Gran Metropolitano de Barcelona

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Gran Metropolitano de Barcelona

Entrada Autor: metring » Diumenge 26/10/2008 10:33

Aquí, la pàgina de La Vanguardia, de quan es va inaugurar el Gran Metro:

http://hemeroteca.lavanguardia.es/previ ... ropolitano



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 26/10/2008 10:41

I en aquesta pàgina http://hemeroteca.lavanguardia.es/previ ... on%20metro , informacions molt interessants d'una visita a les obres, abans de la inauguració.

Una cosa que em crida molt l'atenció de l'article:
"Un detalle curioso. Las luces que iluminan
el interior de los coches cambian de color a
cada estación, conservándolo durante todo el
trayecto, de suerte que el viajero se da cuenta
en seguida, si se ha equivocado."
Quina flipada de forma de senyalitzar, no ho havia sentit mai abans!!!!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 26/10/2008 13:18

metring ha escrit:Una cosa que em crida molt l'atenció de l'article:
"Un detalle curioso. Las luces que iluminan
el interior de los coches cambian de color a
cada estación, conservándolo durante todo el
trayecto, de suerte que el viajero se da cuenta
en seguida, si se ha equivocado."
No he acabat d'entendre com funcionava. La il·luminació del tren passava, per exemple, de blanc a groc quan sortia d'una estació?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dilluns 27/10/2008 8:54

Hola,

Supongo que igual lo harían a base de bajar o subir la intensidad o simplemente de destellos... al llegar a una estación se encenderían y apagarían las luces rápidamente a un ritmo lo suficientemente rápido como para no quedarse a oscuras y lo suficientemente lento como para darse cuenta de que con las luces había pasado algo. O igual simplemente algunas de las bombillas o fluorescentes o lo que sea que llevasen los convoys se apagaban y los otros no, con lo que bajaba la intensidad... vaya Ud. a saber. Lo que sí que vemos que pasaba es que se las ingeniaban todas con menos medios antes que decir que algo "era imposible" o que lo dejaban de lado por su "complejidad técnica" o porque igual "la gente no lo iba a entender".

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 27/10/2008 9:03

Exacto, actualmente hay mucha mente derrotista en estas cuestiones, cosa que antes, con cuatro cosillas, eran infinitamente más apañados, y nos pasaban la mano por la cara, y eso que ahora tenemos más medios, es como para pensárselo. Ahora, lo que no veo claro, es que finalmente se llevara a la práctica eso de los cambios de luz, igual se dijo de hacerlo, y luego nada, porque no lo he leído en ninguna parte :nose



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dissabte 01/11/2008 15:53

Hola.
Aquest matí he passat en metro entre les estacions de liceu i drassanes, i apart de veure la xapussa de drassanes he pogut veure en el tunel, al costat Besos, dos forats.
En aquell moment m'ha semblat veure com si hi hagéssin unes escales.
Se que aquelles escales deuen ser una imaginació meva a causa de la velocitat del 3000, pero, Allò era realment Fernando?
Salutacions!



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 03/11/2008 10:20

BCN2008 ha escrit:Hola.
Aquest matí he passat en metro entre les estacions de liceu i drassanes, i apart de veure la xapussa de drassanes he pogut veure en el tunel, al costat Besos, dos forats.
En aquell moment m'ha semblat veure com si hi hagéssin unes escales.
Se que aquelles escales deuen ser una imaginació meva a causa de la velocitat del 3000, pero, Allò era realment Fernando?
Salutacions!
sí, és Fernando, jo mai hi he vist escales, però sí la rajola blanca típica del GM

m'alegra saber que ja no sóc l'únic que ho ha vist :blah


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 03/11/2008 10:26

Jo també les havia vist, que consti :D



alex86bcn
N5
N5
Entrades: 111
Ubicació: Pels voltants d'Hospital Clinic

Entrada Autor: alex86bcn » Dimarts 11/11/2008 1:28

Eh jo tambe ho havia vist algun cop, pero em sembla k mai ho havia postejat. Es veu al costat besos, un forat, com dos arcs, amb rajoles...i em sembla que per allà prop tambe hi ha una barra amb franjes grogues i negres, com indicant algo.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 11/11/2008 13:01

És el que ja va dir la metring fa poc: abans, la gent era més enginyosa per empescar-se-les, i feien autèntiques filigranes amb poca cosa. Ara, ho volem fer tot des de la butaca de casa, i així no estranya que abundi tant la frase: "és que les màquines no funcionen" per excusar qualsevol mal funcionament d'una cosa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 13/11/2008 11:43

Nota:

Els missatges referents a l'ATP-ATO, han estat traslladats al fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... 55#p119855



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 13/11/2008 12:39

Flipeu amb aquest anunci de les freqüències del Gran Metro:
Fitxers adjunts
anunci gm.jpg
anunci gm.jpg (101.36 KiB) Visualitzat 10349 cops



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 13/11/2008 12:53

I tot això, sense ATP ni metros automatitzats, sinó amb maquinista i guardaportes! Decididament, tenien menys tecnologia però molt més enginy.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dijous 13/11/2008 13:41

Guigui ha escrit: maquinista i guardaportes!
Motorista i Cap de Tren! :ok



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 13/11/2008 13:44

El LLOP ha escrit:
Guigui ha escrit: maquinista i guardaportes!
Motorista i Cap de Tren! :ok
Bé, en el moment d'escriure, ja sabia que el meu vocabulari era pedestre. En tot cas, gràcies per la puntualització. ;)


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dijous 13/11/2008 13:53

Hola,

Figuras ambas, bastante necesarias en un tren. Una lástima perder la figura del jefe de tren pero el dinero es lo que tiene y esta gente tenía el mal vicio de cobrar a fin de mes. Ahora necesitaríamos también un psicólogo, una pareja de mossos d'esquadra por tren y quizá un barrendero y/o basurero para recoger la porquería que la gente tira por los suelos, así como un limpiador para eliminar los graffitis.

Con un poquito de civismo, saber estar de la gente y algo de vegüenza la de problemas que se evitarían.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dijous 13/11/2008 15:54

Santfeliuenc ha escrit:Con un poquito de civismo, saber estar de la gente y algo de vegüenza la de problemas que se evitarían.
Primer manament de la Bíblia de l'usuari del transport públic.

Amén. :plas



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 13/11/2008 18:15

No és que em vulgui posicionar, amb el tema de les freqüències dels anys 20, comparades amb les d'ara, però pot tenir a veure el fet que abans, el tren tenia només 1 cotxe, i no 5 com ara, per poder posar més freqüència?



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dijous 13/11/2008 19:14

Hola,
metring ha escrit:No és que em vulgui posicionar, amb el tema de les freqüències dels anys 20, comparades amb les d'ara, però pot tenir a veure el fet que abans, el tren tenia només 1 cotxe, i no 5 com ara, per poder posar més freqüència?
Por supuesto que sí, eso iba también a comentarlo yo antes, pero se me olvidó. Antes el metro más que ser un tren era un vagón. Buena previsión la de hacer andenes más largos ¿a que sí? ahora no creo que lo hiciesen, se ha estado hablando del tema ATO-ATP y resulta que según la línea hay un sistema diferente... ideal por si cambiamos material rodante de una línea a otra ¿a que también? y lógicamente multitud de problemas si se nos ocurre pasarle un tramo de una línea a otra en el futuro.

En fin, cosas de locos.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 13/11/2008 21:20

Santfeliuenc ha escrit:Buena previsión la de hacer andenes más largos ¿a que sí? ahora no creo que lo hiciesen, se ha estado hablando del tema ATO-ATP y resulta que según la línea hay un sistema diferente... ideal por si cambiamos material rodante de una línea a otra ¿a que también? y lógicamente multitud de problemas si se nos ocurre pasarle un tramo de una línea a otra en el futuro.
Però, ves per on, el teu anhelat canvi a Sagrada Família sí que seria possible en virtut dels sistemes d'ATP que utilitzen. Ara, que molta més murga és ajustar les cotes dels túnels. Contra això, el canvi de sistema d'ATP seria la xocolata del lloro.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”