Imatges per a la història

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Imatges per a la història

Entrada Autor: Alemany » Dilluns 18/07/2011 18:34

Ok, gràcies, a mi també m'ho semblava, però un altre aficionat em va confondre assegurant-me que "els tallers de sarrià", sempre feien referència als de TB. De fet, en aquests s'hi van construïr tramvies, es van reformar carrosseries, es van construir prototipus i es van reconvertir els troleibusos fent-los també la caixa nova.

Gràcies altra vegada.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1646
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 18/07/2011 22:13

Ep Alemany, troleibusos als tallers de Sarrià de TB, no; a Maquitrans i als tallers i cotxeres de Lutxana, si.
En canvi, si amb el tema de tramvies. Salut!



U-bahn de BCN
N5
N5
Entrades: 91

Entrada Autor: U-bahn de BCN » Dimarts 19/07/2011 0:03

Els tallers de Sarrià eren on al sot del costat per on ara hi ha la via Augusta. Aqui poso una imatge dolenta de qualitat però bona per mostrar com era ara fa 40 anys. La doble via de l'esquerra pujaba des el tunel de la via Augusta, avinguda que finalitzaba llavors a l'encreuament d'Anglí i els Vergós. De tota manera els edificis dels tallers vàren durar 30 anys mes.
Imatge



Avatar de l’usuari
metro3001
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: metro3001 » Dimarts 19/07/2011 0:18

Una imatge histórica aquesta última.
Mai hauria imaginat, que el tunel començava al costat dels tallers de Sarrià.
Moltes gràcies U-bahn per compartir-la!!!
metro3001



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimarts 19/07/2011 9:26

Tens raó 122-042-132, m'he colat amb els troleibusos, la reconversió dels but a un pis es va fer a la Macosa.

Per cert u-bahn, gràcies per la imatge de Sarrià! Jo la vaig conèixer així com molts de per aquí, suposo, tot i que llavors l'entrada al tunel restava amagada per un enorme caixó de formigó.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1646
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 19/07/2011 9:27

Imatge molt bona, molt bona! Salut!



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1646
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 19/07/2011 9:29

Alemany ha escrit:Tens raó 122-042-132, m'he colat amb els troleibusos, la reconversió dels but a un pis es va fer a la Macosa.
També Tú tens raó amb el tema dels BUT, de dos pisos a un, els va fer Macosa. I en canvi les "gildes" i "felipes", Maquitrans. Salut!



evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Diumenge 24/07/2011 13:35

Títol Funicular aeri del Port de Barcelona: torre de Jaume I
Autor Família Cuyàs

De la cartoteca
Fitxers adjunts
Funicular aeri.jpg
Funicular aeri.jpg (57.74 KiB) Visualitzat 6824 cops



U-bahn de BCN
N5
N5
Entrades: 91

Entrada Autor: U-bahn de BCN » Diumenge 24/07/2011 23:53

Per cert u-bahn, gràcies per la imatge de Sarrià! Jo la vaig conèixer així com molts de per aquí, suposo, tot i que llavors l'entrada al tunel restava amagada per un enorme caixó de formigó.
A la sortida de l'estació primitiva les vies giraven a l'esquerra progressivament i entraven de cop en el túnel sota la via Augusta a l'altura d'Angli. El tunel fins a Tres Torres era (i són) dos caixons, un per cada sentit. L'estació de Sarrià actual queda més a l'esquerra i a un nivell inferior, on llavors hi havia una cotxera de 3 vies (que es veu una mica a la foto al costat dels singulars automotors grua) per estacionar trens. Per tant no hi havia cap calaix de formigó a l'entrada del túnel. Es al fer l'actual estació que es va fer un calaix on hi ha els creuaments de les vies que van al Vallès i a Reina Elisenda, totes elles fent una curva més tancada. Aprofito per pujar una foto on es veu millor la cotxera dominada per un jardi que suposo era d'un col·legi que allí hi ha. Es just per aqui on ara passa la Via Augusta. També vull fer esment de que les andanes de Sarrià eren de fusta recreixent fins en nivell del vagó les originals de ciment. Però per accedir a l'andana central hi havia unes escaletes, de fusta també, i es creueaven les vies a nivell.
Encara que les imatges són curioses per qui no ho hagi conegut, d'un temps ja llunya, lamento que són de baixa qualitat ja que la meva càmara de llavors (any 1971) era molt senzilla. Ho sento. Però per fer-se una idea del lloc si val.

Imatge



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1646
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 25/07/2011 14:30

Moltes gràcies U-bahn de BCN, aquestes fotos em porten molts bons records de la infantesa (amb el meu Pare hi anavem tot sovint). Salut!



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Divendres 29/07/2011 10:55

VILAPÌCINA.jpg
VILAPÌCINA.jpg (56.21 KiB) Visualitzat 6706 cops
Una imatge historica amb totes las series que circulaban per la linea 5 600 300 i 1000 als tallers de Vilapicina



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dissabte 30/07/2011 13:49

evody ha escrit:Títol Funicular aeri del Port de Barcelona: torre de Jaume I
Autor Família Cuyàs

De la cartoteca
Fantàstica imatge. Diria que deu ser dels mateixos anys 60, tot just reinaugurat el servei. Les cabines encara eren de "color" alumini.

Gràcies!!


Què és alló??

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 03/08/2011 16:36

Una imatge del bloc http://opinioandreuenca.blogspot.com/ , a on es fa ressò de la gran troballa d'unes fotografies antigues de Sant Andreu del Palomar, propietat de la família Pinyol:

Imatge



U-bahn de BCN
N5
N5
Entrades: 91

Entrada Autor: U-bahn de BCN » Dijous 04/08/2011 23:42

Una altre foto inestimable. Es de suposar que el pont que es veu al final era l'original per anar cap el futur barri del Bon Pastor. Tambe mostra molt be quin era l'emplaçament original de les vies. Tant de bo hi hagues una foto de l'antic baixador d'Horta.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 15/08/2011 13:35

En aquest bloc http://provenzana.blogspot.com/search?q=ferrocarril també trobareu fotografies molt interessants sobre el ferrocarril de Barcelona a Martorell.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 15/08/2011 13:41

I aquí http://www.cptc.es/Estaciones.39.0.html

A veure qui descobreix un error ( o dos) en aquestes fotografies :D



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 15/08/2011 13:53

I més fotos històriques del metro de la mateixa web, a http://www.cptc.es/Galeria-de-imagenes.24.0.html



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 15/08/2011 14:19

Aquí http://picasaweb.google.com/10343644082 ... 6230557314 trobareu fotos de Brangulí de construcció del Gran Metro a punta pala!



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 15/08/2011 17:02

una imatges de la plaça Lesseps;
es pot veure les cotxeres a baix a l'esquerra. Fins hi tot es poden observar unitats de la sèrie 300 traient el cap de les naus.

Imatge



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 15/08/2011 17:28

en aquesta foto es pot veure a l'autèntica locomotora Mataró, i també la causa de la seva destrucció. Es veu que la locomotora va ser col.locada en aquest peu per una visita que havia de fer el rei a Barcelona. Al desmuntar el peu, la locomotora va caure, quedant tal malmesa que es va optar per desballestar-la.

Imatge



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”