Pla d'enllaços ferroviaris del 1967

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Pla d'enllaços ferroviaris del 1967

Entrada Autor: metring » Dimecres 14/01/2009 10:51

En aquesta notícia, es parlava de la desaparició d'EdF, Bogatell i Pueblo Nuevo, la d'aquestes dues, es va fer efectiva anys després. En canvi, van fallar en dir que la de Vilanova (Nord), seria una de les terminals importants de Barcelona.

http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 05-031.pdf



ddbar
N5
N5
Entrades: 102

Entrada Autor: ddbar » Dissabte 24/01/2009 11:54

Curiosíssim de l'article resulta el fet de conèixer la història abans que s'acometés. Permet adonar-se'n del gran retard que pateixen les infraestructures des que es planifiquen fins que s'executen. En aquest cas si l'article és del 1967 entenc recull idees abans només situades en calaixos d'algun despatx i desenvolupades a les dècades dels 70 i 80.

Un altre fet que em resulta curiosíssim és que m'ha permès adonar-me de l'immobilisme dels FGC en assumptes transcendentals. Si ja tenia una concepció conservadora d'aquesta empresa que té fama d'haver dinamitzat el món ferroviari català ara encara la tinc molt més. Cal dir que és una idea compartida en molts missatges en aquests mateixos fòrums. Llegeixo que la variant soterrada entre Espanya i Sant Josep no prové d'una idea original dels gestors d'FGC i simbòlicament és l'obra més important a la petita xarxa que gestionen. Per sort l'herència ideològica va ser en part repudiada. El ramal de mercaderies al port va ser modificat i traslladat a un terreny que hauria de permetre encara bastants anys d'explotació.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”