El tramvia Cadener núm. 58

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Re: El tramvia Cadener núm. 58

Entrada Autor: metring » Dimarts 10/02/2009 23:04

Us penjo una preciosa foto d'en Javi Flórez del Cadener 58:
Fitxers adjunts
Tran_58 (Cadenero)(Lin 12)_1955-00(ColXF).jpg
Tran_58 (Cadenero)(Lin 12)_1955-00(ColXF).jpg (165.38 KiB) Visualitzat 4748 cops



xaviflorez
N2
N2
Entrades: 13

Entrada Autor: xaviflorez » Dimecres 11/02/2009 12:51

Us paso un altre.



xaviflorez
N2
N2
Entrades: 13

Entrada Autor: xaviflorez » Dimecres 11/02/2009 13:12

He reduit la foto, però ara em diu que hi han pocs caracters al missatge...
Fitxers adjunts
Tran_62 (Cadenero)(Lin 52)_1955-00(ColXF).jpg
Tran_62 (Cadenero)(Lin 52)_1955-00(ColXF).jpg
Tran_62 (Cadenero)(Lin 52)_1955-00(ColXF).jpg (66.98 KiB) Visualitzat 4675 cops



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1646
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 11/02/2009 14:40

Ep Xavier, com anem?, soc En Ricard, de la Soci, però ja fa uns quants anys...
Molt bones fotos, aquesta darrera crec que és al carrer Taulat, a tocar de la rambla del Poblenou.
Salut!



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1646
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 11/02/2009 14:46

Fixeu-vos que en la primera foto encara hi ha les restes de les vies métriques, del primer tramvia de via estreta de Sarrià.
Salut.



xaviflorez
N2
N2
Entrades: 13

Entrada Autor: xaviflorez » Dijous 12/02/2009 19:12

Hola:

¿Ets el Ricard "modelista"...?

Efectivament, la segona foto està feta al carrer Taulat, en aquest lloc finalitzaven les línies 36 y 52.

La del 58 està feta a Sarrià evidentment. Els darrers anys, quan jo no hi circulaven tramvies tranvies "reversibles" era la única línia que va restar oberta y el cotxe clàsic esra aquest. Era l'unic en tota la línia perque no hi havia cap altre lloc on es poguès creuar amb cap altre. A més no es dodia fer servir cap altre tipus de cotxe perque era l'unic (aquest i un altre 800 estret) amb aquestes caracteristiques que en restava (em refereixo a ser reversibles). Aquesta paraula "rara" simplement vol dir que el tramvia disposaba de dues "controles", una a cadascuna de les plataformes per a poder "conduir-lo" cap endavant y cap enrrera. Els altres tramvies només podíen anar en un sol sentit (cap endavant sempre) i havien de tornar després d'haver tombat en un bucle.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
andres
N5
N5
Entrades: 86
Ubicació: Badalona-Artigas- Segur de Calafell

Entrada Autor: andres » Dijous 12/02/2009 22:17

Cuando fue suprimida la linea 12,con el 878, siguió funcionando la linea 52, Pza España -Pueblo nuevo, que fué la ultima linea bidireccional , con coches de la serie 860 880, suprimida en 1967



xaviflorez
N2
N2
Entrades: 13

Entrada Autor: xaviflorez » Dilluns 16/02/2009 15:35

Hola:

Tens tota la raó. Parlaba de memòria i a vegades falla...

La línia 12 va deixar de funcionar el dia 1-8-1967 i la 52 va deixar de funcionar el dia 17-12-1967, per tant, entre l'agost i el desembre van continuar circulant tramvies "reversibles" a Barcelona, a la línia 52. La 52 va estar tant escurçada que els darrers moments estava fent el recorregut Pl.Palau-Poble Nou i va estar substituida per una nova línia d'autobusos amb el número 36. Aquest número no era estrany al Poble Nou, ja que la línia inicial del tranvia havia estat la 36.

De totes formes, el cotxe 58 ja no es va moure de la cotxera de Vilana (on tancaba) i el 878 que era el seu substitut i que els darrers temps era el que circulava mès, em sembla que tampoc. Allà van restar arraconats fins a la clausura d'aquella cotxera.

Salutacions.



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dilluns 16/02/2009 21:39

Per cert, parlant de les cotxeres de Vilana (hi visc a uns 200 metres)... Ara hi ha un parc horrorós, però des del primer cop que hi vaig passar em vaig fixar en una mena de banc enfonsat circular que té tot l'aspecte d'haver contingut una placa giratòria. Son imaginacions meves o coincidiria amb una preexistent i van, diguem, deixar el forat?


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 17/02/2009 12:02

megapauer ha escrit:Per cert, parlant de les cotxeres de Vilana (hi visc a uns 200 metres)... Ara hi ha un parc horrorós, però des del primer cop que hi vaig passar em vaig fixar en una mena de banc enfonsat circular que té tot l'aspecte d'haver contingut una placa giratòria. Son imaginacions meves o coincidiria amb una preexistent i van, diguem, deixar el forat?
Recorda que teniem trobada pendent ;)



Avatar de l’usuari
andres
N5
N5
Entrades: 86
Ubicació: Badalona-Artigas- Segur de Calafell

Entrada Autor: andres » Dimarts 17/02/2009 13:13

Efedctivamente si mal no recuerdo en Vilana habia una placa giratoria, que según creo era la unica en Barcelona, aunque
los 500 entraban marcha atras.



Avatar de l’usuari
andres
N5
N5
Entrades: 86
Ubicació: Badalona-Artigas- Segur de Calafell

Entrada Autor: andres » Dissabte 21/02/2009 14:47

Si se ha llevado a termino, la reconstrucción del chausson y del coche 58,que hay de la reconstrucción de los otroa tranvias y autobuses que bajaron del Clot del Morro ? Según tengo entendido hay un 1660 reconstruyendose en Valencia, pero y los 1200, los 800 y el 358y el Aco seida , etc sabe alguen si se reconstruye alguno, y algo del museo del transporte ?



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1646
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 22/02/2009 16:00

Ep Nois
Quines noticies teniu sobre la restauració del tramvia PCC 1660. Algú en pot explicar quelcom. Merci
Ben cordialment. Salut!



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”