Hola,
No me resisto a preguntar a nuestro nuevo miembro (bienvenido) qué es lo que sabe exactamente de la estación fantasma de "Banco" en ese mismo ramal que tanto conoce y domina.
Ilumínenos vuestra merced.
Gracias mil.
Saludos,
Sergio

Entrada Autor: Santfeliuenc »

Entrada Autor: BCN Término »
Ficar-se dins del tunel de la L4 i de la L5 ?.... Ho veig magre. Fer saltar una de les "xapes" de ventil.lacio?.... em sembla que 3/4 del mateix.metring ha escrit:Gaudí i Correus, vale, i si m'apures, Banc i Bordeta, però de Fernando...

Entrada Autor: Fran-Ikarus »

Si, malgrat tot es el millor que s´ha escrit sobre el metro de Barcelona, per no dir l´unic de forma monogràfica, cosa que em sembla força trista, però es el que hi ha, i no treu que contingui erros i omisions importants.Molt bé, però és possible que part de la informació correcta la coneixeu gràcies a aquesta obra

Entrada Autor: Fran-Ikarus »
Estimat company. Entenc i accepto que els llibres d'en Salmeron en tinguin errors i mancances, pero com ja s'ha dit, ara per ara -tot i els errors que tingui, que no dubto que hi puguin haver-, es que jo sapiga, la unica obra amb certa "cara i ulls" que parli de la historia ferroviaria d'aquesta ciutat, cosa que ni la mateixa TMB -hereva i malmessora de les xarxes de GMB i Transversal- s'ha dignat a fer, nomes fent que embutxacant-se els calers i perjudicant a l'usuari i les instal.lacions sense cap respecte a la seva historia. Es pel cual els llibres d'en Salmeron, em mereixen tot el respecte, donat que encara amb errors i mancances, recullen part d'aquesta historia. No estic defensant al Sr. Salmeron, que ja prous eines tindra per fer-ho, si no que estic defensant un treball que ara per ara ningu ha millorat ni contiunat, i per solament aixo ja mereix un respecte.fantito ha escrit:l'Estació de Banco existeix. Al menys existeixen les andanes per a les dues vies i, problablement, l'accés a l'Avinguda Catedral.Serie600 ha escrit:
Banco?..... No varem quedar que era una llegenda?. A la Biblia Salmeroniana tampoc queda molt clar que realment existeixi.
I als llibres d'en Salmerón, que de biblies no en tenen res, hi ha moltes mancances.
Al Cèsar el que és del Cèsar: TMB ha editat el llibre "La ciutat transportada".Serie600 ha escrit:Estimat company. Entenc i accepto que els llibres d'en Salmeron en tinguin errors i mancances, pero com ja s'ha dit, ara per ara -tot i els errors que tingui, que no dubto que hi puguin haver-, es que jo sapiga, la unica obra amb certa "cara i ulls" que parli de la historia ferroviaria d'aquesta ciutat, cosa que ni la mateixa TMB -hereva i malmessora de les xarxes de GMB i Transversal- s'ha dignat a fer, nomes fent que embutxacant-se els calers i perjudicant a l'usuari i les instal.lacions sense cap respecte a la seva historia.

Si, entre la bibliografia del qual apareixen els volums de en Carles Salmerón dedicats al Metro i que ,per tant, reprodueix els mateixos errors.Al Cèsar el que és del Cèsar: TMB ha editat el llibre "La ciutat transportada

Certament, es un sevidor.Uso el plural doncs no sóc jo sol que vaig darrere de saber sobre els túnels de la reforma.
Doncs company, aleshores no ho entenc.BCN Termino ha escrit:Recopilar dades i trobar errades per enviar-les al Salmerón i poder aixó publicar una hipotética revisió de la seva obra. Rotundament no, primer per que es la seva feina, segón per que s´haurien de reescriure els seus llibres de adalt a abaix ( em limito als volums del Metro de Barcelona ).

Home, m´he limitat a aportar dades objectives,reals i contrastades, no pas a conjecturar.Continuem conjecturant.
No es del tot cert, es un forat de 23 metres de llarg, massa llarg per un sol cotxe i massa curt per dos, tenint en compte que els cotxes tipus R feien 14 metres de llargada. I encara li podem donar una altra volta al assumpte, i preguntar-nos perqué dimonis té dues andanes si del que es tractava era de servir al Banco de España, quin sentit té doncs la andana de la via 2 ??, i una volta encara més, perqué es construeix una "cosa" que costa els seus diners, amb un objectiu tan concret com el que estem parlant i no entra mai en servei??Que nomes es tracta d'un forat (gran, del tamany d'un cotxe, el suficient per servir com a "apartadero" de material de via)
Si, pero considero que si algú ha de revisar una obra ha de ser el mateix autor, que es qui va "cometre" els errors i qui en treu benefici.No es fan revissions d'altres coses menys importants i que no tenen a veure amb la cultura i la historia?....
Certament, és estrany que tingui dues andanes, donat que amb una aniria "que xuta". Has anat algún dia a preguntar a l'antiga seu del Banco de España, ara Caixa de Catalunya, o a la nova de la primera? Potser, anant directament...BCN Término ha escrit:
I encara li podem donar una altra volta al assumpte, i preguntar-nos perqué dimonis té dues andanes si del que es tractava era de servir al Banco de España, quin sentit té doncs la andana de la via 2 ??, i una volta encara més, perqué es construeix una "cosa" que costa els seus diners, amb un objectiu tan concret com el que estem parlant i no entra mai en servei??
El que està clar es que es una obra feta per l´home, i les obres fetes per els homes queden documentades, es questió de cercar al lloc adeqüat, jo encara no he abandonat.
Mestre, no estiguis tan sensible, home!, que no passa res.Mortadel·lo ha escrit:Serie600 ha escrit: Fernando. Doncs jo per molt que miro, i ja no se cap on mirar, no en veig res, cap resta. No sera allo que es diu vulgarment: "Se creia el ciego que veia, y eran las ganas que tenia", vaja que realment no hi ha res pero "volem" que hi hagi alguna cosa?.
no hay más sordo que el que no quiere oir![]()
![]()
no és que sembli que es veuen coses...és que es veuen rajoles blanques gran metro legítimes (TM)
després de passar durant anys cada dia per aquell túnel un acaba fixant-s'hi...
respecte a Banco seguiu, que està molt interessant

Entrada Autor: Mortadel·lo »

Hi ha dues teories: a dins del banc, o a les escales estretes que hi ha a l'avinguda de la Catedral i que segons un altre rumor seria una sortida d'emergència del Museu d'Història de la Ciutat, tot i que es troba molt lluny d'aquell.Mortadel·lo ha escrit:1. on van a parar les escales?
Potser no s'ha fet servir mai precisament perquè el seu ús, que havia de ser aquest, es va descartar un cop construïda.Mortadel·lo ha escrit:2. si no es per anar al banc, per a què és l'estació?
Torna a “Història del transport”