85 anys del metro de barcelona.

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Re: 85 anys del metro de barcelona.

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 30/12/2009 9:28

ElDesi1994 ha escrit:Demà inauguren una web dediacada al Gran Metro, per coincidir amb l'aniverdari:

http://www.granmetro.es/
:o

:plas :plas :plas

Al César lo que es del César. Dignidad imperial a quien desveló el mayor misterio de la red metropolitana.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 30/12/2009 9:38

Efectivament, és de qui jo pensava.

En fi, no puc més que donar l'enhorabona!



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 30/12/2009 10:14

ElDesi1994 ha escrit:Demà inauguren una web dediacada al Gran Metro, per coincidir amb l'aniverdari:
http://www.granmetro.es/
He tingut la paciència de mirar aquesta nova web.
Si bé per començar haig de donar la benvinguda a aquesta nova font d'informació, també cal dir el següent:

1- Esperem que aquesta web sigui únicament una prova, ja que tal com està publicada la informació és realment difícil de llegir i de pair. Massa text, poques fotos. Només apta per estudiosos molt posats en el tema, però sense cap mena d'interès pels lectors ocasionals.
2- Ja existeixen altres iniciatives que intenten explicar la història del gran Metro, entre molts altres aspectes de la història del metro de Barcelona. Posem, per exemple, la ja existent wiki del transport català (http://transport.cat/wiki/index.php/His ... _Barcelona) o la propera edició de la web històrica de TMB, en la qual s'està treballant. Sortosament, són (o seran) webs més gràfiques i, per tant, més fàcils de llegir i entendre. Ara mateix, duplicar esforços fent webs personals tancades, quan aquestes altres webs són obertes a la participació de qui vulgui, només pot respondre a la voluntat de lluïment personal i a la desconfiança envers la resta de la comunitat, servint de poc en quant a la divulgació de la informació.

Resumint: bona feina de documentació, però pobre servei al coneixement de la nostra història més enllà de certs cercles tancats. Suposo, de totes maneres, que és millor això que no fer res. L'enhorabona... malgrat tot.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 30/12/2009 10:24

Aquesta és la qüestió: es dupliquen informacions, en lloc de compartir-les tots plegats, fer donar voltes a la gent entorn d'un tema, i pensar en un moment per explicar tot, i deixar a la gent amb la sensació de no haver fer res de bo durant anys.

No es pot menysprear en absolut la feina i l'esforç per trobar la informació, és molt lloable ( I a Can TMB, no ho van intentar mai? ), però el fer-ho tot d'amagat no fa més que dividir a la gent, crear grups elitistes, quan del que es tracta és que tots els aficionats tinguem coneixements, no que aquests quedin amagats fins que arribi el moment de "desvetllar-los". Ja us dic que per exemple, si ho hagués trobat jo, no hauria fet tanta posada en escena, tant "pronto en sus pantallas" ( d'ordinador, clar ), i ho hauria compartit al moment, no m'interessa tant el lluiment com el fet de donar a conèixer el que a tots els qui compartim el fòrum ens interessa, i no només fer als usuaris del fòrum, sino per a la mateixa opinió pública, per engrescar-los a que tinguin interès per a conèixer la història del transport. O com en el cas d'en faristol, que va descobrir les rajoles de PdG, no va anar en pla "això ho he trobat jo, i només en parlaré jo", sino que de seguida ho va fer saber aquí, i gràcies a haver compartit aquesta informació, ens vam poder mobilitzar, i que TMB mantingui les rajoles. Si li hagués donat per explicar-ho en un altre moment, potser haguessim fet tard i igual ja no hi serien. No sé si m'he explicat.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 30/12/2009 10:45

És més, afegeixo una altre cosa: a partir d'ara, ja podrem dir tots que aquest era el misteri de l'estació de Banco, que no era Banco sino un projecte diferent, sigui a wikis, a llibres ( si es fes una reedició de la biblia salmeroniana, per exemple ), o caldrà demanar-li permís a l'autor de la web, i si no el dona, no es podrà fer res, i haurem de continuar dient que no se sap la veritat? Jo és que no entenc això.



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dimecres 30/12/2009 11:29

La documentació reunida per aquesta persona és molt bona, pero no acabo d'entendre una cosa.
S'havia d'esperar fins al dia 30 de desembre del 2009 per poder coneixer aquesta informació? No crec que la informació l'hagués trobat ahir a la nit.



Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: ElDesi1994 » Dimecres 30/12/2009 11:37

Pel que sembla, el senyor Alex, volia fer coincidir la inauguració de la web amb l'aniverdari del metro.


Parlem amb propietat.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 30/12/2009 12:06

BCN2008 ha escrit:S'havia d'esperar fins al dia 30 de desembre del 2009 per poder coneixer aquesta informació? No crec que la informació l'hagués trobat ahir a la nit.
Siguem benèvols i no pensem malament, home... deu ser que els documents els va ******* el tió :riure



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 30/12/2009 13:00

Però parla molt de l'autor la manera suspicaç amb la qual es dirigeix a la parròquia d'escèptics, que suposa molt nombrosa i malèvola.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 30/12/2009 13:40

Jo crec que està en el seu dret d'actuar com ho ha fet, recopilant i ordenant la informació per treure-la en una data assenyalada. El més dolent que pot haver succeït per endarrerir la publicació de l'estudi és que algun aficionat al ferrocarril hagi mort sense conèixer aquesta informació.

Ni tan sols penso que sigui criticable. Es una filosofia diferent: ell ha investigat a la manera antiga, individual, pròpia d'un autònom o d'un equip professional. Aquí estem acostumats a l'estil 2.0: es comparteix tot, cosa que fa que la informació flueixi des del principi i que sigui més fàcil complementar-la. També val a dir que després hi ha qui se'n beneficia particularment recopilant dades i imatges en benefici propi, com va fer un altre estimat conegut nostre. En el cas d'una font tancada com un llibre o una web unipersonal és més fàcil de controlar aquests abusos.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dimecres 30/12/2009 13:52

Platanito ha escrit:Jo crec que està en el seu dret d'actuar com ho ha fet, recopilant i ordenant la informació per treure-la en una data assenyalada. El més dolent que pot haver succeït per endarrerir la publicació de l'estudi és que algun aficionat al ferrocarril hagi mort sense conèixer aquesta informació.
Jo no vull criticar la seva manera d'actuar, sinó el fet de que, tenint aquesta informació, segurament desde fa temps (a no ser que l'hagi cagat el tió, com diu en Wefer), i veient com hi havien alguns misteris al voltant d'alguns temes (AlloqueanomenemBanco, per exemple), no hagués donat a coneixer ni una part de la seva informació. Ja esta bé que s'hagi decidit a publicar-la, i desde aqui el felicito pel bon treball que ha fet i farà.
De totes formes, demanaria desde aquí que es deixés aquesta polèmica, i que aprofitem l'aportament que ha fet per que alguns poguem descobrir la historia del GMB.



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimecres 30/12/2009 14:14

Amics, en la diversitat està l'encert. Són millors deu equips petits d'investigadors que un sol de molt gran, perquè si tothom anem abocant a la mateixa olla, al final no veiem res fora d'ella. Tots tenim al nostre abast l'AHCB, i ningú haviem tingut temps o paciència de fer-ho, i és lògic que l'informació del feix o feixos que parlessin del GMB necessitin el seu temps per a ser filtrada, netejada i ordenada. El fet de que coincideixi amb avui tampoc ho trobo cap crim, de fet és informació que té quasi cent anys, i ara no ens haurà vingut d'una setmana.

Ara bé, no ens tornem bojos: el copyright només correspon al text, no pas al descobriment, aclariment i ni tan sols a les imatges, que resten disponibles (com segur que han estat sempre) a l'AHCB. A veure qui ten paciència de llegir-se altra vegada tot el fil i entre unes conclusions i altres, visites, sospites i imatges que hem anat prenent estic segur que ens faltava molt poc per arribar a la veritat. El mateix que li faltava a l'autor del web.

Em trec el barret pel regal de cap d'any, un misteri menys!


Què és alló??

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimecres 30/12/2009 14:16

Em descuidava, jo ara quan pugui començaré per llegir-me altra vegada tot el fil del ftc, i quan acabi em llegiré tota la web.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 30/12/2009 14:53

Platanito ha escrit:Jo crec que està en el seu dret d'actuar com ho ha fet, recopilant i ordenant la informació per treure-la en una data assenyalada. El més dolent que pot haver succeït per endarrerir la publicació de l'estudi és que algun aficionat al ferrocarril hagi mort sense conèixer aquesta informació.

Ni tan sols penso que sigui criticable. Es una filosofia diferent: ell ha investigat a la manera antiga, individual, pròpia d'un autònom o d'un equip professional. Aquí estem acostumats a l'estil 2.0: es comparteix tot, cosa que fa que la informació flueixi des del principi i que sigui més fàcil complementar-la. També val a dir que després hi ha qui se'n beneficia particularment recopilant dades i imatges en benefici propi, com va fer un altre estimat conegut nostre. En el cas d'una font tancada com un llibre o una web unipersonal és més fàcil de controlar aquests abusos.
No ens enganyem: no ho ha fet per cap "filosofia", sino perquè es va enrrabiar amb nosaltres, per motius que només ell coneix i pels quals, molts usuaris van rebre i un company seu va arribar a deixar els seus missatges buits, deixant escapçats diversos fils, no ho podem deixar de banda. Es pot investigar perfectament, i no per això, no fer cinc cèntims de les coses que es va trobant, i més tenint en compte que al cap i a la fi, és per a una web, i no pas per fer un llibre, per guanyar-se les garrofes. Bé que ho va fer amb la pel·lícula del GMB, oberta a tothom. Això sí, evidentment, millor l'Àlex Reyes, que s'ha donat una currada impressionant, que no pas l'inefable que va agafar fotografies, atribuint-se l'autoria, crear una web sobre estacions fantasmes, plena d'errades i que per a més delicte, la Generalitat li doni la "marca" de "patrimoni", i a sobre, un llibre, que té ànim de lucre i no ha repartit calers entre els autors de les fotografies



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 30/12/2009 15:05

Platanito ha escrit: En el cas d'una font tancada com un llibre o una web unipersonal és més fàcil de controlar aquests abusos.
Com a propietari d'una web tancada, anterior a l'existència de qualsevol web 2.0, ja et dic que això no és així. Estic fart de veure com la informació que jo he posat també s'ha distribuït per tot arreu sense permís. Igual que en aquest fòrum obert, mitjà que ara mateix és el millor per donar a conèixer informacions.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 30/12/2009 15:07

Cert, tant el Marçal com el Bernat, per exemple, han patit substraccions de fotografies, i algunes per a llibres sobre material de transports, i que estan a la venda.



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dimecres 30/12/2009 15:17

Jo vull donar la meva opinió sobre el web del GMB.
Independentment de com sigui la persona que l'ha fet, trobo que el que hauríem de valorar és el treball que s'ha fet, i la realitat és que el web i tot el seu contingut són una gran currada.
És molt interessant poder veure amb tant detall els antics projectes, la posició de les estacions projectades i l'estructura dels tunels i de les bifurcacions projectades. També és molt interessant llegir la plana de les obres, i poder conéixer alguns detalls que abans era imposible de trobar.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 30/12/2009 15:18

Això, i que deu haver pagat una pasta per tenir els drets de publicació dins la web d'aquest material, que ja us dic que barat no és.

Apart, llegiu el que diu a la plana http://www.granmetro.es/menu.html :
A lo largo de estos años, y debido al rigor con el que me he tomado este asunto, he sido objetivo de descréditos, calumnias, difamaciones e insultos por parte de un sector de la afición al ferrocarril de este país. Se me ha llamado envidioso, déspota, paranoico, asocial, afecto a lo material e incapaz de relacionarme con las personas, escondedocumentos, y un largo etcétera para el que no vale la pena escribir ni una sola línea más.
Per alusions:

Curiós que esmenti això, quan va ser precisament ell qui va entrar aquí creant pol·lèmiques innecessàries, despotricant de tothom, humiliant i menyspreant-nos, i que ara es queixi de si l'hem tractat malament. Tot això s'ho va buscar tot sol, i qui va insultar va ser única i exclusivament ell, almenys en el cas del fòrum, ningú no li va faltar al respecte. De l'exterior no en puc parlar perquè no conec casos, només el que he viscut. I per què ho escriu, si diu que no val la pena escriure res? En fi, calen més explicacions? Jo per la meva banda, reconec el treball i punt i final.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 30/12/2009 15:40

Àlex Reyes a la seva web del GMB ha escrit:Se me ha llamado envidioso, déspota, paranoico, asocial, afecto a lo material e incapaz de relacionarme con las personas, escondedocumentos, y un largo etcétera para el que no vale la pena escribir ni una sola línea más.
Déu n'hi do de l'odi (absurd i sense sentit) que corre per alguns llocs...
Per part meva, intentaré fer el possible per recoduir la situació en benefici de l'afició i el coneixement. Espero que serveixi d'alguna cosa.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 30/12/2009 15:44

I que de fet, l'únic acte de celebració que hi ha avui de l'aniversari del metro, al menys de moment, ha estat l'aparició de la web.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”