Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!

Estació de França

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

ALGÚ SAP ON ESTAVA SITUADA L'ANTIGA ESTACIÓ DE FRANÇA?

Entrada Autor: sortrens » Dijous 18/08/2005 16:03

L'ESTACIÓ DE FRANÇA VA SER INAGURADA L'ANY 1929 I JA DESDE BON PRINCIPI SITUADA ON HI ÉS ACTUALMENT.

PERÒ ABANS DE LA SEVA INAGURACIÓ QUI DONAVA SERVEI A LES LÍNIES DE LA COSTA, RODALIES I REGIONALS ERA L'ANTIGA ESTACIÓ BARCELONA TERME QUE ESTAVA SITUADA APROP DE L'ACTUAL ESTACIÓ DE FRANÇA. ALGÚ SAP ON ESTAVA SITUADA L'ANTIGA ESTACIÓ?



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7072
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 18/08/2005 16:12




Aureli
N6
N6
Entrades: 168
Ubicació: El Carmel, Barcelona

Entrada Autor: Aureli » Dissabte 20/08/2005 7:53

Em sembla que estava on està ara l'aparcament...



Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dijous 25/09/2008 21:56

Antes de la recuperación del port vell, en la zona donde estaban los tinglados(paseig Joan de Bobó), había una vía férrea por la que nunca vi pasar ningun tren.
Llevo tiempo buscando información pero no encuentro nada, curiosidades históricas.
He buscado por el foro pero no encuentro ninguna referencia sobre este tema. Tenía conexión norte o sur?, cuando dejaron de circular trenes?, alguna estación?

Me ayudáis? :o

Saludos al Foro


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7072
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 26/09/2008 8:55

Recordo molt bé aquesta via, que recorria tot el passeig Nacional. si no recordo malament, anava per la part de fora del recinte, és a dir, pel costat de la vorera, entre aquesta i la valla del port on hi havia els "tinglados".
Recordo igualment que, com a mínim, arribava fins a la zona de la torre de Sant Sebastià. Enllaçava amb la línia del Moll de la Fusta en sentit Montjuïc. En canvi, no recordo que hi hagués connexió en sentit l'estació de França (és a dir, cap a la dreta venint de la Barceloneta, per on actualment avui és la plaça).
Mai vaig arribar a veure cap tren per allà, o sigui que deurien deixar de passar-hi trens aproximadament cap als anys 70 del segle passat.



davida
N9
N9
Entrades: 1818
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 26/09/2008 10:42

La linia del Port Vell estaba conectada amb l'estació de rodalies, estación contigua a estació de França, d'on sortien els trens a Mataró, Blanes, etc... Recordo que hi havia una porta on entraba la via procedent del port. Mes o menys on avui hi ha la ronda Litoral.
Per l'altre costa arribaba fins l'estació del Morrot, on continuaba cap a Can Tunis i El Prat.
Hi ha una postal on es veu un Talgo II pasant per sota Colom. Aixo era perque s'utilitzaba el triangle de Can Tunis per invertir el Talgo II que no era reversible com el seu succesors.



Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Divendres 26/09/2008 16:12

El meu avi, que vivia a uns edificis de la renfe devant de l'EDF, diu que hi havien tot de vies per allà que conectaven amb la que dieu, la qual despres enllaçava amb les vies de l'Estació de França, i allà hi havien diversos vagons antics abandonats.



fubang
N5
N5
Entrades: 150
Ubicació: vic

Entrada Autor: fubang » Divendres 26/09/2008 16:12

Bona tarda.

Per aquesta linia del port, als anys 50 i 60 del segle passat, hi circulaven trens de cárrega que travessaven Barcelona, entre ells els de TRANSFESA, i com que no estava electrificat entre l'estació de França i la del Morrot, eren remolcats per un tractor diesel 10300 ó 10400, i durant una temporada també per una locomotora de vapor 241-2000 ex-MZA 1700 encara de carbó (aixó la segona meitat dels anys 60 quan ja la majoría de locomotores vapor que quedaven a Espanya ja cremaven fuel).

Com que eren trens que venien de Portbou i anavem direcció Tarragona i Valencia (o a l'inversa) i el reste del trajecte és feia amb tracció eléctrica amb una máquina 7600, el tram del port és feia amb la máquina eléctrica remolcada darrera la diesel o vapor sense desenganxarla del tren, de manera que quan tornava a entra als trams electrificats la mateixa máquina eléctrica podia continuar la tracció del tren una vegada desenganxada la de vapor ó diesel.

El dubte que tinc es el trajecte d'aquests trens al nord de Barcelona, si circulaven via Mataró o bé eren dirigits cap a S. Andreu Comptal i Granollers.

Aixó és feia per evitar la inversió de marxa a la bifurcació de Glories quan encara no estava fet l'enllaç Passeig de Gracia-Clot.



Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Divendres 26/09/2008 21:34

Muchas gracias, mi curiosidad sobre esta línea después de leer vuestras respuestas me genera aún más respuestas, interrogantes, más preguntas, en fin que como no encuentro información, ni fotos por la red de su trazado, playa de vías...
Y...
alguna que otra idea (reprimenda)... para los iluminados arquitectos de nuestro querido ayuntamiento, que han diseñado no ya el AVE, sino toda una planificación urbanística de Barcelona desde los años 80, pero si ya teníamos dos tranversales!, con el AVE hacía falta el tercero!!!, por la diagonal.
Que gran infraestructura!, Tarragona- Aeropuerto-Puerto-Girona!!!

Que me pierdo, Hay fotos, planos de la línea?

:D
Saludos al Foro


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23771
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 26/09/2008 22:24

automotorserie 436 ha escrit:alguna que otra idea (reprimenda)... para los iluminados arquitectos de nuestro querido ayuntamiento, que han diseñado no ya el AVE, sino toda una planificación urbanística de Barcelona desde los años 80, pero si ya teníamos dos tranversales!, con el AVE hacía falta el tercero!!!, por la diagonal.
Que gran infraestructura!, Tarragona- Aeropuerto-Puerto-Girona!!!
No, home! Que allò era una gran "ferida urbana" que calia "cicatritzar" (Georgius Heres dixit).

:boig2


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Divendres 26/09/2008 23:22

Guigui ha escrit:
automotorserie 436 ha escrit:alguna que otra idea (reprimenda)... para los iluminados arquitectos de nuestro querido ayuntamiento, que han diseñado no ya el AVE, sino toda una planificación urbanística de Barcelona desde los años 80, pero si ya teníamos dos tranversales!, con el AVE hacía falta el tercero!!!, por la diagonal.
Que gran infraestructura!, Tarragona- Aeropuerto-Puerto-Girona!!!
No, home! Que allò era una gran "ferida urbana" que calia "cicatritzar" (Georgius Heres dixit).

:boig2
que tipo de herida?, que cicatriz?, no entiendo las comillas
automotorserie 436 ha escrit:Muchas gracias, mi curiosidad sobre esta línea después de leer vuestras respuestas me genera aún más respuestas, interrogantes, más preguntas, en fin que como no encuentro información, ni fotos por la red de su trazado, playa de vías...
Y...
alguna que otra idea (reprimenda)... para los iluminados arquitectos de nuestro querido ayuntamiento, que han diseñado no ya el AVE, sino toda una planificación urbanística de Barcelona desde los años 80, pero si ya teníamos dos tranversales!, con el AVE hacía falta el tercero!!!, por la diagonal.
Que gran infraestructura!, Tarragona- Aeropuerto-Puerto-Girona!!!

Que me pierdo, Hay fotos, planos de la línea?

:D
Saludos al Foro
Saludos al Foro


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23771
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 27/09/2008 0:16

automotorserie 436 ha escrit:que tipo de herida?, que cicatriz?, no entiendo las comillas
Cito amb un exemple extret d'un altre fil:
Precisament, l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha destacat la "trascendència" dels acords assolits pel Consell d’Administració de Barcelona Sagrera Alta Velocitat ja que representen una gran notícia pels barris que estan a l’entorn "d’aquesta ferida urbana i ferroviària creada al segle XIX".
Dit per un senyor que ha sovint donat clares mostres d'estimar-se poc tot allò que siguin vies visibles per al vianant i el conductor de cotxe privat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dissabte 27/09/2008 0:24

Guigui ha escrit:
automotorserie 436 ha escrit:que tipo de herida?, que cicatriz?, no entiendo las comillas
Cito amb un exemple extret d'un altre fil:
Precisament, l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha destacat la "trascendència" dels acords assolits pel Consell d’Administració de Barcelona Sagrera Alta Velocitat ja que representen una gran notícia pels barris que estan a l’entorn "d’aquesta ferida urbana i ferroviària creada al segle XIX".
Dit per un senyor que ha sovint donat clares mostres d'estimar-se poc tot allò que siguin vies visibles per al vianant i el conductor de cotxe privat.
Deduzco que las líneas férreas son... herida?, que hay que cicatrizar?, quitar o soterrar no?
automotorserie 436 ha escrit:Muchas gracias, mi curiosidad sobre esta línea después de leer vuestras respuestas me genera aún más respuestas, interrogantes, más preguntas, en fin que como no encuentro información, ni fotos por la red de su trazado, playa de vías...
Y...
alguna que otra idea (reprimenda)... para los iluminados arquitectos de nuestro querido ayuntamiento, que han diseñado no ya el AVE, sino toda una planificación urbanística de Barcelona desde los años 80, pero si ya teníamos dos tranversales!, con el AVE hacía falta el tercero!!!, por la diagonal.
Que gran infraestructura!, Tarragona- Aeropuerto-Puerto-Girona!!!

Que me pierdo, Hay fotos, planos de la línea?

:D
Saludos al Foro
PUES EN LUGAR DE HACER LA RONDA HUBIERAN SOTERRADO EL TREN!


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23771
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 27/09/2008 0:28

automotorserie 436 ha escrit:Deduzco que las líneas férreas son... herida?, que hay que cicatrizar?, quitar o soterrar no?
Bingo! Acabes d'entendre la lògica que mou les hordes del tres per cent!


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dissabte 27/09/2008 0:36

:nose


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23771
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 27/09/2008 0:45

Va d'això...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dissabte 27/09/2008 1:01

Ah, ok, si es cierto, es que es tan habitual esto de las comisiones, los bancos tienen mucha experiencia en esto, y no son del 3%...
Pero bueno, sigamos con la línea férrea del port vell, planos de vías, fotos, la famosa vía que unía con la estación de Francia, alguien tiene información?

Saludos al Foro


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7072
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 27/09/2008 1:14

Tot el que dieu és cert, però jo no em referia a la línia que anava des d'Estació de França fins a Colom (Moll de la Fusta), sinó al ramal que anava des d'aquesta cap al trencaones, passant per davant dels "tinglados" del Passeig Nacional resseguint tota la Barceloneta.
Us adjunto dues imatges tretes de la web de l'Ajuntament de BCN:
  • A la fotografia aèria, he marcat en vermell la línia "principal", la que enllaçava l'antiga estació de Mataró amb Colom i Morrot. En verd, el ramal del Moll d'Espanya (actualment zona Maremàgnum) i en groc la línia del Passeig Nacional (avui Joan de Borbó), que és la que jo comentava.
  • L'altra fotografia, és de la mateixa època i mostra en primer terme la línia de Colom. Amagada entre els arbres, a la dreta, hi ha la zona del ramal de la Barceloneta.
Per cert... com enllaçaven les instal·lacions de la Maquinista a tot això? Recordo haver vist més vies per la zona, però no sé ben bé quina era la seva configuració, i les fotos aèries de l'Ajuntament no tenen prou resolució com per veure-ho.
Fitxers adjunts
Vista aèria del Port de BCN el 1940
Vista aèria del Port de BCN el 1940
barceloneta-1940-1.jpg (338.25 KiB) Visualitzat 11664 cops
Vista de l'entrada a la Barceloneta el 1940
Vista de l'entrada a la Barceloneta el 1940
barceloneta-1940-2.jpg (98.36 KiB) Visualitzat 17795 cops



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 27/09/2008 1:26

wefer ha escrit:Per cert... com enllaçaven les instal·lacions de la Maquinista a tot això?
Voldràs dir la MACOSA, no? ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dissabte 27/09/2008 1:30

Maquinista Terrestre y Marítima, hay un calle en el barrio de la Barceloneta que lleva su nombre, con un arco al finalizar en el que se lee


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Respon

Torna a “Història del transport”