïc ja no existeix. Viure a Girona, "es lo que tiene". Em fa una certa pena perquè em recordo del matins de dissabte que hi passava de petit amb mon avi. Em sap greu.



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 03/05/2007 0:40

awe ha escrit:Voleu riure? Però riure de debò? Doncs llegiu el que us comento tot seguit: ara m'entero que el parc d'atraccions de Montjuïc ja no existeix.
Doncs, pel mateix grau d'antiguitat de la informació, també t'he de participar que en Maragall ja no és alcalde de Barcelona. 8-)


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 03/05/2007 9:51

Guigui ha escrit:
awe ha escrit:Voleu riure? Però riure de debò? Doncs llegiu el que us comento tot seguit: ara m'entero que el parc d'atraccions de Montjuïc ja no existeix.
Doncs, pel mateix grau d'antiguitat de la informació, també t'he de participar que en Maragall ja no és alcalde de Barcelona. 8-)

Españoles: Franco ha muerto.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dijous 03/05/2007 10:13

awe de veritat no ho sabies? Doncs si es per riure amb tots els respectes es clar, el bo del cas es que ja fa uns anys d'aixo!!!!

Tossa es un lloc paradisiac i bastant aïllat, pero tant????

T'habia de haber informat el revisor del Tren de Sant Feliu.

La veritat es que quan es fa una trobada de cotxes, mes o menys "clasics" els ultims dissabtes de mes a la zona del aparcament del antic parc d'atraccions, mires alla baix (on era el parc) i es veu una gran soletat i una buidor total, no crec que quedi res mes que el solar, la zona aparcament i parc estan totalment desangelades.



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dijous 03/05/2007 11:21

Guigui ha escrit:
awe ha escrit:Voleu riure? Però riure de debò? Doncs llegiu el que us comento tot seguit: ara m'entero que el parc d'atraccions de Montjuïc ja no existeix.
Doncs, pel mateix grau d'antiguitat de la informació, també t'he de participar que en Maragall ja no és alcalde de Barcelona. 8-)
Para los Frikies del Carrusel Deportivo de la Cadena Ser, Awe = Jose Francisco Pérez Sánchez. xD



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”