Gaudí: l'estació més fantasma

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 14/03/2006 23:12

Doncs aquest tema té una explicació ben simple.

Montcada és una escletxa que ha permès o obligat segons es miri a fer-hi passar en un espai molt reduït totes les infrastructures que accedeixen a la ciutat de Barcelona des del Nord de la ciutat evitant la construcció de grans obres com ara un túnel, així per allà s'accedeix a Barcelona des de diferents llocs que lògicament volen tenir una estació de tren a Montcada sense haver d'arribar a Barcelona i retrocedir fent-hi transbord, passa exactament igual amb les infrastructures de carretera que coincideixen a Montcada.

Tan sols agraeixo que a diferència d'altres temes, en aquest cas no facis suposicions amb ànim de crispació.
Euler ha escrit: Yo es que veo increíble con tan poca población Montcada i Reixac tenga 5 estaciones (casi tantas como Barcelona, y eso que antes había una más). ¿Hay alguna razón para tener tantas estaciones en una ciudad así?


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5698
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 15/03/2006 9:08

Però algú ha demanat, algun cop, poder entrar a l'estació de Gaudí?

Per altra banda, una part de les instal·lacions és on es troba la seu d'ACEMA. Desconec exactament quina part (potser el vestíbul?).

Llavors, potser la clau és saber si es pot entrar dins d'ACEMA algun dia, a alguna hora, com preguntava fa temps el Marc Font.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 15/03/2006 9:56

UT596001 ha escrit: A Montcada-Sant Joan ja fa anys que no para cap tren. >:(
Veus? D'això se'n diu una baixa utilització... :oops:

La veritat és que la meva experiència amb Montcada es limita a passar-hi algun cap de setmana amb la línia de Manresa, i els pocs trens que paren a Santa Maria no s'omplen gaire. Montcada-Bifurcació és un monstre al mig del no-res, tot i que reconec que sempre hi ha algú. La que sempre veig plena (i jo mateix he fet servir tot enllaçant amb el GR-92) és Montcada-Manresa.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 15/03/2006 10:04

Fran-Ikarus ha escrit:
Per altra banda, una part de les instal·lacions és on es troba la seu d'ACEMA. Desconec exactament quina part (potser el vestíbul?).

Llavors, potser la clau és saber si es pot entrar dins d'ACEMA algun dia, a alguna hora, com preguntava fa temps el Marc Font.
En certa manera, és com si ja hi hagués un petit museu, ja que ACEMA guarda elements del metro i bus antics, com parades, senyalitzacions... L'interessant seria que algún dia tot això es pogués visitar, com a un petit museu.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 15/03/2006 11:21

metring ha escrit:En certa manera, és com si ja hi hagués un petit museu, ja que ACEMA guarda elements del metro i bus antics, com parades, senyalitzacions... L'interessant seria que algún dia tot això es pogués visitar, com a un petit museu.
Doncs sí, i també es podria habilitar una de les andanes (o les dues) amb elements antics, i amb un cristall que la separés de la via es podria veure com passen els trens mentre hom visita el museu.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5698
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 15/03/2006 11:31

:plas Aplaudeixo la idea. Dubto que s'arribi a dur a terme mai, però és bona. Només cansaria una mica tant tren passant-hi, però "pecata minuta" al costat del que suposaria tenir tot un museu de TMB (sense vehicles, però això no importa) en tota una andana del Metro (bé, en dues).

De fet, tota una andana es podria dedicar a penjar-hi elements d'andana "retro" (suposant que en quedin), com ara cartells antics "de romb", bancs de plàstic de colors, papereres, etc.

MAMPARES A GAUDÍ JA! ;)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Loyster
N5
N5
Entrades: 134
Ubicació: Hospital de Sant Pau - L5

Entrada Autor: Loyster » Dimecres 15/03/2006 12:21

Jo he estat a les escales d'acces a Gaudi. Es veia tot fosc. Em van recomanar que no baixes, per que si no l'assosiació que hi ha a la part del vestibul podria desapareixer :? . Un detall: les llums de Gaudi que iluminen l'andana encara van :?: :x


Amant de les 1000

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 15/03/2006 13:19

Loyster ha escrit:Jo he estat a les escales d'acces a Gaudi. Es veia tot fosc. Em van recomanar que no baixes, per que si no l'assosiació que hi ha a la part del vestibul podria desapareixer :? . Un detall: les llums de Gaudi que iluminen l'andana encara van :?: :x
Ja m'extranyava que no fessis cap pregunta... ;)

No sé, jo ja fa temps que no hi passo per aquell tros de línia. Un altre racó que m'agradaria visitar és la sortida d'emergència de la L4 a l'alçada de Virrei Amat. Per cert, fa poques setmanes vaig estar a punt de visitar la que comunica l'andana de Renfe a Plaça Catalunya amb el vestíbul del Metro a Plaça Universitat. Em vaig quedar al peu de les escales, mirant cap amunt, i només la por a algun possible "okupa" (hi havia llaunes recents) i als simpàtics uniformats amb quisso em va fer desistir.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 15/03/2006 15:35

Platanito ha escrit:
UT596001 ha escrit: A Montcada-Sant Joan ja fa anys que no para cap tren. >:(
Veus? D'això se'n diu una baixa utilització... :oops:

La veritat és que la meva experiència amb Montcada es limita a passar-hi algun cap de setmana amb la línia de Manresa, i els pocs trens que paren a Santa Maria no s'omplen gaire. Montcada-Bifurcació és un monstre al mig del no-res, tot i que reconec que sempre hi ha algú. La que sempre veig plena (i jo mateix he fet servir tot enllaçant amb el GR-92) és Montcada-Manresa.
Home, és veritat que no l'agafa gaire gent, però gent sempre n'hi ha. Ara mateix la situació no és tant dolenta com fa uns anys: si bé als laborables pràcticament hi ha el mateix servei, els caps de setmana s'ha passat d'un tren cada hora a 4 trens per hora (2 trens Terrassa-BCN-Martorell i 2 L'Hospitalet-UAB-Martorell), la qual cosa tenint en compte la densitat de la zona és més que correcte. A més, tingues en compte que no té pas subterrani, ni taquilla, ni cap tipus de servei (ni tan sols té cancel·ladora), així que l'ús ja és prou alt.

El que si és vergonyós és el servei existent a l'estació de Montcada-Ripollet. La gent d'aquell barri agafa la Sagalés per baixar a Barcelona -té igual o millor frequència que el bus 96 de TMB-.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 15/03/2006 18:22

Loyster ha escrit: No sé, jo ja fa temps que no hi passo per aquell tros de línia. Un altre racó que m'agradaria visitar és la sortida d'emergència de la L4 a l'alçada de Virrei Amat.
Mmm, és de la línia 5, apart d'això, dir-vos que finalment no es farà l'estació de correspondència de la línia 4 a Virrei Amat, no era rentable fer-le.
Platanito ha escrit:
Doncs sí, i també es podria habilitar una de les andanes (o les dues) amb elements antics, i amb un cristall que la separés de la via es podria veure com passen els trens mentre hom visita el museu.
És una idea sensacional!!!!!!!!!!!!!! :anim :anim :anim



Avatar de l’usuari
Loyster
N5
N5
Entrades: 134
Ubicació: Hospital de Sant Pau - L5

Entrada Autor: Loyster » Dimecres 15/03/2006 18:29

metring ha escrit:Mmm, és de la línia 5, apart d'això, dir-vos que finalment no es farà l'estació de correspondència de la línia 4 a Virrei Amat, no era rentable fer-le.
No es fara la estació :?:


Amant de les 1000

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 15/03/2006 23:49

Hola!

Virrei Amat no es fa? Hi ha documentació al respecte?

Gràcies per endavant!

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 16/03/2006 9:29

metring ha escrit:
Loyster ha escrit: No sé, jo ja fa temps que no hi passo per aquell tros de línia. Un altre racó que m'agradaria visitar és la sortida d'emergència de la L4 a l'alçada de Virrei Amat.
Mmm, és de la línia 5, apart d'això, dir-vos que finalment no es farà l'estació de correspondència de la línia 4 a Virrei Amat, no era rentable fer-le.
Mmm, la cita era meva i no del Loyster... :gelos:

La sortida d'emergència és de la L4, serveix perquè la gent que viatja a la L4 pugui fugir si el tren es queda parat al túnel. L'altre extrem és a l'andana de la L5, però no es pot fer servir en sentit L5-L4 i per això no es pot considerar sortida de la L5.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dijous 16/03/2006 9:39

A una de les andanes de Virrei Amat (crec recordar que la sentit Horta) hi ha una àrea delimitada on es prohibeix estar-s'hi: és la sortida del passatge d'evacuació del túnel de la L4.

Si es fa el trajecte de la L4 es veu la sortida d'emergència il·luminada.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 16/03/2006 10:09

És cert, vaig enviar un mail a PTOP, i em van confirmar que finalment no es construirà l'estació de correspondència de la línia 4 a Virrei Amat, tal i com es va dir en el seu moment, aquí teniu la resposta:

La Direcció General de Ports i Transports el 4 d’octubre de 2004 va aprovar l’estudi
informatiu de la nova estació. Actualment està en finalització el projecte constructiu. El
cost de l’estació és de 24,3 M€, i el termini aproximat de l’obra serà de 18 mesos. En
paral·lel la DGPT coordinadament amb l’ATM ha elaborat un estudi de rendibilitat
social.
Aquest estudi conclou que la nova estació tenia una rendibilitat de la inversió baixa.
Per tant, la DGPT no ha proposat aquesta inversió en el 4t Conveni d’Infraestructures

2006-2008. Esperant realitzar l’obra en terminis posteriors.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 16/03/2006 10:58

Llàstima, jo ja m'imaginava una xarxa de metro a l'europea, amb trajectes solapats... Clar que si hem de fer rareses com aquelles estacions en un sol sentit del metro de Paris, millor ens quedem com estem. I mireu que m'agraden aquestes coses rares sota terra!


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 16/03/2006 14:53

Hola!
metring ha escrit:És cert, vaig enviar un mail a PTOP, i em van confirmar que finalment no es construirà l'estació de correspondència de la línia 4 a Virrei Amat, tal i com es va dir en el seu moment, aquí teniu la resposta:

La Direcció General de Ports i Transports el 4 d’octubre de 2004 va aprovar l’estudi
informatiu de la nova estació. Actualment està en finalització el projecte constructiu. El
cost de l’estació és de 24,3 M€, i el termini aproximat de l’obra serà de 18 mesos. En
paral·lel la DGPT coordinadament amb l’ATM ha elaborat un estudi de rendibilitat
social.
Aquest estudi conclou que la nova estació tenia una rendibilitat de la inversió baixa.
Per tant, la DGPT no ha proposat aquesta inversió en el 4t Conveni d’Infraestructures
2006-2008. Esperant realitzar l’obra en terminis posteriors.
Jo entenc que potser s'executa en el 2008-2010, últim bienni del PDI... ;)

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Cahorand
N4
N4
Entrades: 56
Ubicació: Can Bonastre (Piera)

Entrada Autor: Cahorand » Dijous 16/03/2006 23:26

És a dir que, ara per ara, no hi ha peles per fer la nova estació i el projecte es queda al calaix de projectes futuribles.


Baixador per a Can Bonastre (entre Piera i Masquefa) ja!
Rodalies per Diagonal i Gran Via ja!
TAV per Roma i Aragó ja!

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimarts 11/04/2006 11:50

La idea de tancar les andanes de Gaudí per vaure esl trens pasar mentre és miren objectes penjats de les parets no està malament. Però no em d'oblidar que l'estació de Gaudí sinó fos pel fet de que està abandonada no tindria cap gràcia. Són dues andanes pelades i ja està. Seria molt més maco aprofitar l'antic accés a les cotxeres de Lesseps, col.locar allà el 300 restaurat, tornar a habilitar l'elevador per ascendir fins al parc que ara hi ha a sobre i amb tot el lloc que hi ha és podrien fer varies exposicions a la vegada.

p.d: somiar es gratis. :) :)
Fitxers adjunts
17159.JPG
17159.JPG (33.42 KiB) Visualitzat 7412 cops



Avatar de l’usuari
Serie-300-metro
N4
N4
Entrades: 42
Ubicació: A prop de Alfons X (L-4) "Barcelona"
Contacta:

Entrada Autor: Serie-300-metro » Diumenge 16/04/2006 11:53

El LLOP ha escrit:La idea de tancar les andanes de Gaudí per vaure esl trens pasar mentre és miren objectes penjats de les parets no està malament. Però no em d'oblidar que l'estació de Gaudí sinó fos pel fet de que està abandonada no tindria cap gràcia. Són dues andanes pelades i ja està. Seria molt més maco aprofitar l'antic accés a les cotxeres de Lesseps, col.locar allà el 300 restaurat, tornar a habilitar l'elevador per ascendir fins al parc que ara hi ha a sobre i amb tot el lloc que hi ha és podrien fer varies exposicions a la vegada.

p.d: somiar es gratis. :) :)
D' ón treus aquestes fotos? es que no les havia vist mai.


Gran Metro de Barcelona

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”