Feliciteu-la, fa 20 anys

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
nooiler
N4
N4
Entrades: 72

Re: Feliciteu-la, fa 20 anys

Entrada Autor: nooiler » Dilluns 24/11/2008 0:42

Més, més i més

Imatge
Tren de la línia L1 del Metro de Barcelona format per cotxes de la sèrie 400 a l'estació de Catalunya, abans de la seva reforma, quan no hi havia cap separació entre les vies de Metro i les de Renfe.
Barcelona, primavera de 1983.

Imatge
Primer tren de la sèrie 3000 del Metro de Barcelona, format pels cotxes 3001-3002, exposat a la fira de mostres.
Barcelona, 1 de juny de 1988.

Imatge
Metro de Barcelona. Remolcs de la sèrie 340 a les antigues cotxeres de la plaça Lesseps.
Barcelona, 6 de juliol de 1986.

Imatge
Metro de Bercelona. Tren de la sèrie 1000 a les cotxeres de Can Boixeres.
L'Hospitalet de Llobregat, 1 de novembre de 1984.

Imatge
Metro de Bercelona. Tren de la sèrie 1000 a les cotxeres de Can Boixeres.
L'Hospitalet de Llobregat, 1 de novembre de 1984.

Imatge
Automotors 126 i 131 del Ferrocarril Metropolità Transversal de Barcelona, de la sèrie 121-132, integrants del tren històric reconstruït a principis dels anys 80, exhibits al Museu del Ferrocarril de Vilanova. Posteriorment el cotxe 131 va ser desballestat al propi museu. El cotxe 126 es conserva a les cotxeres de Can Boixeres de la L5 del Metro de Barcelona.
Vilanova i la Geltrú, estiu de 1995.

Imatge
Automotors 126 i 131 del Ferrocarril Metropolità Transversal de Barcelona, de la sèrie 121-132, integrants del tren històric reconstruït a principis dels anys 80, exhibits al Museu del Ferrocarril de Vilanova. Posteriorment el cotxe 131 va ser desballestat al propi museu. El cotxe 126 es conserva a les cotxeres de Can Boixeres de la L5 del Metro de Barcelona.
Vilanova i la Geltrú, estiu de 1995.

Imatge
Automotors 126 i 131 del Ferrocarril Metropolità Transversal de Barcelona, de la sèrie 121-132, integrants del tren històric reconstruït a principis dels anys 80, exhibits al Museu del Ferrocarril de Vilanova. Posteriorment el cotxe 131 va ser desballestat al propi museu. El cotxe 126 es conserva a les cotxeres de Can Boixeres de la L5 del Metro de Barcelona.
Vilanova i la Geltrú, estiu de 1995.

Imatge
Automotor 126 de l'antic Ferrocarril Metropolitano Transversal exhibit al Born, durant l'exposició "Qui és Barcelona?". A l'esquerra s´hi aprecia un autobús Pegaso 6038 de TMB. A la dreta, un Seat Panda de la Guàrdia Urbana.
Barcelona, abril de 1983.

Imatge
La locomotora 304 formava part de la sèrie 301-304. Aquestes màquines van ser construïdes per Braine-le-Comte /Ganz el 1926. Durant 40 anys van remolcar els trens de viatgers entre Sant Boi i Barcelona. També van remolcar trens de mercaderies. L'arribada d'automotors elèctrics als anys 60 van rellegar aquestes locomotores a serveis secundaris. La locomotora 304 va ser preservada pels Amics del Ferrocarril de Barcelona, restaurada i pintada amb els seus colors d'origen. A la imatge, la 304 als tallers de Martorell-Enllaç.
Martorell, 8 d'octubre de 1995.

Imatge
La locomotora 304 formava part de la sèrie 301-304. Aquestes màquines van ser construïdes per Braine-le-Comte /Ganz el 1926. Durant 40 anys van remolcar els trens de viatgers entre Sant Boi i Barcelona. També van remolcar trens de mercaderies. L'arribada d'automotors elèctrics als anys 60 van rellegar aquestes locomotores a serveis secundaris. La locomotora 304 va ser preservada pels Amics del Ferrocarril de Barcelona, restaurada i pintada ambs els seus colors d'origen. A la imatge, la 304 als tallers de Martorell-Enllaç. Martorell, 8 d'octubre de 1995.

Font: http://flickr.com/photos/chausson_bs/



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 24/11/2008 0:45

Baba pura i dura... :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas :plas

P.D.: la foto de la cotxera de Lesseps, des de la perspectiva de la qual està feta, sembla com si algú al pati de la seva casa guardés els metros, qui pogués!!!!!



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 24/11/2008 11:11

Perdoneu que desperti els morts, però m'estava llegint els comentaris de les fotos penjades a finals de juliol (pàgina 4 d'aquest fil) i he llegit quelcom que no em quadrava:
foronda 141 ha escrit: Segons un llibre que tinc de la historia del metro editat per TMB, confirma la data de tancament de Bordeta el 05-07-80
Salutacions
Bordeta es va tancar aquell dia, efectivament, però es va tornar a reobrir dos dies més tard, com es por comprovar en aquest altre fil. No es va tancar definitivament fins el 23 de desembre de 1983 (veieu notícia a La Vanguardia del dia següent).


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Dilluns 24/11/2008 21:07

Veient la foto del mercat del Born, no seria pas mal lloc per construiri un museu del transport, sembalria el de Londres.



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dilluns 24/11/2008 23:48

pol ha escrit:Veient la foto del mercat del Born, no seria pas mal lloc per construiri un museu del transport, sembalria el de Londres.
Crec que els arqueolegs no els hi faria gens de gracia que sobre les runes de les actuals excavacions hi haguessin bussos i metros, seria un anacronisme del mes dalinià, autobusos pels carrers de Barcelona de segles passats!!! encara que pel estat que algun te per l'exili pirinenc [SIC] no desencuadrarien molt.

Les fotos PRECIOSES, molts i molts records hi han en elles, sobretot l'andana provisional de fusta de Bordeta final de la linia 1 mentre les obres de perllongament de la linia, hi han molt poques imatges d'aquestes ocasions circunstancials, moltes gracies per compartir-les.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 25/11/2008 0:39

metring ha escrit:P.D.: la foto de la cotxera de Lesseps, des de la perspectiva de la qual està feta, sembla com si algú al pati de la seva casa guardés els metros, qui pogués!!!!!
Precisament, hi ha alguna cosa que no em quadra amb els meus records de la zona. Les cotxeres ocupaven un solar que correspon gairebé exactament a l'actual Biblioteca Jaume Fuster, quedant lliure el Carrer de la Riera de Vallcarca, que és on dóna la part posterior de les cases que surten a la foto. En canvi, la fotografia sembla indicar que no hi ha cap espai entre les cotxeres i les cases, o és un efecte òptic?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dimarts 25/11/2008 0:50

Gràcies per les fotos!!

La foto del 3001-3002 com pot ser de 1988 si la placa de la 3001 posa que en Maragall va assitir a la posada en marxa el 29 de setembre de 1986? :boig

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
nooiler
N4
N4
Entrades: 72

Entrada Autor: nooiler » Dimarts 25/11/2008 2:27

Vox ha escrit:Gràcies per les fotos!!

La foto del 3001-3002 com pot ser de 1988 si la placa de la 3001 posa que en Maragall va assitir a la posada en marxa el 29 de setembre de 1986? :boig

Vox
Ondia! Doncs si, tens raó, quin fallo...

La foto es de juny del 1986 i el cotxe de FGC que es veu a la dreta es un 282

Celebro que us agradin ;)



MetroBCN
N6
N6
Entrades: 230
Ubicació: Hospitalet - Can Boixeres

Entrada Autor: MetroBCN » Dissabte 03/01/2009 19:57

Impressionants!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! No tinc paraules, esque... m'an fet plorar. :'( :'( :'(

Salutacions


http://www.trensim.com, el portal de trens y rutes per a simuladors de trens.

pepinillo

Entrada Autor: pepinillo » Diumenge 30/08/2009 17:39

Els metros antics de la linia 4, no els he vist mai a Pep Ventura ni en fotos.



pepinillo

Entrada Autor: pepinillo » Diumenge 30/08/2009 18:55

Una pregunta els 1.100 i els 1.000 feien el matèix soroll que els 2.100 i 500?



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Diumenge 30/08/2009 19:05

pepinillo ha escrit:Els metros antics de la linia 4, no els he vist mai a Pep Ventura ni en fotos.
mira més fotos. :twisted:
pepinillo ha escrit:Una pregunta els 1.100 i els 1.000 feien el matèix soroll que els 2.100 i 500?
NO



pepinillo

Entrada Autor: pepinillo » Diumenge 30/08/2009 19:16

Ho sento molt, pero no he trobat fotos del 1.100 de Pep Ventura.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 30/08/2009 19:19




pepinillo

Entrada Autor: pepinillo » Diumenge 30/08/2009 19:55

Sóc molt pesat però les fotos de la web del Bernat Borràs del metro s'haurien de cambiar i posar els 2.100 l4,9.000, 5.000 l5, mampares l11 i 9.000 l2 sino arribaran als 20 anys.



Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 30/08/2009 20:15

De canviarles res, estan com haurien d'estar a dia d'avui.
Els 1000 a la 5, els 1100 a la 4 i els 9000 a Santa Perpètua de Mogoda. :)


El metro de Barcelona amb motoristes!

pepinillo

Entrada Autor: pepinillo » Diumenge 30/08/2009 21:16

Quíns records els 1.000 amb el color danone. El ultím día va ser el 20 de març de 2007 i aquest any que vé farà 3 anys.



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Diumenge 30/08/2009 22:20

pepinillo ha escrit:Quíns records els 1.000 amb el color danone. El ultím día va ser el 20 de març de 2007 i aquest any que vé farà 3 anys.
Color Danone...? Aquest 'color' se'ls hi deia a les 444/448 amb colors de GL... :?
Per cert, no facis tants comentaris per dir tonteries, si vols dir coses, tot en un missatge. :roll:
Una mica de seriositat. :D



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 30/08/2009 23:21

No, no, és correcte, se li deien Danone en aquests 1000,s.

Però si, es poden fer més d'un comentari en un sol missatge ;)
pepinillo ha escrit:Sóc molt pesat però les fotos de la web del Bernat Borràs del metro s'haurien de cambiar i posar els 2.100 l4,9.000, 5.000 l5, mampares l11 i 9.000 l2 sino arribaran als 20 anys.
Això sempre que ell pugui iho trobi convenient, una pàgina personal costa el seu temps i esforç de fer. Una mica de comprensió, si us plau.



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dilluns 31/08/2009 14:42

Es que no ho havia sentit mai. ;) Havia sentit dir-lis amb colors blanc i blaus (de l'Espanyol :) ).



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”