El ferrocarril de la Barcelona 92

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

El ferrocarril de la Barcelona 92

Entrada Autor: aim » Dissabte 03/01/2009 21:46

Navegant per Youtube he topat amb un vídeo (partit en 2) en el que es veuen els canvis que es van realitzar a la xarxa ferroviària de Barcelona de cara a les olimpíades del 92. En el vídeo es pot veure l'antiga estació de França quan encara tenia l'estació de rodalies i també es veuen forces fragments del ramal de Poblenou. El vídeo data de 1988.

http://www.youtube.com/watch?v=4IgEXQ4r0MI (part I)
http://www.youtube.com/watch?v=VeeSTtimih4 (part II)

Espero que no estigui repetit (pel subfòrum d'història no he trobat res semblant)


Instagram: Ferrocarril | Aviació

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 03/01/2009 22:05

Se n'havia parlat aquí. (bé, tant com parlar, un monòleg...)

Als enllaços que hi ha a Viadoc, podràs trobar molts més vídeos de l'antic arxiu de Renfe.



visir5704
N5
N5
Entrades: 155

Entrada Autor: visir5704 » Diumenge 04/01/2009 11:36

Molta propaganda, en definitiva el mateix triomfalisme que gasten avui en dia però la realitat és força diferent.

El que ve a dir el vídeo és que al Poble Nou l'antiga "barrera ferroviària" ara és la barrera del cinturó del litoral, que tots els trens els feien passar per Plaça Catalunya amb la conseqüència de col·lapse actual, una cosa que aleshores deuria ser impossible de preveure, que van fer quàdruple via al pas de Renfe per la Sagrera, obra d'extrema dificultat, i el salt de moltó de la Bifurcació Vilanova, alguna cosa bona deuria portar tot plegat, i d'això en diuen progrés.

Però bé de les actuacions fetes amb l'operació AVE també podríem dir més o menys el mateix.
aim ha escrit:Navegant per Youtube he topat amb un vídeo (partit en 2) en el que es veuen els canvis que es van realitzar a la xarxa ferroviària de Barcelona de cara a les olimpíades del 92. En el vídeo es pot veure l'antiga estació de França quan encara tenia l'estació de rodalies i també es veuen forces fragments del ramal de Poblenou. El vídeo data de 1988.

http://www.youtube.com/watch?v=4IgEXQ4r0MI (part I)
http://www.youtube.com/watch?v=VeeSTtimih4 (part II)

Espero que no estigui repetit (pel subfòrum d'història no he trobat res semblant)


DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 05/01/2009 0:59

Em posa de mal humor sentir dir que el ferrocarril és una barrera. I què collons són les carreteres i les autopistes? :?

Una llàstima que la línia de Poblenou desapareguès. Si s'haguès optat per integrar-la en el teixit urbà, ja sigui arranjant els entorns de la via o bé soterrant-la, ara tota la zona del 22@ / Diagonal Mar tindria rodalies, que falta li fa. :evil:


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Enric
N7
N7
Entrades: 438

Entrada Autor: Enric » Diumenge 11/01/2009 20:03

I disfrutat molt amb els dos videos, quan era petit las vegadas que habia pujat amb una Suiza cap a Premiá on vivian uns tiets meus, sortiam desde B. Término.

Quan després van anar a viure al Masnou tinc present que als estius de finals dels 70 o principis dels 80 unitats "Suizas" que estaban destinadas a P. de Catalunya cap a Manresa o Ripoll, els caps de setmana las destinaban amb triple composició cap a Blanes, normalment aquestas unitats las posaben al mig de altres que estaban destinadas a B. Término i encara us diré que alguna 438 també habia pasat per allá, llástima que era bastant jovenet i no tinc fotos de tot aixó.


Bon records al pasar per l'estació de Pueblo Nuevo i veura al costat tot el munt de vagons de mercaderias.

:ok



Jordi Reverter
N2
N2
Entrades: 15

Entrada Autor: Jordi Reverter » Diumenge 08/02/2009 17:08

Hola bona tarda l'eliminació del ramal poblenou va ser el tancament de les estacións del poblenou i Bogatell segons el video . També diuen que l'any 1848 es va innaugurar la linia Barcelona- Mataró amb locomotores no tenien frecuencies :nono no com ara peró renfe no s'ha portat molt bé amb els problemes :blah



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 08/02/2009 17:19

Les locomotores no tenien freqüències? Vaja, no coneixia aquest aspecte de les locomotores... :x



Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: ElDesi1994 » Divendres 01/01/2010 20:43

Surt el Catalán Talgo :P ^^


Parlem amb propietat.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 01/01/2010 21:07

Barcelona està en deute amb el ferrocarril. El van desfer, trencar, i van deixar coixa la xarxa a canvi de poder deixar molt maques les zones de Glòries i la Vila Olímpica. Ara Barcelona hauria de recompensar al ferrocarril amb un túnel sota la diagonal, i si cal, un altre des del Morrot fins a l'estació de França i l'antiga ruta de Bogatell, aprofitant l'infraestructura semi-soterrada (que es pot soterrar del tot) de la Ronda del Litoral.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 02/01/2010 20:19

El que li cal a Barcelona són accessos amb via quadruplicada en els trams amb més freqüència de trens, així com grans platges de vies, com n'hi ha a qualsevol gran ciutat d'Europa. Però on mana el totxo, és impossible que algú que talli el bacallà hi vegi tan lluny.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”