Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Estació de França
ALGÚ SAP ON ESTAVA SITUADA L'ANTIGA ESTACIÓ DE FRANÇA?
L'ESTACIÓ DE FRANÇA VA SER INAGURADA L'ANY 1929 I JA DESDE BON PRINCIPI SITUADA ON HI ÉS ACTUALMENT.
PERÒ ABANS DE LA SEVA INAGURACIÓ QUI DONAVA SERVEI A LES LÍNIES DE LA COSTA, RODALIES I REGIONALS ERA L'ANTIGA ESTACIÓ BARCELONA TERME QUE ESTAVA SITUADA APROP DE L'ACTUAL ESTACIÓ DE FRANÇA. ALGÚ SAP ON ESTAVA SITUADA L'ANTIGA ESTACIÓ?
PERÒ ABANS DE LA SEVA INAGURACIÓ QUI DONAVA SERVEI A LES LÍNIES DE LA COSTA, RODALIES I REGIONALS ERA L'ANTIGA ESTACIÓ BARCELONA TERME QUE ESTAVA SITUADA APROP DE L'ACTUAL ESTACIÓ DE FRANÇA. ALGÚ SAP ON ESTAVA SITUADA L'ANTIGA ESTACIÓ?
Em sembla que estava on està ara l'aparcament...
- automotorserie 436
- N7
- Entrades: 557
Antes de la recuperación del port vell, en la zona donde estaban los tinglados(paseig Joan de Bobó), había una vía férrea por la que nunca vi pasar ningun tren.
Llevo tiempo buscando información pero no encuentro nada, curiosidades históricas.
He buscado por el foro pero no encuentro ninguna referencia sobre este tema. Tenía conexión norte o sur?, cuando dejaron de circular trenes?, alguna estación?
Me ayudáis?
Saludos al Foro
Llevo tiempo buscando información pero no encuentro nada, curiosidades históricas.
He buscado por el foro pero no encuentro ninguna referencia sobre este tema. Tenía conexión norte o sur?, cuando dejaron de circular trenes?, alguna estación?
Me ayudáis?
Saludos al Foro
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7072
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Recordo molt bé aquesta via, que recorria tot el passeig Nacional. si no recordo malament, anava per la part de fora del recinte, és a dir, pel costat de la vorera, entre aquesta i la valla del port on hi havia els "tinglados".
Recordo igualment que, com a mínim, arribava fins a la zona de la torre de Sant Sebastià. Enllaçava amb la línia del Moll de la Fusta en sentit Montjuïc. En canvi, no recordo que hi hagués connexió en sentit l'estació de França (és a dir, cap a la dreta venint de la Barceloneta, per on actualment avui és la plaça).
Mai vaig arribar a veure cap tren per allà, o sigui que deurien deixar de passar-hi trens aproximadament cap als anys 70 del segle passat.
Recordo igualment que, com a mínim, arribava fins a la zona de la torre de Sant Sebastià. Enllaçava amb la línia del Moll de la Fusta en sentit Montjuïc. En canvi, no recordo que hi hagués connexió en sentit l'estació de França (és a dir, cap a la dreta venint de la Barceloneta, per on actualment avui és la plaça).
Mai vaig arribar a veure cap tren per allà, o sigui que deurien deixar de passar-hi trens aproximadament cap als anys 70 del segle passat.
La linia del Port Vell estaba conectada amb l'estació de rodalies, estación contigua a estació de França, d'on sortien els trens a Mataró, Blanes, etc... Recordo que hi havia una porta on entraba la via procedent del port. Mes o menys on avui hi ha la ronda Litoral.
Per l'altre costa arribaba fins l'estació del Morrot, on continuaba cap a Can Tunis i El Prat.
Hi ha una postal on es veu un Talgo II pasant per sota Colom. Aixo era perque s'utilitzaba el triangle de Can Tunis per invertir el Talgo II que no era reversible com el seu succesors.
Per l'altre costa arribaba fins l'estació del Morrot, on continuaba cap a Can Tunis i El Prat.
Hi ha una postal on es veu un Talgo II pasant per sota Colom. Aixo era perque s'utilitzaba el triangle de Can Tunis per invertir el Talgo II que no era reversible com el seu succesors.
El meu avi, que vivia a uns edificis de la renfe devant de l'EDF, diu que hi havien tot de vies per allà que conectaven amb la que dieu, la qual despres enllaçava amb les vies de l'Estació de França, i allà hi havien diversos vagons antics abandonats.
Bona tarda.
Per aquesta linia del port, als anys 50 i 60 del segle passat, hi circulaven trens de cárrega que travessaven Barcelona, entre ells els de TRANSFESA, i com que no estava electrificat entre l'estació de França i la del Morrot, eren remolcats per un tractor diesel 10300 ó 10400, i durant una temporada també per una locomotora de vapor 241-2000 ex-MZA 1700 encara de carbó (aixó la segona meitat dels anys 60 quan ja la majoría de locomotores vapor que quedaven a Espanya ja cremaven fuel).
Com que eren trens que venien de Portbou i anavem direcció Tarragona i Valencia (o a l'inversa) i el reste del trajecte és feia amb tracció eléctrica amb una máquina 7600, el tram del port és feia amb la máquina eléctrica remolcada darrera la diesel o vapor sense desenganxarla del tren, de manera que quan tornava a entra als trams electrificats la mateixa máquina eléctrica podia continuar la tracció del tren una vegada desenganxada la de vapor ó diesel.
El dubte que tinc es el trajecte d'aquests trens al nord de Barcelona, si circulaven via Mataró o bé eren dirigits cap a S. Andreu Comptal i Granollers.
Aixó és feia per evitar la inversió de marxa a la bifurcació de Glories quan encara no estava fet l'enllaç Passeig de Gracia-Clot.
Per aquesta linia del port, als anys 50 i 60 del segle passat, hi circulaven trens de cárrega que travessaven Barcelona, entre ells els de TRANSFESA, i com que no estava electrificat entre l'estació de França i la del Morrot, eren remolcats per un tractor diesel 10300 ó 10400, i durant una temporada també per una locomotora de vapor 241-2000 ex-MZA 1700 encara de carbó (aixó la segona meitat dels anys 60 quan ja la majoría de locomotores vapor que quedaven a Espanya ja cremaven fuel).
Com que eren trens que venien de Portbou i anavem direcció Tarragona i Valencia (o a l'inversa) i el reste del trajecte és feia amb tracció eléctrica amb una máquina 7600, el tram del port és feia amb la máquina eléctrica remolcada darrera la diesel o vapor sense desenganxarla del tren, de manera que quan tornava a entra als trams electrificats la mateixa máquina eléctrica podia continuar la tracció del tren una vegada desenganxada la de vapor ó diesel.
El dubte que tinc es el trajecte d'aquests trens al nord de Barcelona, si circulaven via Mataró o bé eren dirigits cap a S. Andreu Comptal i Granollers.
Aixó és feia per evitar la inversió de marxa a la bifurcació de Glories quan encara no estava fet l'enllaç Passeig de Gracia-Clot.
- automotorserie 436
- N7
- Entrades: 557
Muchas gracias, mi curiosidad sobre esta línea después de leer vuestras respuestas me genera aún más respuestas, interrogantes, más preguntas, en fin que como no encuentro información, ni fotos por la red de su trazado, playa de vías...
Y...
alguna que otra idea (reprimenda)... para los iluminados arquitectos de nuestro querido ayuntamiento, que han diseñado no ya el AVE, sino toda una planificación urbanística de Barcelona desde los años 80, pero si ya teníamos dos tranversales!, con el AVE hacía falta el tercero!!!, por la diagonal.
Que gran infraestructura!, Tarragona- Aeropuerto-Puerto-Girona!!!
Que me pierdo, Hay fotos, planos de la línea?
Saludos al Foro
Y...
alguna que otra idea (reprimenda)... para los iluminados arquitectos de nuestro querido ayuntamiento, que han diseñado no ya el AVE, sino toda una planificación urbanística de Barcelona desde los años 80, pero si ya teníamos dos tranversales!, con el AVE hacía falta el tercero!!!, por la diagonal.
Que gran infraestructura!, Tarragona- Aeropuerto-Puerto-Girona!!!
Que me pierdo, Hay fotos, planos de la línea?
Saludos al Foro
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
No, home! Que allò era una gran "ferida urbana" que calia "cicatritzar" (Georgius Heres dixit).automotorserie 436 ha escrit:alguna que otra idea (reprimenda)... para los iluminados arquitectos de nuestro querido ayuntamiento, que han diseñado no ya el AVE, sino toda una planificación urbanística de Barcelona desde los años 80, pero si ya teníamos dos tranversales!, con el AVE hacía falta el tercero!!!, por la diagonal.
Que gran infraestructura!, Tarragona- Aeropuerto-Puerto-Girona!!!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- automotorserie 436
- N7
- Entrades: 557
que tipo de herida?, que cicatriz?, no entiendo las comillasGuigui ha escrit:No, home! Que allò era una gran "ferida urbana" que calia "cicatritzar" (Georgius Heres dixit).automotorserie 436 ha escrit:alguna que otra idea (reprimenda)... para los iluminados arquitectos de nuestro querido ayuntamiento, que han diseñado no ya el AVE, sino toda una planificación urbanística de Barcelona desde los años 80, pero si ya teníamos dos tranversales!, con el AVE hacía falta el tercero!!!, por la diagonal.
Que gran infraestructura!, Tarragona- Aeropuerto-Puerto-Girona!!!
Saludos al Foroautomotorserie 436 ha escrit:Muchas gracias, mi curiosidad sobre esta línea después de leer vuestras respuestas me genera aún más respuestas, interrogantes, más preguntas, en fin que como no encuentro información, ni fotos por la red de su trazado, playa de vías...
Y...
alguna que otra idea (reprimenda)... para los iluminados arquitectos de nuestro querido ayuntamiento, que han diseñado no ya el AVE, sino toda una planificación urbanística de Barcelona desde los años 80, pero si ya teníamos dos tranversales!, con el AVE hacía falta el tercero!!!, por la diagonal.
Que gran infraestructura!, Tarragona- Aeropuerto-Puerto-Girona!!!
Que me pierdo, Hay fotos, planos de la línea?
Saludos al Foro
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
Cito amb un exemple extret d'un altre fil:automotorserie 436 ha escrit:que tipo de herida?, que cicatriz?, no entiendo las comillas
Dit per un senyor que ha sovint donat clares mostres d'estimar-se poc tot allò que siguin vies visibles per al vianant i el conductor de cotxe privat.Precisament, l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha destacat la "trascendència" dels acords assolits pel Consell d’Administració de Barcelona Sagrera Alta Velocitat ja que representen una gran notícia pels barris que estan a l’entorn "d’aquesta ferida urbana i ferroviària creada al segle XIX".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- automotorserie 436
- N7
- Entrades: 557
Deduzco que las líneas férreas son... herida?, que hay que cicatrizar?, quitar o soterrar no?Guigui ha escrit:Cito amb un exemple extret d'un altre fil:automotorserie 436 ha escrit:que tipo de herida?, que cicatriz?, no entiendo las comillasDit per un senyor que ha sovint donat clares mostres d'estimar-se poc tot allò que siguin vies visibles per al vianant i el conductor de cotxe privat.Precisament, l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha destacat la "trascendència" dels acords assolits pel Consell d’Administració de Barcelona Sagrera Alta Velocitat ja que representen una gran notícia pels barris que estan a l’entorn "d’aquesta ferida urbana i ferroviària creada al segle XIX".
PUES EN LUGAR DE HACER LA RONDA HUBIERAN SOTERRADO EL TREN!automotorserie 436 ha escrit:Muchas gracias, mi curiosidad sobre esta línea después de leer vuestras respuestas me genera aún más respuestas, interrogantes, más preguntas, en fin que como no encuentro información, ni fotos por la red de su trazado, playa de vías...
Y...
alguna que otra idea (reprimenda)... para los iluminados arquitectos de nuestro querido ayuntamiento, que han diseñado no ya el AVE, sino toda una planificación urbanística de Barcelona desde los años 80, pero si ya teníamos dos tranversales!, con el AVE hacía falta el tercero!!!, por la diagonal.
Que gran infraestructura!, Tarragona- Aeropuerto-Puerto-Girona!!!
Que me pierdo, Hay fotos, planos de la línea?
Saludos al Foro
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
Bingo! Acabes d'entendre la lògica que mou les hordes del tres per cent!automotorserie 436 ha escrit:Deduzco que las líneas férreas son... herida?, que hay que cicatrizar?, quitar o soterrar no?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- automotorserie 436
- N7
- Entrades: 557
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
Va d'això...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- automotorserie 436
- N7
- Entrades: 557
Ah, ok, si es cierto, es que es tan habitual esto de las comisiones, los bancos tienen mucha experiencia en esto, y no son del 3%...
Pero bueno, sigamos con la línea férrea del port vell, planos de vías, fotos, la famosa vía que unía con la estación de Francia, alguien tiene información?
Saludos al Foro
Pero bueno, sigamos con la línea férrea del port vell, planos de vías, fotos, la famosa vía que unía con la estación de Francia, alguien tiene información?
Saludos al Foro
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7072
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Tot el que dieu és cert, però jo no em referia a la línia que anava des d'Estació de França fins a Colom (Moll de la Fusta), sinó al ramal que anava des d'aquesta cap al trencaones, passant per davant dels "tinglados" del Passeig Nacional resseguint tota la Barceloneta.
Us adjunto dues imatges tretes de la web de l'Ajuntament de BCN:
Us adjunto dues imatges tretes de la web de l'Ajuntament de BCN:
- A la fotografia aèria, he marcat en vermell la línia "principal", la que enllaçava l'antiga estació de Mataró amb Colom i Morrot. En verd, el ramal del Moll d'Espanya (actualment zona Maremàgnum) i en groc la línia del Passeig Nacional (avui Joan de Borbó), que és la que jo comentava.
- L'altra fotografia, és de la mateixa època i mostra en primer terme la línia de Colom. Amagada entre els arbres, a la dreta, hi ha la zona del ramal de la Barceloneta.
- Fitxers adjunts
-
- Vista aèria del Port de BCN el 1940
- barceloneta-1940-1.jpg (338.25 KiB) Visualitzat 11664 cops
-
- Vista de l'entrada a la Barceloneta el 1940
- barceloneta-1940-2.jpg (98.36 KiB) Visualitzat 17795 cops
Voldràs dir la MACOSA, no?wefer ha escrit:Per cert... com enllaçaven les instal·lacions de la Maquinista a tot això?
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- automotorserie 436
- N7
- Entrades: 557
Maquinista Terrestre y Marítima, hay un calle en el barrio de la Barceloneta que lleva su nombre, con un arco al finalizar en el que se lee
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona