Gran Metropolitano de Barcelona

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Re: Gran Metropolitano de Barcelona

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 22/12/2008 20:13

unes fotos de la construcció del GMB


Imatge


construcció a les Ramblesç


Imatge


obres a la Rambla, i accés de Liceu



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 27/01/2009 20:03

Una notícia molt interessant i completísima sobre el Gran Metro, poc temps abans de la seva inauguració, a on es parla de les estacions, el material, mòbil, i fins i tot dels projectes que no van arribar a veure la llum (vegeu la pàgina del Gran Metropolitano de la wiki). Sincerament, al·lucinant! :o

http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 29-011.pdf



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 27/01/2009 20:13

Dos para hoy!!!

Una altra notícia, a on es parlava de com avançaven les obres, i a on es parlen de les estacions Lesseps, Liceu i Correus, amb altres noms diferents...

http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 10-012.pdf



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 27/01/2009 22:54

Resulta remarcable que Travessera no surt per enlloc, ni tan sols un mes abans de la inauguració de la línia.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 27/01/2009 23:35

Guigui ha escrit:Resulta remarcable que Travessera no surt per enlloc, ni tan sols un mes abans de la inauguració de la línia.
Crec que és perquè la van plantejar un cop feta la línia, al veure la distància entre Diagonal i Fontana.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 27/01/2009 23:39

metring ha escrit:Crec que és perquè la van plantejar un cop feta la línia, al veure la distància entre Diagonal i Fontana.
Com diu l'anunci: "Hi ha coses que no canvien." Per exemple, la previsió de les infraestructures a Barcelona. :x


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 28/01/2009 9:07

He de dir que, desprès d'un "escombrat" de l'hemeroteca digital de La Vanguardia a la recerca de notícies sobre el GMB, no he trobat cap referència ni a Travessera ni al forat popularment conegut com a "Banco".


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 28/01/2009 9:32

Platanito ha escrit:He de dir que, desprès d'un "escombrat" de l'hemeroteca digital de La Vanguardia a la recerca de notícies sobre el GMB, no he trobat cap referència ni a Travessera ni al forat popularment conegut com a "Banco".
Potser és qüestió de mirar projectes d'estacions que no es van arribar a fer, sensse mirar un nom en concret. Travessera us puc jurar que la van projectar, perquè vaig tenir a les meves mans el plànol de l'estació.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 28/01/2009 9:47

Ei, nois, acabo de trobar una carta dels lectors, del 31 de març del 1971, a on es fa referència de l'antic solar, a on s'havia de construïr l'estació de Travessera!!!!

http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 31-028.pdf

LA DISTANCIA ENTRE
LAS ESTACONES
DE «METRO»
Sr, Director de LA VANGUARDIA
Distinguido señor:
Hace pocos días, en el periódico de
su digna dirección y en ocasión de la
despedida de los últimos tranvías, se
publicó un artículo firmado por don Miguel
Martín en et que se podía leer
que al finalizar el Plan de Urgencia de
nuestra red de metros, la distancia má.
xima desde cualquier punto de la Ciu-
dad a una estación será de 450 metros.
Precisamente, al pasar por Mayor de Gra-
cia-Travesera de Gracia me doy cuenta
que se va a edificar el solar que se había
dicho sería la salida para la futura
estación intermedia entre Diagonal y Fon-
tana cuya distancia pide tal estación. Por
ello me permito recordar esta tan inte-
resante idea no sea que se edifique sin
tener en cuenta la posibilidad de dar
una salida al metro y luego no se pueda
reparar tal imprevisión.

Le saludo muy tentamente,
J. R. BATALLA ALTAVO

Edito, notícies!!!!!!

Ja he trobat una notícia sobre l'estació intermitja, del 28 d'abril del 1963!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 28-037.pdf

UNA NUEVA ESTACIÓN
DEL «METRO»

Tal vez la insuficiencia de medios
de transporte sea una de las necesida-
des más acusadas de la ex villa. No
puede decirse qué es tan deficitaria!
como otros distritos, y hasta nos atre-
vemos a afirmar que en este capítulo
cubre bastante bien sus exigencias.
Pero en este aspecto de las comunica-
ciones resulta difícil determinar dónde '
nace el problema, y dónde alcanza éste
carácter fle gravedad. Gracia no está
en esta última situación, pero tiene, según
rae informa el presidente de la
Junta Municipal del Distrito VIH, don
José María Rosal Labarriére, sus lógicas
aspiraciones, que pueden concretarse
en dos puntos.
En primer lugar, existe -el deseo de
que algún día, si es posible a no tardar,
se haga realidad él proyecto de
abrir una nueva estación del «Metro»
entre las estaciones del paseo dé Gracia-
Diagonal y la dé Fontana.
Y si esa
nueva obra no se llevase a cabo, hay
otra solución que también satisfaría a
los gracienses: hacer una nueva salida, I
hacia el sur, en la estación de Fontana,
y otra con dirección norte, en la
del paseo de Gracia-Diagonal.
Esta
fórmula facilitaría considerablemente i
los accesos y acortaría la, excesiva distancia
entre las dos aludidas estaciones.

Por otra parte, eliminaría el obligado
cruce que han de hacer muchos
pasajeros, por la avenida del Generalísimo
Franco, a la entrada y salida del
«metro».
Otra aspiración: suprimir los tran-',
vías de los discos 30 y 39, que pasan
por Menéndez Pelayo, Torrente de la»
Flores, Bailen y otras calles, y cubrir
el mismo trayecto con microbuses. Por
lo visto esta cuestión está prácticamente
resuelta y sólo falta adquirir los vehículos.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 28/01/2009 12:36

Acabo de llegir al llibre "Trens i estacions. Exposició al Born i a l'estació de França...", que el 1963 es va fer un projecte per crear una línia que havia d'anar des de Sarrià, passant per l'Avinguda Tibidabo, fins a Correus, construïnt un túnel d'enllaç entre les estacions de plaça Catalunya del Ferrocarril de Catalunya, fins a Urquinaona del Gran Metro :o :o :o



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 28/01/2009 12:40

metring ha escrit:Acabo de llegir al llibre "Trens i estacions. Exposició al Born i a l'estació de França...", que el 1963 es va fer un projecte per crear una línia que havia d'anar des de Sarrià, passant per l'Avinguda Tibidabo, fins a Correus, construïnt un túnel d'enllaç entre les estacions de plaça Catalunya del Ferrocarril de Catalunya, fins a Urquinaona del Gran Metro :o :o :o
Amb la qual cosa s'haurien estalviat el monumental nyap que és la L4.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 28/01/2009 12:48

En aquesta notícia del 27 de setembre del 1963, ho citen http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 27-024.pdf



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 05/02/2009 19:59

Pel que sembla, al començament de la construcció del GM, la gent no ho veia del tot clar, i per això, es va publicar una notícia a La Vanguardia, sobre com anaven les obres a d'altres ciutats del món.

http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 22-003.pdf



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 05/02/2009 22:15

El darrer paràgraf de l'article se'l podrien aplicar avui uns quants.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 06/02/2009 10:38

Us adjunto dues fotos, acabades d'arribar del Bizkaio Foru Aldundia per correu, que m'han costat una mica :'( , però que són molt maques, dels 300, quan els estaven construïnt a Euskalduna. Disfruteu-les!!

Fotos provinents del Bilbo Foru Aldundia-Foru Artxiboa/ Diputación Foral de Bizkaia-Archivo Foral
Fitxers adjunts
EU0085-1123.jpg
EU0085-1123.jpg (125.59 KiB) Visualitzat 5150 cops
EU0085-1124.jpg
EU0085-1124.jpg (101.63 KiB) Visualitzat 5153 cops



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 06/02/2009 12:06

La segona foto és una perla d'història de l'art en el transport. Motius noucentistes en cotxes de metro, com també van fer-ho als 100. Allò sí que imprimia caràcter.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1646
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 06/02/2009 14:52

Unes grans fotogràfies. Molt bé Metring
Ben cordialment



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 07/02/2009 1:07

He mogut els missatges que no es centraven en el tema al fil de l'ATP-ATO de Ferrocarril Barcelona http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=8403&start=40



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 15/02/2009 0:12

Acabo de trobar en un arxiu de documentació sobre transports de l'ajuntament de Barcelona, el títol d'un document sobre el projecte de l'estació Travessera: http://www.bcn.cat/arxiu/administratiu/ ... g_P111.pdf (p. 255).

1962
Projecte d’estació “Travessera” a la línia I (Lesseps – Liceu)
Secció de Proveïments i Transports. Negociat de Transports.
01.03.1946 – 01.03.1946
Autor del projecte: Gran Metropolitano de Barcelona, SA.
1963



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 01/03/2009 23:21

Notícia relacionada amb Correus, del Gran Metro, del 13 de maig del 1991, una mica pels pèls, però bona :D

http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 13-014.pdf

EL METRO DE CULLELL
El candidato de CiU a la
alcaldía de Barcelona, Josep
Maria Cullell, declaró a "El
Periódico": "Yo no puedo
aplicar medidas coactivas
contra el coche mientras vaya
a coger el Metro a Correos y
tenga que esperarme media
hora". La estación de Metro
de Correos fue cerrada hace
casi veinte años.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”