Com s'hauria de dir "Banco"?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.

Com s'hauria de dir l'estació?

Catedral
7
50%
Francesc Cambó
0
No hi ha cap vot
Mercat de Santa Caterina
2
14%
Pizza Hut (la de la cantonada)
2
14%
Altres (Explicar)
3
21%
 
Vots totals: 14
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Com s'hauria de dir "Banco"?

Entrada Autor: metring » Diumenge 18/01/2009 20:16

Tens raó, centrem-nos en el tema, si us plau.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 18/01/2009 20:36

ping ha escrit: Aixo de Catedral perque s'aproxima més (segons quin criteri? geografic?
Pel que he pogut deduïr (que no comprovar) segons diversos contactes amb persones enteses en el tema (si és que n'hi ha cap), l'estació "Catedral" :P es va construir juntament amb els túnels de la Via Laietana.
La llargada d'un sol cotxe és deguda, molt probablement, al fet que en el moment que es va construir el túnel, a BCN no es sabia ben bé què era això del metro (encara faltaven anys perquè s'inaugurés la primera línia), de manera que es va pensar més aviat en una mena de tramvia soterrat de pis alt, i d'un sol cotxe. De fet, els mateixos túnels es van haver de refer perquè, com tots sabem, no complien gàlib. Recordem igualment que aquests túnels van ser construïts gràcies a la visió de futur (parcial) de l'aleshores aqrquitecte en cap Pere Falqués, en contra del que pensaven la majoria dels polítics de l'època.

Per tant, tenim que aquesta estació probablement es va construir amb la pròpia Via Laietana. De fet, no té ni cap ni peus que haguessin construït els túnels i cap estació. I si s'havia de construir una estació aquesta havia de ser en la zona més emblemàtica de la nova avinguda... just al costat de la Catedral, al futur encreuament entre l'avinguda de la Catedral (que havia de travessar tot el Casc Antic) i la Via Laietana.
ping ha escrit: la capella de santa agata es mes propera, o la pl. berenguer el gran, i ja no diguem ANTONIO MAURA que es on s'ubica, o FRANCISCO CAMBO, i NO el pizza hut o el mercat de santa caterina) a una cosa ja existent el dia en que es va disenyar (quin dia?)... es molt pobre eh!
Si tot això és cert, l'única construcció que existia en aquell moment i que és a la vegada la més significativa, és la Catedral (estava allí des del segle XIII). En canvi, em sap greu apuntar que t'equivoques en pensar que en aquells moments la plaça es digués Antoni Maura (encara era viu), a l'igual que Cambó.
L'edifici més emblemàtic (no costa gaire d'entendre Santa Àgueda no és tant emblemàtic com la Catedral) en el moment de la construcció, per tant, era la Catedral i, en menys mesura, el mercat de Santa Caterina.
Amb tot plegat, tenim que els noms que proposes són erronis, bé per poc emblemàtics o per extemporanis, cosa que els col·loca al mateix nivell que Banco o fins i tot, el Pizza Hut.
ping ha escrit:Al menys, Salmeron es va currar una historia d'indis que fins i tot tu et vas creure.
En aquest sentit, et dono les gràcies per considerar que amb aquestes alusions personals cap a mi, aquest "fins i tot tu", consideres que jo tinc uns grans coneixements sobre temes històrics. Desgraciadament no és així, encara que sí m'agrada investigar. Per sort, sí sóc conscient de les meves limitacions, cosa que no té per què passar-li a tothom.
Igualment, dedueixo que tu ja fa "molt temps" que sabies que la història d'en Salmeron no era certa. Per això, "t'agraeixo" l'esforç que has fet per compartir la teva sabiduria amb la resta d'usuaris del fòrum, i treure'ns de la nostra ignorància. Llàstima que no trobo l'enllaç d'on ens ho vas explicar... si ens el puguessis passar, t'estaríem tots molt agraïts.
El LLOP ha escrit:Permeteu-me l'offtopic, però trobo que això s'està torçant, s'esta torçant massa. Estem passant d'opinar/preguntar a treure-li punta al que diuen els altres. Asserenem-nos, sisplau.
És el que passa quan un dels contertulis té més ganes de buscar brega que no pas altra cosa... potser hi ha certa por a perdre el "privilegi" de saber alguna cosa que els altres no saben. Mi tesoro!!!! :D
Per tant, totalment d'acord: centrem-nos en el tema ;)



visir5704
N5
N5
Entrades: 155

Entrada Autor: visir5704 » Diumenge 18/01/2009 23:23

Sembla força versemblant ja que aquesta estació està en certa equidistància amb Urquinaona i Correus i molt millor situada que Jaume I i la distància Urquinaona-Banc-Correus, és més o menys l'habitual de 500 metres en la construcció del metro en aquella època, una hipotesi de no acabar Banc, seria la dificultat de fer l'estació en aquell indret pel motiu que fos i per això es decidís fer una estació una mica més endavant.
wefer ha escrit:
ping ha escrit: Aixo de Catedral perque s'aproxima més (segons quin criteri? geografic?
Pel que he pogut deduïr (que no comprovar) segons diversos contactes amb persones enteses en el tema (si és que n'hi ha cap), l'estació "Catedral" :P es va construir juntament amb els túnels de la Via Laietana.
La llargada d'un sol cotxe és deguda, molt probablement, al fet que en el moment que es va construir el túnel, a BCN no es sabia ben bé què era això del metro (encara faltaven anys perquè s'inaugurés la primera línia), de manera que es va pensar més aviat en una mena de tramvia soterrat de pis alt, i d'un sol cotxe. De fet, els mateixos túnels es van haver de refer perquè, com tots sabem, no complien gàlib. Recordem igualment que aquests túnels van ser construïts gràcies a la visió de futur (parcial) de l'aleshores aqrquitecte en cap Pere Falqués, en contra del que pensaven la majoria dels polítics de l'època.

Per tant, tenim que aquesta estació probablement es va construir amb la pròpia Via Laietana. De fet, no té ni cap ni peus que haguessin construït els túnels i cap estació. I si s'havia de construir una estació aquesta havia de ser en la zona més emblemàtica de la nova avinguda... just al costat de la Catedral, al futur encreuament entre l'avinguda de la Catedral (que havia de travessar tot el Casc Antic) i la Via Laietana.
ping ha escrit: la capella de santa agata es mes propera, o la pl. berenguer el gran, i ja no diguem ANTONIO MAURA que es on s'ubica, o FRANCISCO CAMBO, i NO el pizza hut o el mercat de santa caterina) a una cosa ja existent el dia en que es va disenyar (quin dia?)... es molt pobre eh!
Si tot això és cert, l'única construcció que existia en aquell moment i que és a la vegada la més significativa, és la Catedral (estava allí des del segle XIII). En canvi, em sap greu apuntar que t'equivoques en pensar que en aquells moments la plaça es digués Antoni Maura (encara era viu), a l'igual que Cambó.
L'edifici més emblemàtic (no costa gaire d'entendre Santa Àgueda no és tant emblemàtic com la Catedral) en el moment de la construcció, per tant, era la Catedral i, en menys mesura, el mercat de Santa Caterina.
Amb tot plegat, tenim que els noms que proposes són erronis, bé per poc emblemàtics o per extemporanis, cosa que els col·loca al mateix nivell que Banco o fins i tot, el Pizza Hut.
ping ha escrit:Al menys, Salmeron es va currar una historia d'indis que fins i tot tu et vas creure.
En aquest sentit, et dono les gràcies per considerar que amb aquestes alusions personals cap a mi, aquest "fins i tot tu", consideres que jo tinc uns grans coneixements sobre temes històrics. Desgraciadament no és així, encara que sí m'agrada investigar. Per sort, sí sóc conscient de les meves limitacions, cosa que no té per què passar-li a tothom.
Igualment, dedueixo que tu ja fa "molt temps" que sabies que la història d'en Salmeron no era certa. Per això, "t'agraeixo" l'esforç que has fet per compartir la teva sabiduria amb la resta d'usuaris del fòrum, i treure'ns de la nostra ignorància. Llàstima que no trobo l'enllaç d'on ens ho vas explicar... si ens el puguessis passar, t'estaríem tots molt agraïts.
El LLOP ha escrit:Permeteu-me l'offtopic, però trobo que això s'està torçant, s'esta torçant massa. Estem passant d'opinar/preguntar a treure-li punta al que diuen els altres. Asserenem-nos, sisplau.
És el que passa quan un dels contertulis té més ganes de buscar brega que no pas altra cosa... potser hi ha certa por a perdre el "privilegi" de saber alguna cosa que els altres no saben. Mi tesoro!!!! :D
Per tant, totalment d'acord: centrem-nos en el tema ;)


DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.

Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: ElDesi1994 » Divendres 01/01/2010 21:07

Beatas! :twisted:


Parlem amb propietat.

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”