85 anys del metro de barcelona.

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Re: 85 anys del metro de barcelona.

Entrada Autor: faristol » Dimecres 30/12/2009 18:12

Aixo si es que es un bon regal de "reyes" avançat si s'em permet el joc de paraules.

Platanito ha escrit:Jo crec que està en el seu dret d'actuar com ho ha fet, recopilant i ordenant la informació per treure-la en una data assenyalada. El més dolent que pot haver succeït per endarrerir la publicació de l'estudi és que algun aficionat al ferrocarril hagi mort sense conèixer aquesta informació.

Ni tan sols penso que sigui criticable. Es una filosofia diferent: ell ha investigat a la manera antiga, individual, pròpia d'un autònom o d'un equip professional. Aquí estem acostumats a l'estil 2.0: es comparteix tot, cosa que fa que la informació flueixi des del principi i que sigui més fàcil complementar-la. També val a dir que després hi ha qui se'n beneficia particularment recopilant dades i imatges en benefici propi, com va fer un altre estimat conegut nostre. En el cas d'una font tancada com un llibre o una web unipersonal és més fàcil de controlar aquests abusos.
Crec que l'has encertada totalment amic "platanete" estic totalment d'acord amb el que has dit.

El senyor Alex Reyes te un caracter molt "particular" ni es culpa seva ni nostre ni de la resta del mon, es el seu caracter i punt i la seva forma de "fer" es totalment respectable, pero tambe es evident que segons quines maneres de "fer" son mes "proclives" a situacions conflictives, pero cadascú es com es i s'hauria d'intentar comprendre a tothom, com a mínim intentar-ho i no entrar en coses negatives, disfrutem del bo....coi...


Aixi com en el mon de la ciencia i altres camps hi han grans recerques i troballes gracies a que en un moment donat algu vol "rebatir" alguna teoria que creu que no es certa i hi emplea tots els seus recursos a mode d'alicient , en aquest cas crec que es el mateix i a sobre acompanyat d'un gran estudi que encara no he llegit frase a frase, pero que em sembla molt interessant.

El fer public aixo el dia d'avui crec que es encertat, despres de tot quan algu estudia algo i un cop la curiositat personal es satisfeta si un no es malaltis aixo ho vol compartir, no tenia cap sentit ocultar segons quines coses si es que no hi habia algo raro, la forma i la espera, doncs be cadascu es lliure de difondre els seus treballs com cregui convenient i quan ho cregui.

Em sap greu el "resquemor" d'algun parraf de la introducció, pero be jo crec en l'altruisme pero vist tambe els voltors que hi han en aquest mon obert de internet no m'extranyen segons quines actituts.

A lo largo de estos años, y debido al rigor con el que me he tomado este asunto, he sido objetivo de descréditos, calumnias, difamaciones e insultos por parte de un sector de la afición al ferrocarril de este pais...

Jo no crec que si hi han hagut conflictes sigui degut al rigor, maxima primera en qualsevol asumpte de recerca, si no per altres temes en altres pagines dedicades a trens i jocs, i en altres camps pero aixo ja es un altre tema, del rigor dels seus estudis mai n'habia dubtat i es de les coses com he dit, amb les que un menys es pot un posar.

A mi la web m'agrada, si potser falten imatges pero i si no n'hi han? o no es poden posar, com ha dit en wefer no es una web perque algu la miri en plan vertical o distracció, es una web per llegir es com si fos "El Llibre de l'Alex Reyes" sobre el GMB jo ho vec aixi, no se potser tambe soc d'aquest cercle de interesats pel tema en que la "teca" (text) es molt i molt important i en efecte a Madrid hi han molts arxius de moltes coses de Barcelona i Catalunya i es obligat anar-hi per moltes questions, es que ja se sap "Madrí e la capitá"

Jo tambe he fet recerques en temes automovilistics i es apasionant, unes vegades en plan equip i en altres en plan solitari, que es millor? doncs no se cada situacio i tema te el seu que, per una banda compartint info i diversificant les questions es pot fer molta feina en poc temps, encara que sempre hi ha qui xucla mes que aporta, en el cas solitari doncs es mes lent pero tambe et concentres mes pero a l'hora tambe t'ailles una mica encara que els resultats son mes profunds i evidentement ets l'unic protagonista i propietari d'un determinat estudi, en segons quins temes minoritaris no se que es el millor

Felicitats doncs per aquesta iniciativa d'aquests primers capitols.....crec que mes d'un espera impacient la resta, felicitats al Sr. Reyes pel seu estudi, felicitats al GMB que fa 85 anys i a veure si aixo fa posible punts de trobada i reconduir segons quines temes, un no pot estar emprenyat sempre.

Com que suposo que el contingut d'aquesta web el comentarem força vaig a llegir a fons "el llibre" perdó la web...



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dimecres 30/12/2009 18:28

faristol ha escrit:A mi la web m'agrada, si potser falten imatges pero i si no n'hi han? o no es poden posar, com ha dit en wefer no es una web perque algu la miri en plan vertical o distracció, es una web per llegir es com si fos "El Llibre de l'Alex Reyes" sobre el GMB jo ho vec aixi,
Coincideixo amb tu, Faristol, si algú vol mirar-se el tema del GMB pel damunt, que es miri l'article de la nostra wiki, si algú vol entendre a fons el GMB, que es llegeixi la web.
Jo tinc ganes de llegir-me-la.

EDITO: he dit de la nostra wiki perque és l'únic lloc on es parla del GMB que conec, que ningú pensi que crec que la nostra wiki no és complerta.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 30/12/2009 18:57

BCN2008 ha escrit:EDITO: he dit de la nostra wiki perque és l'únic lloc on es parla del GMB que conec, que ningú pensi que crec que la nostra wiki no és complerta.
doncs no, no és complerta. I perdoneu-me l'off tòpic, però les úniques aportacions que s'han fet (a grosso modo) durant l'últim més i mig han estat les pàgines on surten els llistats de les parades d'autobús de Lleida (que per altra banda no contenen cap mena d'explicació, només son llistats) i en menor mesura, actualització de les pàgines de la L9. Em sembla que després de l'explosió inicial, la cosa va de baixa, fet normal però la remuntada no acaba de produir-se.

Parlant d'un altre cosa: Bon any nou a tothom!!!!!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 30/12/2009 19:51

Proposo que tot el que versi sobre l'estació que no és "Banco" es debati al fil creat a l'efecte (si cal, canviant-ne el nom, ara que se n'ha tret l'entrellat).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 30/12/2009 21:16

El LLOP ha escrit:
BCN2008 ha escrit:EDITO: he dit de la nostra wiki perque és l'únic lloc on es parla del GMB que conec, que ningú pensi que crec que la nostra wiki no és complerta.
doncs no, no és complerta. I perdoneu-me l'off tòpic, però les úniques aportacions que s'han fet (a grosso modo) durant l'últim més i mig han estat les pàgines on surten els llistats de les parades d'autobús de Lleida (que per altra banda no contenen cap mena d'explicació, només son llistats) i en menor mesura, actualització de les pàgines de la L9. Em sembla que després de l'explosió inicial, la cosa va de baixa, fet normal però la remuntada no acaba de produir-se.

Parlant d'un altre cosa: Bon any nou a tothom!!!!!
Bon any igualment!!!

Doncs ara tenim una oportunitat d'afegir informació. Però pensa que la baixa participació no tant sols és cosa de la nostra wiki, sino de totes en general. Ara be, espero que amb esdeveniments com aquest, la cosa s'animi, al menys passades les festes.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1642
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 03/01/2010 8:13

L'he consultada i llegida tota (hi ha petites incorreccions gramaticals, però facilment esmenables), i sembla que està molt ben documentada. Per tant, felicitem-nos tots per l'aparició d'aquesta web en una data tant assenyalada, i deixem estar les rancúnies que no porten enlloc. Pensem que és un gran regal per a tots els aficionats i per la història de Barcelona. Valorem-ho d'aquesta manera i deixem estar les picabaralles personals. Jo no hi donaria més voltes. Salut.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 03/01/2010 13:36

Tens tota la raó. Ara falta que ell també deixi de banda la rencunia, i tregui el paràgraf de marras de la plana. Així la situació es normalitzarà i comptarà només l'important: la feina.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”