Gaudí: l'estació més fantasma

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Re: Explicació

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 30/09/2008 23:30

Guigui ha escrit:PD de caminant: Jo m'he arribat a plantar de casa meva (barri de Vallcarca) a l'estació d'Horta en 20-25 minuts. ;)
Amb totes les pujades i baixades? Caram, quin torpedo estàs fet! :)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 30/09/2008 23:43

victorcasta ha escrit:Amb totes les pujades i baixades? Caram, quin torpedo estàs fet! :)
Sóc la proverbial cabra que tira al monte... :cunao


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 01/10/2008 10:06

des de l'estació de Vall d'hebron fins a la d'Horta es tarda de 12-18 minuts baixant pel camí d'Horta a Montbau i travessant la Clota (entrant per la sortida "Lisboa" es clar).



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 01/10/2008 18:15

I si amés, agafes el 112 o el 185, tot just a la sortida de Vall d'Hebron, en 3-5 minuts estàs a Horta.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dissabte 04/10/2008 16:46

al vestíbul de Gaudí també pots trobar això:

Imatge



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 04/10/2008 18:50

Peró s'hi pot entrar?


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Diumenge 05/10/2008 13:08

Home!!! el carro no va entrar sol. :ok



Avatar de l’usuari
tintin
N6
N6
Entrades: 176
Ubicació: Barcelona - Horta

Entrada Autor: tintin » Dilluns 17/08/2009 10:28

Hola,

i hi ha alguna manera de que deixin entrar a un particular a aquesta estacio o a les demés estacions fantasma?

Salut!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 17/08/2009 10:33

Ves-hi un dilluns a la tarda al setembre, i allà et diran el què.



Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: ElDesi1994 » Diumenge 20/09/2009 14:12

Que us sembla una Trobada a l'estació? :D


Parlem amb propietat.

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Diumenge 20/09/2009 18:38

ElDesi1994 ha escrit:Que us sembla una Trobada a l'estació? :D

especifica lo de la trobada home!!, que dient'ho així pot sermbla un convocatòria per a fer una :twisted: "excursió clandestina a les estacions fantasma del metro" :twisted: i sen's cau el pel. :D :D



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Diumenge 20/09/2009 19:14

El LLOP ha escrit:
ElDesi1994 ha escrit:Que us sembla una Trobada a l'estació? :D

especifica lo de la trobada home!!, que dient'ho així pot sermbla un convocatòria per a fer una :twisted: "excursió clandestina a les estacions fantasma del metro" :twisted: i sen's cau el pel. :D :D
xD :D
Bé, en tot cas s'hauría de demanar permís a TMB per si ens deixen fer una visiteta a la estació i a les seves instal·lacions. En cas negatiu, doncs res. A veure-la desde els 5000s, i a seguir envejant a el Llop. Tant de bo la nostra feina ens portes a llocs així... :'(



Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: ElDesi1994 » Diumenge 20/09/2009 19:41

El LLOP ha escrit:
ElDesi1994 ha escrit:Que us sembla una Trobada a l'estació? :D

especifica lo de la trobada home!!, que dient'ho així pot sermbla un convocatòria per a fer una :twisted: "excursió clandestina a les estacions fantasma del metro" :twisted: i sen's cau el pel. :D :D
xD xD Molt bona! Hi hauria que demanar permís com diu BCN 2008

Editat per administració per llenguatge inapropiat

:oops: Entenc, no s'han de dir "paraulotes :enfado " :mort GOOD NIGHT! to all!


Parlem amb propietat.

Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Dimarts 29/09/2009 14:48

BCN2008 ha escrit:
El LLOP ha escrit:
ElDesi1994 ha escrit:Que us sembla una Trobada a l'estació? :D

especifica lo de la trobada home!!, que dient'ho així pot sermbla un convocatòria per a fer una :twisted: "excursió clandestina a les estacions fantasma del metro" :twisted: i sen's cau el pel. :D :D
xD :D
Bé, en tot cas s'hauría de demanar permís a TMB per si ens deixen fer una visiteta a la estació i a les seves instal·lacions. En cas negatiu, doncs res. A veure-la desde els 5000s, i a seguir envejant a el Llop. Tant de bo la nostra feina ens portes a llocs així... :'(
Suposo que tots coincidim en que El LLop és un home privilegiat!!!!! ;)


El licor Calisay no se bebe, se saborea

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 29/09/2009 15:03

Si, i qualsevol trobada que vulguem fer, que sigui legal i amb tots els permisos i facilitats.



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dissabte 03/10/2009 22:05

Buscant pel Flickr he trobat aquesta foto feta el 1973 des d'una de les torres de la Sagrada Familia. La cruïlla és el carrer Provença i l'inici de l'avinguda Gaudí. No n'estic segur, però diria que les obres que apareixen són del metro, i que potser correspondrien a la construcció de l'antiga estació i vestíbuls de Gaudí... Algú ho pot confirmar? Si ho és, cap a la wiki!
Fitxers adjunts
1973 sfamilia 2 - copia.jpg
1973 sfamilia 2 - copia.jpg (66.46 KiB) Visualitzat 4213 cops


Què és alló??

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 03/10/2009 22:16

Per la situació del plànol, no pot sinó tractar-se del túnel original de la línia II, que havia de discórrer sota l'Av. Gaudí on ho fa ara la L5. La rasa oberta correspondria al propi túnel, ja que l'estació es troba ja en plena Av. Gaudí, un cop deixada la zona de la Sagrada Família.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dissabte 03/10/2009 22:39

Guigui ha escrit:ja que l'estació es troba ja en plena Av. Gaudí, un cop deixada la zona de la Sagrada Família.
Cert :ok


Què és alló??

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 03/10/2009 22:46

En tot cas, estarem d'acord que aquest traçat era molt més racional que la giragonsa que descriu actualment la L2, sense tenir en compte la gran potineria que van cometre aleshores de fer els dos túnels, que havien de creuar-se, a la mateixa cota.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 05/10/2016 12:24

http://noticies.tmb.cat/cultura-oci/gau ... ce=Twitter

Gaudí, exemple de reutilització d'una infraestructura ferroviària



Les xarxes de metro creixen i evolucionen seguint planificacions que es van succeint i superposant. A vegades donen lloc a singularitats com l'Espai Gaudí del metro de Barcelona.

La cinquena Jornada de Patrimoni Històric Ferroviari, que s'ha celebrat avui, ha estat dedicada al tema de la reutilització d'infraestructures ferroviàries fora d'ús. S'hi han presentat una desena de ponències amb exemples d'aprofitament de traçats i equipaments d'arreu de Catalunya i de l'estranger, entre les quals una sobre el cas de l'estació Gaudí del metro de Barcelona, a càrrec d'Ignasi Patón, responsable de desenvolupament d'infraestructura al Servei de Projectes i Obres d'Infraestructura de Metro.

En la seva exposició al Centre de Documentació Albert Vilalta d'FGC, on ha tingut lloc la jornada, Patón ha començat recordant els inicis de la construcció de la xarxa de metro, als anys 20 del segle passat, a càrrec de les empreses del Gran Metro i del Transversal, i els diferents mètodes constructius aplicats, posant l'èmfasi especialment en les peculiaritats del túnel sota la part baixa de la via Laietana. Aquest túnel, el més antic de la xarxa, es va construir aprofitant l'obertura i urbanització de l'avinguda entre el 1908 i el 1913, i conté els espais singulars de l'estació parcialment enderrocada de Correus i l'estació no construïda de Banc.
Les vicissituds de la línia 2 del metro

Per entendre l'origen de l'estació de Gaudí (un nom oficiós i eminentment pràctic, ja que en realitat l'estació havia de denominar-se Sagrada Família) ens hem de remuntar a l'inici de la construcció de la línia 2 de metro. En la planificació vigent als anys 60, havia de ser una línia vertical mar-muntanya, que anés del Paral·lel a Horta passant per la Sagrera, però va acabar intercanviant una part de l'itinerari amb la línia 5, concebuda llavors com un itinerari transversal entre Cornellà de Llobregat i Badalona.

El 1967 la línia 2 ja funcionava entre la Sagrera i Horta, mentre que el túnel avançava a bon ritme des de la Sagrera fins a Sagrada Família. L'obra del tram Paral·lel - Sagrada Família, en canvi, es va adjudicar el 1968, però l'excavació, amb tuneladora, avançava molt lentament a causa de les dificultats del subsòl, en què el traçat coincidia amb la muralla medieval.

Les autoritats de l'època van decidir aleshores obviar el pla i afegir els sectors acabats de la línia 2 a la línia 5, cosa que va comportar, amb l'obertura al públic del tram de metro entre Sagrada Família i Sagrera el 1970, que la línia 5 agafés la forma actual d'una lletra L entre Collblanc, Horta i Vall d'Hebron. Una conseqüència directa d'aquest cop de timó va ser la pèrdua d'utilitat de l'estació construïda sota l'avinguda Gaudí, a tan sols 100 metres de l'estació Sagrada Família. I una altra va ser que faria falta construir sota el carrer Marina una altra estació amb el nom de Sagrada Família per a la nova línia 2, que es va inaugurar el 1995.
Fantasma, però viva

És així com es va generar l'estació fantasma de Gaudí, una curiositat i alhora un repte per a l'aprofitament, ja que al metro els espais no sobren i per això van molt buscats. Al capdavall, la nau d'andanes ha quedat convertida en part del túnel de línia per on circulen els trens entre les estacions de Sagrada Família i Sant Pau / Dos de Maig, i ocasionalment ha servit de suport publicitari. El que havia de ser un passadís de correspondència l'ocupen magatzems de material, vestidors i dependències diverses.

Pel que fa al vestíbul situat sota la cruïlla dels carrers Rosselló i Lepant, Ignasi Patón ha explicat el procés de reparació i rehabilitació que ha permès adequar els espais a les necessitats i requeriments tècnics actuals dels locals d'ús públic. Fruit de la reforma, finalitzada el 2013, l'espai es divideix en dos ambients que conflueixen en una zona de recepció, a la qual s'accedeix des del carrer per una escala que té les característiques d'una boca de metro (i de fet ho havia de ser). En un primer espai hi ha diverses sales de reunions i despatxos que ocupen les associacions de jubilats de Metro i Bus, l'associació ACEMA i l'ONG Conductors Solidaris de Catalunya.

El segon ambient, l'Espai Gaudí, és una gran sala polivalent equipada amb els elements tècnics necessaris per acollir un ampli repertori d'actes: reunions de treball, presentacions, projeccions de cinema, activitats culturals i seminaris formatius. Sovint s'hi celebren trobades i tallers dels grups internacionals d'intercanvi d'experiències sobre transport públic en què participa TMB.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”