85 anys del metro de barcelona.

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
fcmb1000
N1
N1
Entrades: 2

85 anys del metro de barcelona.

Entrada Autor: fcmb1000 » Divendres 13/06/2008 16:07

Hola,soc nou aqui al foro, la meva pregunta esque l'any que ve al 2009 dons crec jo que es celebrarà el 85 aniversari del metro de barcelona com ja es va fer l'any 1999 amb el 75 aniversari, jo pregunto, posaran trens antics del metro a les diferentes linies tal i com van fer l'any 99?posaran la serie 1000??



Gracies, Adeu.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 13/06/2008 16:19

fcmb1000 ha escrit:Hola,soc nou aqui al foro, la meva pregunta esque l'any que ve al 2009 dons crec jo que es celebrarà el 85 aniversari del metro de barcelona com ja es va fer l'any 1999 amb el 75 aniversari, jo pregunto, posaran trens antics del metro a les diferentes linies tal i com van fer l'any 99?posaran la serie 1000??



Gracies, Adeu.
No sé si es commemorarà el 85è aniversari del metro, però encara falta força temps per a la data. A més, el 75è aniversari es va celebrar, primer perquè són 3/4 de segle, i perquè estava englobat amb una sèrie de celebracions del tramvia i del 150è aniversari del ferrocarril. Si es posaran circulacions històriques al metro, és quelcom que s'està estudiant, però no emmarcats en cap celebració. Lamento dir-te que no queda cap resta de la sèrie 1000.



fcmb1000
N1
N1
Entrades: 2

Entrada Autor: fcmb1000 » Divendres 13/06/2008 18:46

No,bueno,yo deia que si posarien aquell mil que m'an dit que esta reformat a colors originals,que es troba al museu del ferrocarril de barcelona.(crec)



Gracies



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Divendres 13/06/2008 20:11

fcmb1000 ha escrit:No,bueno,yo deia que si posarien aquell mil que m'an dit que esta reformat a colors originals,que es troba al museu del ferrocarril de barcelona.(crec)
No hi ha cap museu del ferrocarril a Barcelona, tampoc hi ha cap 1000 reformat a colors originals, és més, ni tan sols hi ha cap 1000 "viu" actualment. Tots estan convertits en ferralla.


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
Pep
N5
N5
Entrades: 130
Ubicació: Hospital Clínic -> Sortida Villarroel - (B) 14, 59, 63

Entrada Autor: Pep » Dissabte 14/06/2008 21:01

aim ha escrit:No hi ha cap museu del ferrocarril a Barcelona, tampoc hi ha cap 1000 reformat a colors originals, és més, ni tan sols hi ha cap 1000 "viu" actualment. Tots estan convertits en ferralla.
Espero que aquesta frase no es repeteixi amb els 1100...oi??

PD: Salutacions de nou després de moooooolts mesos inactiu per diferents motius! Això sí, quan he pogut he anat mirant el foro!!!


com es diran els models del metro d'aquí a 50 anys???
sèrie 95.000, 180.000, 3.500.000, pí...???

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 20/10/2009 15:37

Pujo el tema, ja que serà el proper desembre quan es commemorarà aquesta data. Se sap si faran alguna cosa, sigui treure el 300, com fa 10 anys, o una altre cosa?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 20/10/2009 15:48

No crec que ho facin per l'efemèride. 85 anys no es considera una xifra rodona. Una altra cosa seria si ho fessin cada 30 de desembre o, si més no, cada cinc anys.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 20/10/2009 15:49

Mmm, llenço una proposta, però la faig al fil de trobades :D

Edito: aquí teniu l'enllaç http://transport.cat/viewtopic.php?f=13&t=10013



Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 20/10/2009 16:27

metring ha escrit:Pujo el tema, ja que serà el proper desembre quan es commemorarà aquesta data. Se sap si faran alguna cosa, sigui treure el 300, com fa 10 anys, o una altre cosa?
Si no treuen el 300, que treguin uns quants 1100 que pululen encara pel Triangle. I obviament, avisant uns dies avans.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Dimarts 20/10/2009 16:47

A mi que el del metro treguin el material antic a passejar, em fa posar la pell de gallina perquè em dona la sensació de que és una espasa de doble fil. No em puc treure del cap quan varen treure a passejar el 131. Si doneu una ullada al fil d'aquest mateix subforum "Prova a Frikis metreros" veureu com va acabar la passejada. Si en algun lloc els fa basarda fer circulacions especials és al metro. O potser no és l'única empresa on encara els aficionats no podem fotografiar lliurement?, mentre no toquin res i ni se'n recordin de que ho tenen, podem estar més o menys tranquils, però (i en certa forma és lògic) amb l'obsessió per la manca d'espai que tenen, avui ja no existeixen ni la sèrie 600/650, ni el tramvia 547, ni el 131, ni cap 340, 200........ Per tant, jo aniria amb peus de plom amb aquest personal.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dimarts 20/10/2009 20:45

Estamos en época de crisis, que se guarden "los dineros" para una fecha más redonda.


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dijous 22/10/2009 14:10

Pel centenari dels autobusos no els va caldre cap autobus antic, perquè no en tenien. Per poc ni s'arriba a celebrar. O sigui que com no hi hagi presió, tampoc es farà amb el del metro.

FGC tampoc va voler saber-ne res del 50è de l'inauguració del ramal Tibidabo. Els cumples valen quartos i recorden èpoques passades, així que suposo que pensen que millor seguir guardant les fotos als altells i fer com si mai haguéssin existit.

Això si, el 85è aniversari el trobo una mica irrellevant, així que haurem d'esperar 15 anys per a veure si algú s'enrecorda dels mils. D'aqui a quinze anys poder fan un museu virtual en tres dimensions, la qual cosa sortirà molt més econòmica que mantenir una baluerna de tropecentes tones en estat de marxa.

En això últim he tirat una mica de Hollywood, ens imagino vestits amb granotes plenes de cremalleres i dinant càpsules d'astronauta :riure


Què és alló??

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 22/10/2009 15:23

El centenari clar que serà més important, però així fem una mica de trobada amb caliu de celebració friki, i de pas, anem a veure les rajoles impressionants de PdG.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 22/10/2009 15:46

Les "rachuelas"... :)


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 22/10/2009 15:48

Això els hi haurem d'explicar als qui no han entrat encara al fòrum privat :)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 22/10/2009 15:51

O posar una entrada a la wiki...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 22/10/2009 15:52

Potser que els hi expliquem als qui vinguin a la trobada...Un incentiu més :riure



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dijous 22/10/2009 16:42

metring ha escrit:El centenari clar que serà més important, però així fem una mica de trobada amb caliu de celebració friki, i de pas, anem a veure les rajoles impressionants de PdG.
Evidentment em referia a les celebracions oficials per part de l'empresa. Per la nostra part, estic d'acord en celebrar, si cal, el 84 centenari i deu mesos... :)


Què és alló??

Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: ElDesi1994 » Dimarts 29/12/2009 22:11

Demà inauguren una web dediacada al Gran Metro, per coincidir amb l'aniverdari:

http://www.granmetro.es/


Parlem amb propietat.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 29/12/2009 22:29

Imagino qui l'haurà fet...



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”