A dins del zoo hi havia hagut un tren?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

A dins del zoo hi havia hagut un tren?

Entrada Autor: Mortadel·lo » Divendres 20/04/2007 11:05

amb vies? o la meva memòria m'està jugant una mala passada?


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Divendres 20/04/2007 11:08

Hola,

Creo haber visto uno pero sin vías de ningún tipo, un trenecillo de esos en plan "chun-chun playero entre Calafell y Comarruga".

;)

Si ha habido vías no tengo ni idea, nunca he visto.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Divendres 20/04/2007 11:26

no no, yo digo uno con vías


ES PELIGROSO ASOMARSE

Rodalíes
N6
N6
Entrades: 293
Ubicació: A Coruña

Entrada Autor: Rodalíes » Divendres 20/04/2007 11:38

No exactamente un tren, pero sí una locomotora de vapor expuesta en un pedestal. Ahora no sé cuál es su estado general... (está montado sobre vía, claro está)


"La locura nunca tuvo maestro" (1995)

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 20/04/2007 11:43

Segon els llibre del Salmeron "Els trens de barcelona" Volum 14A de la coleccion Els trens de Catalunya al zoo hi havia un tren.
Jo recordo de molt petit, a finals del 70, haver vist alguna resta en alguna visita al parc.
Con ser construit en colaboració am S.A. Tibidabo (la empresa del parc d'atraccions del Tibidabo). Les locomotores eren d'aspecte modern sembla a les series 1600-1800 de Renfe, amb un pes de 1500kg, fre hidrulic i fre d'estacionament. Hi havien 4 cotxes de passatgers
Va ser inagurat el 1958 amb un ample de via de 600mm, carril de forma trapezoïdal de 25k/m procedents del funicular del Tibidabo. Tenia un recorregut de 164m en forma de oval. Tenia 1 tunels, 2 ponts i un pa nivell. El llibre no diu quan es va tancar, pero que el 1972 despres d'un temps fora de servei es va traslladar el material al Tibidabo i posteriorment desballestat



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Divendres 20/04/2007 12:19

val, és que a mi em sonava haver vist vies per allà dins de molt petit, veig que la meva memòria no em fallava :D

la locomotora sobre un pedestal estava a fora, al parc de la ciutadella, jo em referia a dins del parc zoológic

el 72 jo no havia nascut, així que el que segur que no vaig veure va ser el tren en funcionament, el que sí que vaig veure i fer servir és el que hi havia al tibidabo fins a principis dels 80, on ara hi ha una mena de tren-muntanya russa que segueix pràcticament el mateix recorregut (túnel inclòs), quan el van tancar vaig tenir un disgust molt gran, i vaig viure uns quants anys amb l'esperança que el reobririen, de fet en uns plànols del tibidabo posava Tren (reobertura 87), i ni el 87, ni el 88 ni el 89...


ES PELIGROSO ASOMARSE

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 20/04/2007 13:30

Mortadel·lo ha escrit: ...
el 72 jo no havia nascut, així que el que segur que no vaig veure va ser el tren en funcionament, el que sí que vaig veure i fer servir és el que hi havia al tibidabo fins a principis dels 80, on ara hi ha una mena de tren-muntanya russa que segueix pràcticament el mateix recorregut (túnel inclòs), quan el van tancar vaig tenir un disgust molt gran, i vaig viure uns quants anys amb l'esperança que el reobririen, de fet en uns plànols del tibidabo posava Tren (reobertura 87), i ni el 87, ni el 88 ni el 89...
Segons el mateix llibre del Salmeron el tren FFCC de parc de Tibidabo que tenia un seccio amb cremallera, va ser clausurat el 1982. Jo si recordo haber-hi viatjat. Recordo que sovint estaba fora de servei pero alguna vegada si hi havia pujat.
Actualment hi ha una mena de montanya rusa que aprofita el traçat.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Divendres 20/04/2007 14:27

es veritat, tenia un tros amb cremallera! està vist que tinc una memòria friki-selectiva, només recordo els detalls més absurds de les coses :x


ES PELIGROSO ASOMARSE

Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Divendres 20/04/2007 16:56

Gent, m'esteu liant.

De quina montanya rusa esteu parlant?

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Divendres 20/04/2007 17:01

Jo el del Zoo m'enrecordo molt vagament,...... es que soc del 69 pero si que m'enrecordo.

El del Tibidabo era la "meva" atracció, no volia pujar enlloc mes a cambi de fer aquell tren unes deu vegades :D :D :D , al principi feia quatre voltes mes tard van baixar a dues i despres i quant hi havia molta gent una volta, era un tren preciós, a la part baixa hi habia una especie d'estany amb peixos de "pega" de plastic, i si hi habia una zona de cremallera darrera del castell i crec que la corrent es prenia per tercer carril, tinc un fragment de pelicula a on surt part del recorregut d'aquest tren en moviment, si algu l'interesa?.....Es fantastic recordar alló!!!

Quan van posar el nou tren que mes aviat sembla una montanya rusa, la cosa va cambiar molt, abans eren unes placides voltes amb un velocitat moderada i xiulet inclos, ara era un tren que anava bastant mes rapid sobre uns carrils diferentes tipus muntanya rusa i la veritat acollonaba mes i tenia molta menys gracia, vaja no en tenia-TE ninguna, suposo que abans els nens es divertien amb atraccions sencilles i encantadores i els nens d'ara sels ha de posar cap per avall etc.. perque sentin algo....o es divertexin, coses de les diferentes generacions i el que els hi ensenyem als nens, jo amb l'antic en tenia prou per passar-ho be.

Al Parc d'atraccions de Montjuich tambe n'hi habia un ambientat mes aviat al Far-West i que era un bucle amb la secció del mitg de triple via y compartit per el viatje d'anada i el de tornada, nos e si m'he explicat....
Aquest tambe el recordo forÇa, encara que com el del Tibidabo (El original) RES de RES, sembla que tot aquell material un cop es va desmantellar aquest tren algu ho va comprar per preservar-ho...pero com que ha passat tant temps, VES TU A SABER ON PARA i si existeix encara.



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 20/04/2007 17:17

Jo soc del 72...
faristol ha escrit: Aquest tambe el recordo forÇa, encara que com el del Tibidabo (El original) RES de RES, sembla que tot aquell material un cop es va desmantellar aquest tren algu ho va comprar per preservar-ho...pero com que ha passat tant temps, VES TU A SABER ON PARA i si existeix encara.
Segons el llibre del Salmeron, any 1990, el material del ferrocarril cremallera del Tibidabo va ser preservat per un particular.
¿Si encara existeix encara ho desconec?



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 20/04/2007 19:46

D'això no en queda res, i estava a la Ciutadella. Hi ha un parterre que els jardiners de la zona internament l'anomenen "La màquina de Tren", d'igual que una determinada zona del Parc l'anomenen "l'estació de França"


Rodalíes ha escrit:No exactamente un tren, pero sí una locomotora de vapor expuesta en un pedestal. Ahora no sé cuál es su estado general... (está montado sobre vía, claro está)


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Divendres 20/04/2007 23:09

Vejam que estic encuriosit (bonito palabro): de quina montanya rusa del Tibidabo esteu parlant?

Vaja, que com és, a quina zona del parc està etc Jo els primers cops que vaig anar al Tibidabo va ser cap el 1983/1984 potser, i no recordo res d'això, ni unes posibles restes.

Vejam, de montanya rusa allà hi ha la clàssica i tmb hi ha un trenet que va força depressa, a la part inferior del parc.

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Entrada Autor: Denisuko » Dissabte 21/04/2007 0:28

Vox ha escrit:..... hi ha un trenet que va força depressa, a la part inferior del parc.
Aquest es el "Tibidabo Express", que sempre que entra al tunel comencen a sonar sons de crits (ho vaig descobrir fa molts i molts anys quan tenia 12 anys que estava jo sol al trenet i al entrar al tunel començaven els crits :) )

Aquest tren circula amb ATO? :begut


Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 21/04/2007 0:30

Denisuko ha escrit:Aquest tren circula amb ATO? :begut
No, amb "Llet Nostra". :)


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Entrada Autor: Denisuko » Dissabte 21/04/2007 0:34

Guigui ha escrit:
Denisuko ha escrit:Aquest tren circula amb ATO? :begut
No, amb "Llet Nostra". :)
:begut :begut xD


Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....

Avatar de l’usuari
davidbarna
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: davidbarna » Dissabte 21/04/2007 0:35

Crec que parlen del trenet que hi ha a la part baixa, que fou reconvertit a una espècie de muntanya russa quan es va fer la darrera gran remodelació, l'any 1989.

Jo recordo haver vist, cap l'any 1985, el tren-cremallera original ja en desús, però recordo haver-lo vist, anys abans, funcionant. Es tractava d'un tren molt en la línea de les atraccions que hi havia a l'època.



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dissabte 21/04/2007 1:01

Llavors sí, parlem d'aquest, fet a la gran remodelació del 1989:

Imatge

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dissabte 21/04/2007 1:03

Denisuko ha escrit:
Vox ha escrit:..... hi ha un trenet que va força depressa, a la part inferior del parc.
Aquest es el "Tibidabo Express", que sempre que entra al tunel comencen a sonar sons de crits (ho vaig descobrir fa molts i molts anys quan tenia 12 anys que estava jo sol al trenet i al entrar al tunel començaven els crits :) )

Aquest tren circula amb ATO? :begut
Aquí unaltre que va descobrir lo dels crits jaja Parlo del '91/'92 jeje

I sí, va amb ATO i ATP, doncs el frena al passar per l'estació :D

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 849
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dissabte 21/04/2007 2:07

Hola:

Com a complement d'aquesta informació dir que al 1888 es va inaugurar el primer tren al Parc de la Ciutadel.la (no al recinte del zoo), que va durar fins el 1920. Es va construir un segon tren aprofitant alguns vagons i elements del primer que va funcionar fins els anys 50.

En el llibre El Tramvia del Tibidabo d'Albert Gonzalez surt una foto del 12-10-1971 on es veu amagatzemat a les cotxeres del Tramvia Blau el tren que circulaba dintre del zoo, que com be comenteu que va ser inaugurat al 1958 i clausurat cap el 1970.

Salutacions



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”