Fotografies antigues de Barcelona

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Fotografies antigues de Barcelona

Entrada Autor: wefer » Dissabte 28/02/2009 0:10




Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 28/02/2009 0:36

Tot això és espectacular, quin canvi!
Destaco la segona( http://i161.photobucket.com/albums/t231 ... 900003.jpg ), la qual em pregunto, és una jardinera? se sembla força, encara que les jardineres eren a la línia 55
Destaco l'actual museu d'art de Catalunya, que ja podrien haver conservat les grues com a atractiu! http://www.juanmabcn.com/barcelona/XIX/ ... o%20XX.jpg
I finalment la vista del Carrer Pelai http://www.juanmabcn.com/barcelona/XIX/ ... lunya4.jpg , on s'aprecia l'antic edifici de l'estació del ferrocarril de Sarrià! Havia vist fotos, però molt dolentes, perfí sé com era! ara vull saber com era per dins, hehe
L'estació de Diagonal del Metro no m'agrada gens, tan sols veure aquestes banderes alçades damunt dels ferros, em fa pensar que potser està millor ara, :)
Curiós veure Plaça Espanya sense l'hotel, sinó un institut, i tramvies girant al voltant d'una plaça, no una rotonda, que és el que és avui dia! I com es noten les víes, per Gran Via de les Corts Catalanes, Creu Coberta i Paral·lel, em pregunto com anaven els tramvies per Creu Coberta i Sants, ja que no és tan ample, com si fossin autobusos? La línia 55 (Barceloneta-Sants) passava passava per aquesta plaça?
Ah, i plaça Universitat era més maca abans!


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Dissabte 28/02/2009 14:43

A mi la entrada de Diagonal, m'agrada molt, les banderes trobo que li quedaven molt bé.



Catinenc
N3
N3
Entrades: 22

Entrada Autor: Catinenc » Dissabte 28/02/2009 16:00

En relació a la pregunta de Lluita1714 sobre si el tramvia de la línia 60 és una jardinera o no, et puc dir que és un vehicle de la serie 140 a 165 que se'ls anomenaven "Convertibles", ja que durant uns anys a l'estiu se'ls traia la part baixa dels laterals quedan descoberts con les jardineres de la serie 125 a 133.
Llógicament no tenia que circular a la línia 55 com creus, sino que ho podien fer a qualsevol línia.
Espero haver-te ajudat una mica.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 28/02/2009 18:42

Moltes gràcies, doncs és interessant aquests tramvies estiuencs, potser s'hauria de prendre exemple, i per estalviar electricitat i frenar el canvi climàtic, treure l'aire acondicionat als Citadis i descapotar-los, :)


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1637
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 02/03/2009 9:43

Quina idea més divertida!
La col·lecció de fotos és impressionant, algunes ja les conneixia, però d'altres no.
Merci per compartir-les amb tots nosaltres.
Sòn la història de la nostra estimada Barcelona. Salut



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 07/03/2009 23:25

http://www.fotolog.com/antiquari/30827478
18xx - Vapor per Balmes.

Si, això que veieu és el carrer Balmes, tot ple de vies...
Imatge



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 07/03/2009 23:28

metring ha escrit:http://www.fotolog.com/antiquari/30827478
18xx - Vapor per Balmes.

Si, això que veieu és el carrer Balmes, tot ple de vies...
Osti! un tramvia de vapor! aquest segur que és el que anava fins a l'Arc de Triomf!


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 07/03/2009 23:34

http://www.fotolog.com/antiquari/26750906
1885 - Estació del Morot

Inaugurada en 1881 s'utilitzà com a terme de la línia Barcelona de Vilanova i la Geltrú, Valls. En 1887 aquesta línia es va enllaçar amb la línia de Sants per l'estació de la Bordeta.
Imatge



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 23/03/2009 9:57

Algú sap d'on és aquesta foto, que segons http://oliba.uoc.edu/mhic_old/cat/expos ... matges.htm és del metro?

Imatge



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 23/03/2009 10:08

Recordo, per una explicació d'un foraire evadit "de cuyo nombre no me quiero acordar", que és Balmes quan es va fer el túnel de la línia de l'Av. Tibidabo.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 23/03/2009 14:20

Guigui ha escrit:Recordo, per una explicació d'un foraire evadit "de cuyo nombre no me quiero acordar", que és Balmes quan es va fer el túnel de la línia de l'Av. Tibidabo.
Sí, hi estic d'acord, les cases de la zona, mansions i consolats, són molt semblants, Avui dia només queden més enllà de la Plaça John F. Kennedy, però té tota la pinta, amés és profund, i he de comentar que els murs que van fer són espectaculars!


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 15/06/2009 12:13

Aquí http://oliba.uoc.edu/mhic_old/cat/expos ... matges.htm n'hi han unes quantes més transportils interessants:

Imatge

Autobusos pels treballadors de la SEAT. 30 de gener de 1978. SE-GRA. Fons Fundació Cipriano García. Arxiu Històric CONC.

Imatge

SEAT. Cadena de Muntatge 1430. Sense datació. Fons Fundació Cipriano García. Arxiu Històric CONC.

Imatge

Obres del Metro a la Rambla. Autor: Domigues. Inicis del s. XX. Fons AF- AHCB



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”