El metro Transversal

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Re: El metro Transversal

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dilluns 27/10/2008 20:54

Hola,

Conozco el tema amigo BRILL, y la L5 era un eje originalmente proyectado para servir transversalmente a Barcelona. Luego pasó lo que pasó y a partir de Sagrada Familia sube hacia Horta, pero el proyecto era el que era y los tramos son los que deberían de ser pero con los trayectos cambiados a partir de esta estación. También conozco lo de Gaudí.

http://es.geocities.com/areaBCN_2005/cronologia.htm

;)

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dijous 18/12/2008 8:33

metring ha escrit:La notícia de la inauguració, que va ser el 10 de juny del 1926, de La Vanguardia, i una foto de juliol del mateix any, de la inauguració d'un ramal, del mateix diari.

http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 11-006.pdf
BRILL 18 ha escrit:
metring ha escrit:La notícia de la inauguració, que va ser el 10 de juny del 1926, de La Vanguardia, i una foto de juliol del mateix any, de la inauguració d'un ramal, del mateix diari.
Curios, parla de ramales del Metro Transversal, pero la foto, al menys m'ho semble a mi, esta feta a l'andana de Norte,
La foto que surt a l'article es la següent i per cert Brill, quina vista, efectivament la foto està pressa des de l'andana de Norte :o

Imatge



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dijous 18/12/2008 20:01

El LLOP ha escrit:
metring ha escrit:La notícia de la inauguració, que va ser el 10 de juny del 1926, de La Vanguardia, i una foto de juliol del mateix any, de la inauguració d'un ramal, del mateix diari.

http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 11-006.pdf
BRILL 18 ha escrit:
metring ha escrit:La notícia de la inauguració, que va ser el 10 de juny del 1926, de La Vanguardia, i una foto de juliol del mateix any, de la inauguració d'un ramal, del mateix diari.
Curios, parla de ramales del Metro Transversal, pero la foto, al menys m'ho semble a mi, esta feta a l'andana de Norte,
La foto que surt a l'article es la següent i per cert Brill, quina vista, efectivament la foto està pressa des de l'andana de Norte :o

Imatge
Gracies Llop. pero es veu la catenaria sobre del tren que per cert es un 300 "pinguino" de Norte i m'atreveria a dir de la primera subserie, i a mes al retol diu BARCELONA PLAZA CATALUÑA" es a dir la denominacio de Norte



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 27/12/2008 17:30

Crec que alguna foto ja ha estat publicada al fòrum, però en aquest enllaç de chausson bs, n'hi han unes quantes de metro Transversal: http://www.flickr.com/photos/chausson_b ... otostream/

Imatge
chausson bs ha escrit:Tren històric format pels cotxes 125, 126 i 131 a l'estació de Mercat Nou de la L1.
Barcelona, desembre de 1983.

Aquests cotxes formaven part de la sèrie 121-132, material motor amb el qual es va posar en servei el Metro Transversal, avui L1. Fins el 1967 van ser els cotxes de metro més grans dels món. Als anys setanta van ser retirats de servei.
El 1981 els tres cotxes esmentats van ser restaurats i van formar un tren històric que circulava de forma regular per la L1 els diumenges al matí. Amb la posada en servei de la sèrie 4000, el 1986, aquest tren deixà de circular i algun dels seus cotxes va ser desballestat.
Imatge

chausson bs ha escrit:Trens de la sèrie 400 del Metro de Barcelona aparcats a les cotxeres de Bordeta.
Barcelona, desembre de 1983.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 02/02/2009 6:56




Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 12/02/2009 19:55

En el llibre "Sant Andreu de Palomar, més que un poble", es parla de l'antic projecte del Transversal, i pel que sembla, el metro fins a Sant Andreu, passant per Clot, Sagrera, etc., no havia de passar per la Meridiana, sino pel carrer del Clot, Gran de la Sagrera i Gran de Sant Andreu, amb la qual cosa, hauria estat més fàcil construïr el túnel que no pas tal i com està ara. Potser va ser idea de la Renfe de portar-lo per la Meridiana, donat que ells van construïr un tram de túnel per al Transversal, no ho sé.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 07/03/2009 21:34

Una preciosa foto de l'estació Espanya del Transversal, amb les tres vies, de l'usuari Manu de Fotolog http://www.fotolog.com/barcelona/40484898 :

Imatge



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 07/03/2009 23:37

I aquesta de Mercat Nou, què? :D

http://www.fotolog.com/antiquari/25859596

Imatge



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 07/03/2009 23:46

Respecte a la foto d'inauguració de Plaça Catalunya, m'extranya que éssent l'any 26, apareix un home que se sembla a Francesc Macià presidint una rotllana d'autoritats.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 07/03/2009 23:54

Una altre de Mercat Nou! (Avui m'estic posant les botes!)

http://www.fotolog.com/antiquari/45416216

Imatge



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 08/03/2009 10:54

Final de línia a Santa Eulàlia, amb les línies de Vilanova i Vilafranca al costat.

Imatge



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1646
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 08/03/2009 12:40

Hola Nois, contestant a la pregunta d'En lluita1714, la foto de la Plaça de Catalunya, on hi surt el President Macià, correspont a l'u de juliol de l'any 1932, la inauguració del tram de Plaça Catalunya fins Triomf-Nord, el mateix dia per l'altre cantó de la línia és va inaugurar el tram Bordeta-Santa Eulàlia.
I com sempre les fotos impressionants, tenim molta història gràfica, que gràcies a aquest Forum, va sortint a la llum i és posa a l'abast de tots els que estimem la nostra ciutat, el nostre Pais, i els transports, que conecten les persones i generen riquesa. Salut!



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1646
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 08/03/2009 13:31

La Metring comenta la traça del primer projece del Transversal en direcció a Sant Andreu. Adjunto un plànol amb les propostes de les diverses línies del Tranversal, cal veure que estaven previstes diverses línies, per exemple el Transversal estava previst acaba'l a Marina, i la línia de Sant Andreu seguia de primer la traça de l'actual L2, i desprès, efectivament anava per sota dels carrers Grans del Clot, Sagrera i Sant Andreu. En aquell moment La Meridiana no existia, únicament el tren en superfície. També hi ha una línia, que anava pel passeig de Sant Joan des de Gràcia i cap al Poblenou (la futura L4). I també des del Paral·lel una línia cap a Can Túnis. Aquest document és de l'any 1921, i el podeu trobar a l'apartat de metropolitans de l'enciclòpedia Espasa, i també al llibre dedicat al Metro de Barcelona d'En Salmerón.
També adjunto un plànol de l'any 1907 amb el primer projecte de Metro per Barcelona, el projecte Nord-Sud, del passeig de la Bonanova a l'estació de França, desprès amb canvis de traça esdevindia el Gran Metro de l'any 1924. (del llibre d'En Salmerón)
Salut!
Fitxers adjunts
scan0005.jpg
Gran Metro
scan0005.jpg (32.7 KiB) Visualitzat 7126 cops
scan0004.jpg
Futur Tranversal
scan0004.jpg (105.41 KiB) Visualitzat 7126 cops



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 08/03/2009 16:23

122-042-132 ha escrit:Hola Nois, contestant a la pregunta d'En lluita1714, la foto de la Plaça de Catalunya, on hi surt el President Macià, correspont a l'u de juliol de l'any 1932, la inauguració del tram de Plaça Catalunya fins Triomf-Nord, el mateix dia per l'altre cantó de la línia és va inaugurar el tram Bordeta-Santa Eulàlia.
I com sempre les fotos impressionants, tenim molta història gràfica, que gràcies a aquest Forum, va sortint a la llum i és posa a l'abast de tots els que estimem la nostra ciutat, el nostre Pais, i els transports, que conecten les persones i generen riquesa. Salut!
Ah, moltes gràcies per l'aclaració, perquè ja m'extranyava a mi, perquè havia llegit que la foto és del 26, i el Molt Honorable president Macià va començar el seu mandat l'any 31 i el va acabar a la seva mort l'any 33.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Diumenge 08/03/2009 17:07

Lluita1714 ha escrit:
122-042-132 ha escrit:Hola Nois, contestant a la pregunta d'En lluita1714, la foto de la Plaça de Catalunya, on hi surt el President Macià, correspont a l'u de juliol de l'any 1932, la inauguració del tram de Plaça Catalunya fins Triomf-Nord, el mateix dia per l'altre cantó de la línia és va inaugurar el tram Bordeta-Santa Eulàlia.
I com sempre les fotos impressionants, tenim molta història gràfica, que gràcies a aquest Forum, va sortint a la llum i és posa a l'abast de tots els que estimem la nostra ciutat, el nostre Pais, i els transports, que conecten les persones i generen riquesa. Salut!
Ah, moltes gràcies per l'aclaració, perquè ja m'extranyava a mi, perquè havia llegit que la foto és del 26, i el Molt Honorable president Macià va començar el seu mandat l'any 31 i el va acabar a la seva mort l'any 33.
En efecte, la foto es de l'any 1932, ja que a l'any 1926, quan es va inaugurar el Transversal, l'estació Catalunya tenia solució Barcelona:
Foto de l'estació amb solució Barcelona.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 13/03/2009 11:02

Us passo algunes fotos del Transversal ;)
Fitxers adjunts
metrobcn-historic-1.jpg
metrobcn-historic-1.jpg (65.33 KiB) Visualitzat 7036 cops
metrobcn-historic-2.jpg
metrobcn-historic-2.jpg (93.34 KiB) Visualitzat 7015 cops
metrobcn-historic-3.jpg
metrobcn-historic-3.jpg (82.12 KiB) Visualitzat 7021 cops
metrobcn-historic-4.jpg
metrobcn-historic-4.jpg (113.76 KiB) Visualitzat 6549 cops
metrobcn-historic-5.jpg
metrobcn-historic-5.jpg (88.81 KiB) Visualitzat 6998 cops
metrobcn-historic-6.jpg
metrobcn-historic-6.jpg (94.74 KiB) Visualitzat 6619 cops
metrobcn-historic-7.jpg
metrobcn-historic-7.jpg (120.92 KiB) Visualitzat 6594 cops
metrobcn-historic-8.jpg
metrobcn-historic-8.jpg (108.66 KiB) Visualitzat 6586 cops
metrobcn-historic-9.jpg
metrobcn-historic-9.jpg (129.05 KiB) Visualitzat 7011 cops
metrobcn-historic-10.jpg
metrobcn-historic-10.jpg (83.03 KiB) Visualitzat 7003 cops
metrobcn-historic-11.jpg
metrobcn-historic-11.jpg (66.81 KiB) Visualitzat 6999 cops
metrobcn-historic-12.jpg
metrobcn-historic-12.jpg (106.79 KiB) Visualitzat 6998 cops
metrobcn-historic-13.jpg
metrobcn-historic-13.jpg (81.88 KiB) Visualitzat 6987 cops
metrobcn-historic-14.jpg
metrobcn-historic-14.jpg (96.71 KiB) Visualitzat 6608 cops
metrobcn-historic-15.jpg
metrobcn-historic-15.jpg (87.65 KiB) Visualitzat 6591 cops
metrobcn-historic-16.jpg
metrobcn-historic-16.jpg (65.58 KiB) Visualitzat 6586 cops
metrobcn-historic-17.jpg
metrobcn-historic-17.jpg (63.46 KiB) Visualitzat 6581 cops
metrobcn-historic-18.jpg
(176.97 KiB) S’ha baixat 236 vegades
metrobcn-historic-19.jpg
(145.18 KiB) S’ha baixat 230 vegades
metrobcn-historic-20.jpg
metrobcn-historic-20.jpg (134.07 KiB) Visualitzat 6587 cops
metrobcn-historic-21.jpg
metrobcn-historic-21.jpg (100.58 KiB) Visualitzat 6598 cops
metrobcn-historic-22.jpg
metrobcn-historic-22.jpg (115.12 KiB) Visualitzat 6598 cops
metrobcn-historic-23.jpg
metrobcn-historic-23.jpg (90.57 KiB) Visualitzat 7022 cops
metrobcn-historic-24.jpg
metrobcn-historic-24.jpg (121.25 KiB) Visualitzat 6605 cops
metrobcn-historic-25.jpg
(130.35 KiB) S’ha baixat 231 vegades
metrobcn-historic-26.jpg
metrobcn-historic-26.jpg (104.84 KiB) Visualitzat 6587 cops
metrobcn-historic-27.jpg
(129.73 KiB) S’ha baixat 231 vegades
metrobcn-historic-28.jpg
(162.81 KiB) S’ha baixat 247 vegades
metrobcn-historic-29.jpg
metrobcn-historic-29.jpg (108.34 KiB) Visualitzat 6630 cops
metrobcn-historic-30.jpg
metrobcn-historic-30.jpg (126.14 KiB) Visualitzat 6623 cops
metrobcn-historic-31.jpg
metrobcn-historic-31.jpg (132.11 KiB) Visualitzat 6602 cops



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 13/03/2009 11:22

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( Increïbles, precioses!!!!!!!!!!!!!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 13/03/2009 13:59

Aquí surten dues fotos, de quan es va inaugurar Fabra i Puig, tot i que la de l'estació no es veu gaire bé http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 27-001.pdf

I una de Navas, aquí http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 06-014.pdf . Surt força informació sobre Sagrera, els 300 (posteriorment, 200B, per diferenciar-los dels trens del Gran Metro), etc.

I aquí http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 03-028.pdf parlen de 30 anys "de pasivitat" per perllongar les línies de metro (Cal tenir en compte que entremig, van tenir una guerra civil).



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 13/03/2009 15:17

metring ha escrit:I aquí http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 03-028.pdf parlen de 30 anys "de pasivitat" per perllongar les línies de metro (Cal tenir en compte que entremig, van tenir una guerra civil).
Ja té nassos que "La Vanguardia Española", tan afí al règim del moment, despotriqués de "30 años de pasividad", quan qui va causar-la va ser el seu adulat tirà instal·lat al Pardo. Perquè, a més de la guerra cal afegir-hi una postguerra que va sumir tot el país en la misèria durant molts anys.

I consti que amb això no em refereixo a la direcció o línia editorial d'avui, tot i que La Vanguardia sempre s'ha caracteritzat per ser un diari molt camaleònic pel que fa al poder imperant.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Divendres 13/03/2009 18:10

BOCADABAT, ESMAPERDUT, M?he quedat :x gracies Marçal, que bones, que bones, quin gustas de fotos, gracies per compartir-ho.

Fora bo que miressim de endevinar, a on correspon cada foto, moltes si son sabudes pero altres???

Qui comença??



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”