ARMF

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
Brill_13
N5
N5
Entrades: 85

ARMF

Entrada Autor: Brill_13 » Dilluns 21/05/2007 0:50

hola, avui visitant la web de l'Armf http://armf.net/ . Diu que el viatge de ahir (dia 19) va ser suspès per causes alienes a l'associació. Com a amant del patrimoni ferroviari i patidor de mena, li agrairia a algú que em pogués dir si és greu, o si no és res important i podrem tornar a gaudir dels seus viatges, ARMF sembla un somni fet realitat pels amans de aquest món, espero que continuï així molts anys.

Moltes gràcies.



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dilluns 21/05/2007 0:58

Es la situació que succeeix a tots els Trens Historics d'Espanya: Adif no els deixa circular perque no son de cap operador. Anteriorment les circualcions històriques es feien en nom de l'operador "museo del ferrocarril", però ara Adif ha deixat de reconeixe'l com a tal...

Salut,



Avatar de l’usuari
Brill_13
N5
N5
Entrades: 85

Entrada Autor: Brill_13 » Dilluns 21/05/2007 11:34

)(=/·"&$)/· en el ·=(%$) adif. Bé les seves raons tindran...

A veure si fan uns tallers a la linia de la pobla i no han de dependre més de aquets pesats del Adif.

Moltes gràcies per l'info Jordilar.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 21/05/2007 16:05

És per a liar-la i de forma immediata.

Si realment la causa és que no tenen llicència d'operador s'han acabat els trens d'associació, haurà de ser un operador reconegut qui gestioni les circulacions, independenment de la titularitat de la composició.

Malgrat tot, tot el nou procediment encarirà forçosament el cost i per tant pot ser molt perillós de cara al futur.

És a dir, caldria que fos Renfe-operadora, FGC, Comsa, Continental o qui fos encara que la composició fos d'ARMF. Aquí al darrere hi ha uns temes econòmics i burocràtics bestials.

Ho veig malament i em fa ràbia perque els d'ARMF són la representació oficial al Planeta Terra del paradís trener.



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dilluns 21/05/2007 17:44

Aleshores?

Salut,



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 21/05/2007 18:33

Tens raó. He confòs el dret a circular per vies d'ADIF a Lleida d'acord amb un conveni previ a la formació d'aquest ens amb ser operador.
pizias ha escrit:FGC no es operador en la RFIG



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 21/05/2007 18:34

No t'entenc, Alfred.
Pots explicar-ho més àmpliament?
fantito ha escrit:Aquesta situació sols s'aplica a tot el material propietat de La Fundación. No a tot el material històric.



Avatar de l’usuari
Brill_13
N5
N5
Entrades: 85

Entrada Autor: Brill_13 » Dijous 14/06/2007 17:14




Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1894
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dilluns 30/07/2007 1:44

De la chatarrería a la vía con escala en Lleida

La Associació per a la Recuperació del Material Ferroviari (ARMF)procederá a rehabilitar durante los próximos meses sendas locomotoras originales de 1898 y 1914 que prestaron servicio en una azucarera de Venta de Baños (Palencia) y en las líneas ferroviarias que dependían de la empresa antigua Sociedad Minero Metalúrgica de Peñarroya (SMMP) para convertirlas en cabezas tractoras de sendos trenes turísticos que prestarán servicios en Barruelo de Santullán (Palencia) y en la línea que une Almorchón (Badajoz) y Córdoba capital.

La rehabilitación es un encargo del Centro de Estudios Históricos del Ferrocarril Español, que pretende incorporar ambas locomotoras al parque móvil de la Compañía General de Ferrocarriles Turísticos (CGFT), una entidad con la que el citado centro de estudios ferroviarios pretende devolver a las vías algunas antiguas máquinas de vapor y reabrir al tráfico de viajeros antiguos trazados hoy en desuso. La tarea, explican, “es ardua porque sólo un 1% de las locomotoras de vapor que circularon en España se conserva y muchas de las líneas donde queremos actuar están muy deterioradas y deben rehabilitarse”. Entre sus proyectos figuran trenes turísticos en las líneas Ripoll-La Tour de Carol o Barcelona-Cérbere.

La Compañía General de Ferrocarriles Turísticos (CGFT) es uno de los principales clientes de la ARMF, un taller ferroviario especializado en máquinas de vapor que tiene sus intalaciones en un antiguo taller de Renfe situado en el Pla de Vilanoveta, donde se sitúa la estación de mercancías de Lleida. Entre las rehabilitaciones realizadas por la ARMF figuran las de las locomotoras Garratt 282F 0421, conocidas popularmente como Garrafeta, que prestan servicio en los trenes turísticos que la firma dispone entre Lleida y poblaciones como la Pobla de Segur o l’Espluga de Francolí.

Los dos últimos encargos que ha recibido la ARMF son ,explica, Carlos Guasch, vicepresidente del Centro de Estudios Históricos del Ferrocarril Español, dos locomotoras de 1898 y 1914 que estarán listas para rodar, aseguran desde la ARMF, "en unos ocho meses". La más antigua, una Couillet fábricada en Bélgica por la Societé Metallurgique du Hainaut, prestó servicio en la Sociedad Minero Metalúrgica de Peñarroya (SMMP), un gigante minero industrial con sede en Peñarroya-Pueblonuevo (Córdoba) que acabó convirtiéndose en lo que hoy es Encasur, una empresa del grupo Endesa que explota yacimientos carboníferos en las provincias de Córdoba y Ciudad Real. Esa locomotora, explica, "servirá para poner en marcha un tren turístico que circulará entre Córdoba y Almorchón (Badajoz), un poblado levantado por Renfe junto a la estación del mismo nombre en el municipio de Cabeza del Buey (Badajoz). Almorchón fue antaño un importante centro ferroviario que entró en declive cuando la línea que une la localidad con Córdoba pasando por Peñarroya se cerró al tráfico de viajeros.

La otra máquina, una Manning Wardle de tres ejes fabricada en Leeds en 1914, irá a la provincia de Palencia, donde la CGFT pretende poner en marcha un tren turístico que circulará por un ramal secundario que une Barruelo de Santullán, uno de los centros mineros más importantes de aquella provincia, con la línea Palencia-Santander. La Manning Wardle 030T ya había prestado servicio en la provincia de Palencia, ya que trabajó en las vías interiores de la Azucarera de Castilla en Venta de Baños. Por ello, explican desde la CGFT, se ha decidido que esta máquina vaya a parar a Barruelo, donde ya presta servicio un automotor Diesel también rehabilitado por la ARMF.

http://www.lamanyana.es/web/html/lanoti ... a=00:00:03



tren250

Entrada Autor: tren250 » Divendres 05/09/2008 12:26

http://www.trensim.com/foro/viewtopic.php?t=20881
Llarga vida a les alco! Comunicar que és una ex-COMSA i ara està a València FSL.
També informació a: http://www.armf.net



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1894
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dissabte 11/07/2009 14:56

La Paeria posarà en marxa el projecte del Museu del Ferrocaril

• Serà el proper any, coincidint amb la celebració dels 150 anys de l'arribada del ferrocarril a Lleida

L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, acompanyat del director dels Serveis Territorials d'Innovació, Universitats i Empresa a Lleida, Vidal Vidal, ha anunciat la posada en marxa el proper any del projecte del Museu del Ferrocarril, coincidint amb la celebració dels 150 anys de l'arribada del ferrocarril a Lleida.

En aquest sentit, Ros ha destacat la tasca tan important que s'ha fet entre les diverses institucions com la Paeria, la Generalitat, la Diputació de Lleida, Ferrocarrils de Catalunya, així com la col·laboració de l'Associació de Restauració de Material Ferroviari, ja que compta amb el taller de restauració més important de tot l'estat i que ha fet reeixir i dinamitzat el turisme a les Terres de Lleida.

La posada en marxa del projecte del Museu del Ferrocarril es farà utilitzant les instal·lacions on es fa la recuperació del material ferroviari i l'estació de Vilanoveta "que permetrà situar Lleida a dalt de tot en la museografia del ferrocarril en l'àmbit estatal", ha assegurat Ros, "ja creiem en la potenciació, a través d'aquests projectes, del turisme emergent, cultural, de natura i gastronòmic, a més de ser un component educatiu per als nens i nenes de les nostres escoles.

El paer en cap, acompanyat de Vidal Vidal, ha assistit aquest dissabte a l'últim viatge de la temporada que ha fet el Tren dels Llacs, un recorregut amb tren històric entre la ciutat de Lleida i la Pobla de Segur. Vidal ha explicat que "el Tren dels Llacs, que tornarà a circular al setembre, ha fet en aquest primer tram de temporada 8 viatges en els quals ha rebut un total de 2.000 passatgers i que segons les previsions podrien arribar a final de temporada a les 4.000 persones".

El Tren dels Llacs és un servei orientat al turisme familiar que consisteix en un recorregut amb tren històric entre Lleida i la Pobla de Segur. Es tracta d'una activitat que se centra en el viatge en un tren històric i en el gaudi del paisatge del recorregut. El viatge es fa amb una locomotora de vapor tipus Beyer-Garratt que va ser construïda l'any 1960 per Renfe amb el disseny original de l'any 1930. Va ser especialment concebuda per afrontar traçats sinuosos i fortes rampes on es requereix la màxima potència i esforç per part de la locomotora. Va estar en servei comercial fins l'any 1972 fins que la van retirar al vell dipòsit de Vilanova. L'any 1988 va ser restaurada i es va tornar a posar en funcionament. Aquesta locomotora s'utilitza per al tram, tant d'anada com de tornada, entre Lleida i Balaguer. Per al tram entre Balaguer i la Pobla, també d'anada i tornada, s'utilitzen dues locomotores diesel sèrie 308 que van ser construïdes l'any 1968.

http://www.paeria.es/cat/ajuntament/not ... p&Pagina=1



TBF
N5
N5
Entrades: 94
Contacta:

Entrada Autor: TBF » Dissabte 11/07/2009 15:08

paeria.es ha escrit:Ferrocarrils de Catalunya
i Ferrocarril de Sarrià a Barcelona S.A. no? :twisted:



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1894
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dissabte 11/07/2009 15:37

L'alcalde també ha dit que es recuperarà l'estació de Pla de Vilanoveta per al nou museu. Ja veurem com quedarà la cosa. ;)



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 11/07/2009 20:44

En aquest cas els trens de viatgers s'hauran d'aturar allà. Próxima parada: Pla de Vilanoveta, correspondència amb : Garrafeta.

Puja al tren dels llacs a Pla de Vilanoveta !!!!


Sky ha escrit:L'alcalde també ha dit que es recuperarà l'estació de Pla de Vilanoveta per al nou museu. Ja veurem com quedarà la cosa. ;)


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1894
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dissabte 11/07/2009 20:58

L'any passat es va parlar de reobrir Pla de Vilanoveta per donar servei als polígons industrials: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=7561



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23392
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 11/07/2009 22:48

Espero que puguin rescatar alguns exemplars que s'estan podrint a Vilanova i Can Tunis.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2735
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 13/07/2009 8:40

Pot ser una bona notícia i si hi ha ARMF pel mig potser fins i tot es pugui acabar duent a terme. A Lleida sembla que s'han posat les piles...



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1894
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dijous 18/03/2010 17:37

Presenten a l'alcalde l'avantprojecte del Museu del Ferrocarril de Lleida

• S'ubicarà a l'antiga estació de Vilanoveta, als espais adjecents i a l'equipament que hi tenen l'Associació per a la Reconstrucció i Posada en Servei de Material Ferroviari Històric (ARMF)

L'Associació per a la Reconstrucció i Posada en Servei de Material Ferroviari Històric (ARMF) ha presentat a l'alcalde l'avantprojecte del Museu del Ferrocarril de Lleida, una iniciativa que compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya a través dels departaments de Cultura i Innovació, Universitats i Empresa.A la reunió amb l’alcalde han assistit representants de l’ARMF; del departament de Cultura del Govern català; el delegat dels serveis territorials d’Innovació, Universitats i Emrpesa, Vidal Vidal; i la tinenta d’alcalde Montse Parra.

L'alcalde, Àngel Ros, ha explicat que el futur museu, segons l'avantprojecte, s'ubicarà a l'edifici de l'antiga estació de Vilanoveta i els seus equipaments adjacents entre els quals hi ha els tallers de l'ARMF. Ros ha explicat que la voluntat és equipar un museu "com un espai de difusió, de recerca, d'educació i pràctica; un espai viu i vinculat al territori".

L'alcalde ha expressat la implicació de la Paeria amb el projecte i ha explicat que a partir d'ara caldrà "sumar col·laboracions també de Renfe i Adif". L'avantprojecte pressuposta la realització del museu en 4 milions d'euros.

http://www.paeria.cat/cat/ajuntament/no ... p&Pagina=1



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1894
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dijous 09/12/2010 15:38

Un ferrobús únic a Espanya, per al futur Museu del Ferrocarril i reforç del Tren dels Llacs

• La unitat es restaurarà als Tallers del Pla de Vilanoveta

L'Ajuntament de Lleida cedirà un antic ferrobús que ha adquirit, l’únic disponible a tot l’Estat espanyol per a la seva recuperació i restauració, a l'Associació per a la Restauració de Material Ferroviari (ARMF) -amb tallers al Pla de Vilanoveta- perquè procedeixi a la seva restauració i posada en marxa. Aquest ferrobús és dels que havien circulat per les línies de ferrocarril de Lleida a Barcelona per Manresa i Valls, i de Lleida a la Pobla, als anys 1960 i 1970. D’aquesta manera, el vehicle s’integrarà a la col•lecció de material rodant del futur Museu del Ferrocarril de Lleida. Alhora, també servirà de reforç al Tren dels Llacs, com a complement del comboi històric arrossegat per la locomotora Garrafeta.

L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, el delegat del Govern de la Generalitat en funcions, Miquel Pueyo, i el president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert, han presentat aquest matí el ferrobús a l’estació de Vilanoveta. A l’acte, també hi han assistit, la presidenta de Turisme de Lleida Montse Mínguez i el director dels SSTT del DIUE en funcions, Vidal Vidal.

El pressupost de l’adquisició del tren i dels primers materials ha estat de 102.000 euros, xifra que inclou el cost de la compra a un taller de Salamanca i els recanvis necessaris per la seva restauració. La Generalitat, a través dels Departament d’Innovació, Universitats i Empresa, hi contribuirà amb una subvenció del 90% del total, dins del programa Pladetur, destinat a la creació de nous productes turístics. Per la seva part, Turisme de Lleida ha aportat 24.231,20 €.

Sobre aquest ferrobús, només hi ha tres unitats més pertanyents a la Fundación de Ferrocarriles Españoles, que estan en mal estat. Per això, un cop restaurat, el ferrobús adquirit per la Paeria podrà ser l’únic en funcionament. El vehicle, destinat al futur Museu del Ferrocarril, es preveu que estigui completament restaurat, segons el model original, a finals de 2011.

El ferrobús reforçarà la línia del Tren dels Llacs. La intenció és que, mentre que aquest comboi seguirà circulant els dissabtes, el ferrobús ho faci els diumenges, i no només en temporada, sinó al llarg de tot l’any, perquè disposa de calefacció. D’aquesta manera, es podrà duplicar l’oferta de places, que passaran de les 5.000 anuals d’ara a més de 10.000, i atendre la demanda creixent d’aquest producte turístic, que aquest 2010 ja tenia tots els bitllets venuts a principi de temporada i amb llista d’espera.

El nou tren permetrà també impulsar noves rutes de turisme ferroviari a la línia Lleida a Barcelona per Manresa, que en breu serà traspassada a la Generalitat. Es podran programar serveis regulars o la carta fins a Sant Guim, amb parades opcionals a totes les estacions del trajecte, que permetran la visita de conjunts monumentals com Bellpuig, Tàrrega o Cervera. També serà possible organitzar paquets turístics de cap de setmana, conjuntament amb la línia de la Pobla.

El ferrobús té una capacitat per a un centenar de passatgers i compta amb avantatges importants, ja que es tracta d’un vehicle molt panoràmic, que permet gaudir molt millor del paisatge, i és un vehicle lleuger, que gasta poc combustible i amb un manteniment fàcil i barat. Això permetrà continuar amb la política de preus populars dels bitllets turístics i assegurar el manteniment del producte Tren dels Llacs.

El turisme ferroviari, aposta turística de Turisme de Lleida.

El ferrocarril juga un paper molt important dins de l’estratègia de Turisme de Lleida per atraure turisme cultural, tant des de la vessant del ferrocarril històric com el ferrocarril vist com a el mitjà de transport del segle XXI, gràcies a l’Alta Velocitat. Així, aposta pel treball en xarxa amb la presidència de la Red Española de ciduades AVE i també participant en la Xarxa Catalana i en el Lobby de ciutats Catalano-franceses per l’Alta Velocitat.

Pel que fa als trens històrics, es contempla com a acció, la millora de l’oferta de Turisme Cultural amb la creació del Museu del Ferrocarril, en el que es podrà visitar i observar material ferroviari recuperat, i interpretar la història del ferrocarril i el seu impacte a través del temps a la ciutat de Lleida. Aquest projecte s’emmarca dins d’un altre de més amplitud que inclou els viatges turístics amb unitats històriques de trens amb tracció a vapor o diesel, ja sigui per la singular via de Lleida a la Pobla de Segur, o per altres vies.

Amb el nom de “El Tren dels Llacs” es realitza un programa de viatges durant els mesos de primavera y tardor amb el tren històric que uneixen Lleida i la Pobla i que permeten la seva utilització turística. Aquest programa impulsat per Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Lleida compta amb el suport de Turisme de Lleida, Ajuntament de Lleida, que hi va aportar, com figura en el conveni signat entre totes les administracions participants, el compromís d’impulsar el futur museu del Ferrocarril a Lleida.

http://www.paeria.cat/cat/ajuntament/no ... icia=12258

Imatge



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1366
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dimecres 12/01/2011 22:09

No he trobat cap fil més dedicat exclusivament a la ARMF, així que ressuscito aquest.
Pel que sembla, avui ha arribat als tallers de la ARMF l'automotor Naval 5001 de FGC. Li faran una rehabilitació estètica, interior i exterior. El que no se es si el deixaran en estat de marxa o quedarà estàtic (pel que he entès crec que serà lo segon).

La notícia l'he trobat al Facebook de l'ARMF, que inclou una foto del moment en que el descarregaven als tallers:


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”