Curiositat a Gràcia FGC

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Curiositat a Gràcia FGC

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 18/05/2008 23:06

Al costat de la via 3 (direcció Av. Tibidabo) de l'estació de Gràcia, sembla haver-hi un espai buit darrere els panells. Allò havia arribat a acollir una via? Algú versat en història ferroviària en coneix detalls?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 18/05/2008 23:13

Guigui ha escrit:Al costat de la via 3 (direcció Av. Tibidabo) de l'estació de Gràcia, sembla haver-hi un espai buit darrere els panells. Allò havia arribat a acollir una via? Algú versat en història ferroviària en coneix detalls?
Ves, que no hi hagués una altra Avinguda de la Llum! :D

Ara en serio, igual tenia alguna cosa a veure amb la segona estació que va existir a Gràcia, fa molts anys.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 18/05/2008 23:15

metring ha escrit:Ara en serio, igual tenia alguna cosa a veure amb la segona estació que va existir a Gràcia, fa molts anys.
No pas, allò era un baixador situat al començament de l'actual Via Augusta. En canvi, em refereixo a un espai suficient per a encabir una cinquena via (morta, potser?) a l'actual estació.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 18/05/2008 23:18

Abans de la remodelació (o rentat de cara) de Gràcia, no hi havia panells i es podia veure un racó amb el que semblaven algunes estances. Hi ha alguna subestació elèctrica a Gràcia?



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dilluns 19/05/2008 0:11

En aquell espai hi habia una via desviada amb un topall al final i una andana crec, que donava a la part del darrera del "economato" per els empleats de la companyia i que crec que desde alla descarregaven els productes, a aquell "economato" s'hi accedia desde l'actual vestibul a l'esquerra mirant cap a les vies, encara hi ha un passadis que porta a algunes portes, crec que no cabia un tren sencer i en els darrers temps em sembla que hi habia estacionats un o dos Brills metalitzats, pero d'aixo fa molt com a minim a principis dels 80.
metring ha escrit:
igual tenia alguna cosa a veure amb la segona estació que va existir a Gràcia, fa molts anys.
Desconeixia aixo de l'altre estacio i m'ha deixat intrigat..



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 19/05/2008 0:30

faristol ha escrit:En aquell espai hi habia una via desviada amb un topall al final i una andana crec, que donava a la part del darrera del "economato" per els empleats de la companyia i que crec que desde alla descarregaven els productes, a aquell "economato" s'hi accedia desde l'actual vestibul a l'esquerra mirant cap a les vies, encara hi ha un passadis que porta a algunes portes, crec que no cabia un tren sencer i en els darrers temps em sembla que hi habia estacionats un o dos Brills metalitzats, pero d'aixo fa molt com a minim a principis dels 80.
Precisament, per aquesta època (era un marrec d'uns set anys) hi recordo alguna granota estacionada, si la memòria no em traeix.
faristol ha escrit:
metring ha escrit:
igual tenia alguna cosa a veure amb la segona estació que va existir a Gràcia, fa molts anys.
Desconeixia aixo de l'altre estacio i m'ha deixat intrigat..
Abans del soterrament, hi havia un baixador a Via Augusta, aproximadament a l'alçada de Comte de Salvatierra. Va desaparèixer cap a finals dels anys 20, em sembla.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Dilluns 19/05/2008 15:06

Dons jo sempre m'habia pensat que era la subestació de Gracia, si no on esta?



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dilluns 19/05/2008 20:05

Guigui ha escrit:Al costat de la via 3 (direcció Av. Tibidabo) de l'estació de Gràcia, sembla haver-hi un espai buit darrere els panells. Allò havia arribat a acollir una via? Algú versat en història ferroviària en coneix detalls?
Te rao en Faristol en la seva resposta, recordo de petit veure uns Brill serie 300 pintats amb l'ultima decoracio es a dir l'unificada de FCC, i si no estic equivocat, crec que a la remodelacio es va treure la via i es va instalar la subcentral electrica,



Avatar de l’usuari
sirhall
N3
N3
Entrades: 28

Entrada Autor: sirhall » Dilluns 19/05/2008 22:53

Ostres, que curiós, ja m'hi fixaré. :o



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 849
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dimarts 20/05/2008 0:14

La Biblia Salmerónica diu sobre l'estació de Gràcia (soterranea).

""L'interior de l'estació disposa avui de quatre vies i dues andanes; las dues vies laterals corresponen a a la línia d'Avinguda Tibidabo, mentres que las centrals serveixan la resta de serveis. Fins el 1980 hi va haver un altre via, paral.lela a la que es dirigeix cap Avinguda Tibidabo, que tenía una andana propia i fou utilitzada per el servei de mercaderies (estaba situada sota l'economat de la companyia), si be els darrers anys va acollir els últims tramvies de la serie 200 i despres la derrera composició e cotxes serie 300. El 1983 s'hi va situar a sobre la nova sots.central eléctrica.""

Salutacions.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 20/05/2008 11:12

foronda 141 ha escrit:La Biblia Salmerónica diu sobre l'estació de Gràcia (soterranea).

""L'interior de l'estació disposa avui de quatre vies i dues andanes; las dues vies laterals corresponen a a la línia d'Avinguda Tibidabo, mentres que las centrals serveixan la resta de serveis. Fins el 1980 hi va haver un altre via, paral.lela a la que es dirigeix cap Avinguda Tibidabo, que tenía una andana propia i fou utilitzada per el servei de mercaderies (estaba situada sota l'economat de la companyia), si be els darrers anys va acollir els últims tramvies de la serie 200 i despres la derrera composició e cotxes serie 300. El 1983 s'hi va situar a sobre la nova sots.central eléctrica.""

Salutacions.
Moltes gràcies per l'aclariment. Amb una afirmació tan contundent d'una font fiable, gairebé podríem donar per tancat el fil.

:tancat


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimarts 20/05/2008 22:27

Potser algú pot afegir alguna cosa més; no veig el per què de tancar el fil. :roll: ;)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 21/05/2008 0:11

orique ha escrit:Potser algú pot afegir alguna cosa més; no veig el per què de tancar el fil. :roll: ;)
Sí, bé, era una manera de dir. En tot cas, la resposta d'en foronda 141 ha sigut molt aclaridora.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
He2/2
N4
N4
Entrades: 63
Ubicació: Viladecavalls (Vallès Occidental)
Contacta:

Entrada Autor: He2/2 » Dijous 22/05/2008 10:30

L'esquema de vies de l'estació de gràcia era així:

A N D A N A
|---------------------------------------|
\
----------------------------------
A N D A N A \
------------------------------------------------------------
X
-----------------------------------------------------------
A N D A N A /
----------------------------------



Avatar de l’usuari
He2/2
N4
N4
Entrades: 63
Ubicació: Viladecavalls (Vallès Occidental)
Contacta:

Entrada Autor: He2/2 » Dijous 22/05/2008 10:33

Perdoneu, no ha sortit bé. Intentaré fer-ho n'una altra manera



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 22/05/2008 10:36

He2/2 ha escrit:Perdoneu, no ha sortit bé. Intentaré fer-ho n'una altra manera
Si no ho he entès malament, la via actualment desmantellada era morta, amb dos topalls i un canvi d'agulla a l'extrem Provença. La resta, amb la configuració actual. En canvi, no sabia que hi hagués un canvi creuat direcció St. Gervasi (si és així que cal interpretar la "X"). O potser és un doble canvi que hi ha a l'extrem Provença?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
He2/2
N4
N4
Entrades: 63
Ubicació: Viladecavalls (Vallès Occidental)
Contacta:

Entrada Autor: He2/2 » Dissabte 24/05/2008 22:43

la cinquena via era morta amb dos topalls, i un canvi al mig que enllaçava amb la via direccció Av, Tibidavo, de manera que si podia accedir venint de Provença i calia recular per a sortir-ne.

El doble enllaç, en X, estava a la banda de provença. Encara hi és o no?

Durant bastant de temps jo recordo dos cotxes 300 estacionats a aquella via morta.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 27/05/2008 15:33

He2/2 ha escrit:la cinquena via era morta amb dos topalls, i un canvi al mig que enllaçava amb la via direccció Av, Tibidavo, de manera que si podia accedir venint de Provença i calia recular per a sortir-ne.

El doble enllaç, en X, estava a la banda de provença. Encara hi és o no?

Durant bastant de temps jo recordo dos cotxes 300 estacionats a aquella via morta.
El doble enllaç amb X actualment és una doble diagonal entre vies, és a dir, primer hi ha el canvi de la via 2 a la via 1 i després de la via 1 a la via 2 (crec que és en aquest ordre).



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 28/05/2008 9:58

Aprofitant el fil, una altra cosa que m'intriga d'aquesta mateixa estació: Com és que un L6 es queda aturat al túnel entre St. Gervasi i Gràcia, quan el cantó de la via 2 (és aquest el nombre correcte?) ja deu estar lliure ja que el tren que el precedeix en el tronc comú és un L7 procedent de l'Av. Tibidabo? Potser ho fan per no saturar l'andana?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimecres 28/05/2008 19:56

T'ho hauria de confirmar algú altre, però és probable que en aquell moment estigui entrant per l'altra via un L7 cap a la Pl. Catalunya. Els L7 també s'aturen a tocar de Gràcia per l'efecte contrari, un tren que baixa de la principal.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”