Data d'inauguració del túnel Pl. Catalunya - Sants (Renfe)

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6926
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Data d'inauguració del túnel Pl. Catalunya - Sants (Renfe)

Entrada Autor: wefer » Dimarts 08/07/2008 18:42

El títol ho diu tot.
Algú sap quan va entrar en funcionament el túnel de Renfe entre l'estació de Pl. Catalunya i Sants-Estació?
Ho dic perquè m'ho pregunten des de l'entitat "Via Oberta" per acabar d'il·lustrar una exposició que pròximament faran i de la qual ja us informarem.

Segons sembla, als horaris de 1976 els trens de Vic encara acabaven a Pl. Catalunya... però en canvi, la nova estació de TMB Universitat modificada per la prolongació de Renfe, va entrar en funcionament el 1973.
Algú sap amb certesa la data d'inauguració d'aquest túnel?



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dimarts 08/07/2008 19:22

Segons un fil del fòrum de trensim va ser al 26 de maig de 1977. Per a més inforació aquí tens els fil: http://www.trensim.com/foro/viewtopic.p ... 121#134121

Salutacions.



Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Dimarts 08/07/2008 19:22

Tinc aquí al costat la revista de jubilats de la renfe, (la qual li envien al meu avi), i diu que la línia s''inagurar el 1854, al entrar en servei la línia Barcelona Molins de rey, de la Companya: "Caminos de Hierro del Centro de Cataluña". Però el tram pl.Cat-Sants, tanca el 1884, afectat per el pla Cerdà (suposo que anava per superficie). Aleshores explica sobre que aquesta companya es fussionar amb la MZA, i conectaren les dos a Sants, i bla, bla, bla... I acaba dient: "El enlace de unión de Plaza Cataluña con Sants, fue inagurado el año 1954". Però per el que ha dit en Jordilar, no deuria estar fet en tunel. Així que no se si d'algo servira. Però qe que això ho he vist quant ja l'havia enviat :roll:



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimarts 08/07/2008 23:19

Una manera de comprovar la data que cita en Jordilar és anar a una hemeroteca. Suposo que algun diari en diria alguna cosa.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimecres 09/07/2008 9:56

la vanguardia del 27 de maig del 77 no en diu res...de la B30 en canvi sí, i sau i susqueda estaven al 100% de capacitat :x


ES PELIGROSO ASOMARSE

sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Dimecres 09/07/2008 13:15

Si no me equivoco,el tramo en cuestión empezó a funcionar en 1979,mas o menos en la misma época que se acabaron las obras de reforma de la estación de Sants.

Ahora la fecha exacta la desconozco.

Saludos.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3767
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 09/07/2008 19:29

L'any 1880 es va inaugurar la linia de BCN - Vic, i un any més tard fins a Ripoll i Sant Joan de les Abadesses. Ara la data d'inauguració del túnel de Sant Andreu Arenal, Arc de Triomf, P. Catalunya i Sants no la sé. Desconec si hi ha algun tipus de placa conmemorativa, com a Vic o Ripoll que si que hi són. Podrieu fer una batuda algú?


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22868
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 09/07/2008 19:38

Vejam...si no saps la data, et demanaria que no parlessis d'una cosa diferent. Sino, el fil acaba convertit en una olla de grills :x



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dimecres 09/07/2008 19:59

En el mateix enllaç que us he passat més avall hi ha una intervenció que parla de la premsa de l'época que se'n fa ressó el dia 1-06-1977. No diu de quin diari es tracta.

Salut,



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2356
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 10/07/2008 9:44

Jordilar ha escrit:En el mateix enllaç que us he passat més avall hi ha una intervenció que parla de la premsa de l'época que se'n fa ressó el dia 1-06-1977. No diu de quin diari es tracta.
Doncs llavors no cal hipotetitzar res més. Només diré que jo desvincularia totalment l'inauguració del túnel de la reforma de l'estació de Sants, ja que de fet el túnel ja en servei (i ara parlo per parlar) podria haver sigut necessari en algun moment de l'obra per desviar-hi tots els trens mentre, per exemple, es treballava a la sortida cap al túnel d'Aragó, de manera molt semblant al que hem viscut alguns caps de setmana amb les obres de l'AVE.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dijous 10/07/2008 10:01

m'he mirat per sobre la vanguardia de l'u de juny del 77 i no hi he trobat res :nose


ES PELIGROSO ASOMARSE

Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dijous 10/07/2008 23:41

Aquí esta la noticia:

Imatge

No sé si La Vanguardia té alguna cosa a veure amb La Vanguardia Española.

Salut,



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dijous 10/07/2008 23:49

Si, es el mateix, el nom llarg es el que es deia desde el naixement del diari i la vanguardia "a seques" es el nom modern, crec que "la vanguardia española" ja es deia abans de "Paco's time".



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2356
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 11/07/2008 12:20

faristol ha escrit:Si, es el mateix, el nom llarg es el que es deia desde el naixement del diari i la vanguardia "a seques" es el nom modern, crec que "la vanguardia española" ja es deia abans de "Paco's time".
El diari "La Vanguardia" es va dir "La Vanguardia Española" durant el franquisme, ja que durant la guerra civil es va colectivizar (o millor dit, els treballadors es van constituir en cooperativa) i aquest "cognom" va ser un requisit per poder continuar editant-la una vegada retornada a la família Godó i després d'haver purgat tot el consell de redacció i bona part de la plantilla.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6926
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 11/07/2008 13:11

Mortadel·lo ha escrit:m'he mirat per sobre la vanguardia de l'u de juny del 77 i no hi he trobat res :nose
Concretament, està a la pàgina 31 d'aquesta edició.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimecres 16/07/2008 10:22

:cop


ES PELIGROSO ASOMARSE

tren250

Entrada Autor: tren250 » Dilluns 08/09/2008 17:51

Segons la revista hobbytren d'aquest mes aquest tram es va inaugurar el 25 de juny del 1977 :x :x .



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6926
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 10/09/2008 14:27

tren250 ha escrit:Segons la revista hobbytren d'aquest mes aquest tram es va inaugurar el 25 de juny del 1977 :x :x .
Doncs si amb això es refereixen al començament de les circulacions amb passatgers, tal com s'ha demostrat en aquest fil, estan equivocats.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 15/09/2008 17:48

Puc afegir com a complement a aquesta informació que quan va inaugurar-se el tram soterrat fins a Plaça Catalunya (estació terme llavors) de la companyia del Nord als anys 20, la companyia venia bitllets fins a Triunfo Norte i un complementari Triunfo Norte-Cataluña si el client hi anava allà, per raons que desconec, posant clarament "Ferrocarril Subterráneo" en aquest últim.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

ping
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: ping » Dilluns 15/09/2008 18:43

Concessionals. La concesio Triunfo-Norte a Cataluña era del ayuntament al FMB. Norte va pagar tota la obra dels tunels (les cuatre vies) a cambi de posar dos víes unicament per ella. 1932.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”