Feliciteu-la, fa 20 anys

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Drapaire

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 20/04/2008 21:48

EUKibo ha escrit:o_O estem avançant tecnologicament a un ritme trepidant...

Fa només 20 anys qui diria la de chatarra que circulava!
Amb autodesqualificacions com aquesta, t'estàs cobrint de glòria!

Suposo que deus considerar que aquí som al tercer món i que les ciutats més avançades del planeta canvien de tecnologia ferroviària cada cinc anys. Doncs fes una volteta per Londres, París, Viena, Hamburg, Berlín, etc. i ja diràs. Però fins aleshores, fes-nos a tots (tu inclòs) un gran favor i documenta't abans de deixar anar les coses pel broc gros.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 20/04/2008 21:52

Guigui ha escrit:
EUKibo ha escrit:o_O estem avançant tecnologicament a un ritme trepidant...

Fa només 20 anys qui diria la de chatarra que circulava!
Amb autodesqualificacions com aquesta, t'estàs cobrint de glòria!

Suposo que deus considerar que aquí som al tercer món i que les ciutats més avançades del planeta canvien de tecnologia ferroviària cada cinc anys. Doncs fes una volteta per Londres, París, Viena, Hamburg, Berlín, etc. i ja diràs. Però fins aleshores, fes-nos a tots (tu inclòs) un gran favor i documenta't abans de deixar anar les coses pel broc gros.
Tens raó. Només cal anar a Londres i París per veure quan de temps fan durar els seus trens. A Londres, pots trobar-te trens del 1969, reformats, i que funcionen de meravella, i per a res "desentonen" ni funcionen malament!



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 20/04/2008 22:10

Jo penso que vol fer una mica de troll i picar el personal amb aquests comentaris.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 21/04/2008 17:30

Bones fotos. Llàstima que no n´hi hagi cap de Barcelona-Poble Nou ni cap bona perspectiva de l´antiga estació de Rodalies.
Tampoc n´hi ha cap de Glòries amb les vies en superfície. Un es posa nostàlgic i comença a exigir, com les jaies... :P



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 21/04/2008 19:09

I més ara que es veu que han retirat les ultimes 440 sense reformar que quedaven i d'aqui a poc les 440R de dos cotxes que aniran cap a Santander segurament. :'( :'( :'( :'(


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dilluns 21/04/2008 19:48

UT440_132M ha escrit:I més ara que es veu que han retirat les ultimes 440 sense reformar que quedaven i d'aqui a poc les 440R de dos cotxes que aniran cap a Santander segurament. :'( :'( :'( :'(
I com pujarem a Puigcerdà? Caminant? Bufant darrera de la 440 de 3 cotes? Amb les "porqueries ambulants" o Civies?
Per cert, boniques fotos.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 21/04/2008 19:56

amb 447 :'( :'( :'( :'( :'(


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
sirhall
N3
N3
Entrades: 28

Entrada Autor: sirhall » Dilluns 21/04/2008 23:31

Jo, perquè tinc la sensació de que tots els trens i estacions que no he conegut per culpa de la meva "relativa curta edat" molen més que les actuals? :cop

Per cert, en la primera foto falta aquell cartellet que portaven els trens de "aquesta unitat està equipada amb aire acondicionat", com si fos una cosa excepcional, jeje.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 22/04/2008 13:07

sirhall ha escrit:Jo, perquè tinc la sensació de que tots els trens i estacions que no he conegut per culpa de la meva "relativa curta edat" molen més que les actuals? :cop
Perquè és veritat :D

Bé, abans els trens eren unes caixes una mica atrotinades i sorolloses, però podies obrir la finestra i respirar l'aire pur (quan el tren anava en superfície), i tenies un seient mullit (val, també hi havia els d'alumini dels 300 del GMB), i pel que fa a les estacions eren obertes, a l'aire lliure, i hi podies veure material rodant molt més divers que ara.

El tema és que abans et venia de gust agafar el tren per respirar aquest ambient. Avui dia, anar a la Tour de Carol suposa de entrada un parell d'hores dins d'una caixa molt menys sorollosa però més mal cuidada i tremendament incòmoda, i on si et toca un vidre brut ja t'has quedat sense paisatge. Sense el que igualment no veuràs fins que portis mitja hora circulant per túnel des de Sants!


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 22/04/2008 13:10

Platanito ha escrit:Sense el que igualment no veuràs fins que portis mitja hora circulant per túnel des de Sants!
... i, en un futur no massa llunyà, fins que no hagis sortit 30 km de Barcelona! >:(


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

252-071
N7
N7
Entrades: 357

Entrada Autor: 252-071 » Dimarts 22/04/2008 20:45

Magnifiques fotos d'aquella época amb molt bona qualitat.

UT440_132M ha escrit:i la 440 131M 118C l'enviaran a Xile...
Em podries dir en que et bases per afirmar aixó?

Salutacions



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 22/04/2008 21:18

Rumors que corren per can Renfomentoadif


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dimecres 23/04/2008 0:47

UT440_132M ha escrit:Rumors que corren per can Renfomentoadif
M'agradiaria saber qui ha dit això, doncs és totalment falç

Salut,



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 23/04/2008 8:54

Bon cop de
Jordilar ha escrit:falç
...


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 23/04/2008 12:53

Platanito ha escrit:Bon cop de
Jordilar ha escrit:falç
...
Si xD , en tot cas deu ser fals! xD el català correcte passa'l! xD


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

252-071
N7
N7
Entrades: 357

Entrada Autor: 252-071 » Dimecres 23/04/2008 15:44

UT440_132M ha escrit:Rumors que corren per can Renfomentoadif
Doncs que sapigues que a Xile no volen més 440 perque consumeixen molt i els hi surt més a compte comprar automotors a Alstom.

Salutacions



Avatar de l’usuari
nooiler
N4
N4
Entrades: 72

Entrada Autor: nooiler » Diumenge 20/07/2008 18:45

Hola nois, se'm fa imprescindible actualitzar el llistat de fotos amb el que vaig començar aquest post.

És tracta del flickr de chausson_bs http://www.flickr.com/photos/chausson_b ... 413158205/. :o Jo no tinc paraules per comentar el que molts veureu a continuació.

Imatge
Tren de la sèrie 3000 del metro i tren de la sèrie 282 de FGC exposats a la Fira de Mostres. Barcelona, juny de 1986.

Imatge
Tren de la sèrie 282 de FGC exposat a la Fira de Mostres. Barcelona, juny de 1986.

Imatge
Unitat de tren de la sèrie 437 a la Rambla de Badalona. Novembre de 1981.

Imatge
Locomotora 269.105 amb el color verd d'origen remolcant una composició de cotxes 8000 amb els colors Estrella a la línia C1 de Rodalies de Barcelona, lloc inhabitual d'aquest tipus de composicions.
Badalona, 1 de novembre de 1991.

Imatge
Locomotora 269.235 remolcant una composició de cotxes de dos pisos de la sèrie 450.
Sant Andreu Comtal, 31 de març de 1991.

Imatge
Estació de França, Barcelona, febrer de 1981.

Imatge
Trens de les sèries 600 i 111 a les cotxeres de Sarrià dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).
Barcelona, 12 d'octubre de 1985.

Imatge
Trens de les sèries 600 i 111 a les cotxeres de Sarrià dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).
Barcelona, 12 d'octubre de 1985.

Imatge
Automotor 440 en doble tracció a Montgat, a la línia C1 de rodalies de Barcelona, camí de Mataró.
Montgat, 20 de juny de 1992.

Imatge
Estació de Monsolís, amb una unitat 436 estacionada camí de Barcelona.
Montgat, 1983.

Imatge
Automotor elèctric sèrie 440 de la línia C1 de Rodalies de Barcelona. Provenia de l'Aeroport i el seu destí era Mataró.
Montgat, 25 de març de 1990.

Imatge
Automotor elèctric 444.007 a l'estació de Sant Andreu Comtal.
Barcelona, gener de 1990.

Imatge
Una doble tracció d'unitats de la sèrie 436 surt de l'estació de Badalona en direcció a Mataró.
Badalona, agost de 1988.

Imatge
Una doble tracció d'unitats de la sèrie 436 surt de l'estació de Badalona en direcció a Mataró.
Badalona, agost de 1988.

Imatge
Una doble tracció d'unitats de la sèrie 436 surt de l'estació de Badalona en direcció a Mataró.
Badalona, agost de 1988.

Imatge
Unitat de tren 440.075M estacionada a Sant Andreu Comtal.
Barcelona, juliol de 1995.

:wc :wc :wc



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Diumenge 20/07/2008 20:00

Moltes felicitats i moltes gràcies per les fotos. Son magnífiques. xD



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Diumenge 20/07/2008 20:33

Com ja he dit altres cops en casos semblants em sembla un error conceptual gravíssim denominar C1 a la línia fèrria que uneix Barcelona i Maçanet Massanes per Mataró, doncs C1 no és la denominació de cap infrastructura, sino la d'un servei de trens que la recorre entre els quals a més alguns dels trens que apareixen a la fotografia ni tan sols en formen part, i tenint en compte la data d'una de les fotografies amb aquesta cita, 25 de març de 1990 a més a més molt probablment en aquella data aquesta denominació de les línies de Rodalies ni tan sols existia.

C1 no és la denominació de cap infrastructura, com ja he dit, per tant no és correcte anomenar-la així, en tot cas podem dir la línia de Barcelona a Maçanet Massanes per Mataró o menys formalment línia de Mataró, o denominacions semblants.
nooiler ha escrit: Locomotora 269.105 amb el color verd d'origen remolcant una composició de cotxes 8000 amb els colors Estrella a la línia C1 de Rodalies de Barcelona, lloc inhabitual d'aquest tipus de composicions.
Badalona, 1 de novembre de 1991.

Automotor 440 en doble tracció a Montgat, a la línia C1 de rodalies de Barcelona, camí de Mataró.
Montgat, 20 de juny de 1992.

Automotor elèctric sèrie 440 de la línia C1 de Rodalies de Barcelona. Provenia de l'Aeroport i el seu destí era Mataró.
Montgat, 25 de març de 1990.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
nooiler
N4
N4
Entrades: 72

Entrada Autor: nooiler » Diumenge 20/07/2008 20:49

josep_serre ha escrit:Com ja he dit altres cops en casos semblants em sembla un error conceptual gravíssim denominar C1 a la línia fèrria que uneix Barcelona i Maçanet Massanes per Mataró, doncs C1 no és la denominació de cap infrastructura, sino la d'un servei de trens que la recorre entre els quals a més alguns dels trens que apareixen a la fotografia ni tan sols en formen part, i tenint en compte la data d'una de les fotografies amb aquesta cita, 25 de març de 1990 a més a més molt probablment en aquella data aquesta denominació de les línies de Rodalies ni tan sols existia.

C1 no és la denominació de cap infrastructura, com ja he dit, per tant no és correcte anomenar-la així, en tot cas podem dir la línia de Barcelona a Maçanet Massanes per Mataró o menys formalment línia de Mataró, o denominacions semblants.
nooiler ha escrit: Locomotora 269.105 amb el color verd d'origen remolcant una composició de cotxes 8000 amb els colors Estrella a la línia C1 de Rodalies de Barcelona, lloc inhabitual d'aquest tipus de composicions.
Badalona, 1 de novembre de 1991.

Automotor 440 en doble tracció a Montgat, a la línia C1 de rodalies de Barcelona, camí de Mataró.
Montgat, 20 de juny de 1992.

Automotor elèctric sèrie 440 de la línia C1 de Rodalies de Barcelona. Provenia de l'Aeroport i el seu destí era Mataró.
Montgat, 25 de març de 1990.
Bé, tens raó, el que en veritat es vol dir en comptes de "per la línia C1" es "per on actualment transcorre la linia C1". Segurament seria mes correcte dir "per la infraestructura Barcelona-Mataró" pero també crec que tots sabiem perfectament a que es refereix. ;)

Posats al tiquismiquisme ningú podria dir "vaig a agafar la linea 4 del metro" ja que 1) no agafes, puges 2) no hi ha cap linia al metro, sino linies de servei i 3) metro? allò per mesurar coses o es que ens estem referint al ferrocarril metro_polità? :D Perdoneu la comèdia. :martell1



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”