http://www.bcn.es/publicacions/b_barris ... ntjuic.pdf
ÀLBUM HISTÒRIC J. M. Contel
L’avinguda de Madrid
L’alineació de l’avinguda de Madrid, límit administratiu entre
els districtes de les Corts i de Sants-Montjuïc, va ser
aprovada el 25 d’octubre de 1917. En el plànol de Barcelona,
aquest carrer havia d’enllaçar amb el d’Indústria, però
l’exvila de Gràcia li barrà el pas. Davant la impossibilitat
d’aquesta unió, el 1922 s’aprovà el nom de París per al
tram comprès entre els carrers de Balmes i de Sants. Però
vint anys després, el 7 de juliol de 1942, l’Ajuntament el va
canviar amb la fragmentació del carrer amb els noms de
Madrid, Berlín i París.
Pel que fa a la seva urbanització, aquesta operació no va ser
fàcil i es va produir molt lentament. El 1928, només hi havia
poc més cent metres entre els carrers de Portbou i d’Arizala,
i un centenar més a l’alçada del de Comandante Benítez.
El conglomerat d’indústries establertes per on
s’havia d’obrir el carrer hi va complicar molt els treballs
d’obertura. Un d’aquests entrebancs fou el camp de futbol
de la Unió Esportiva de Sants, club fundat el 1922 i que estava
a l’alçada del carrer Galileu, al bell mig d’on s’havia d’obrir
el nou carrer. Finalment, el 23 de febrer de 1964 el
“Sants” tancava les portes del seu històric camp, i la urbanització
de l’avinguda continuava endavant.
Amb una avinguda encara en obres, el 19 de març de 1966,
coincidint amb el sant de l’alcalde José M de Porcioles, es
va inaugurar amb tota pompa l’ampliació de la línia de
tramvia núm. 54, que anava des de la plaça del Centre fins
a Collblanc per aquesta avinguda. Tres anys després, amb
motiu de les obres de construcció de la ronda del Mig, el 24
de maig de 1969, era suprimit aquest tram, el qual s’havia
de fer amb un autobús des de la plaça del Centre.
Hora i data actual: Dimarts 23/04/2024 11:20
L'Avinguda de Madrid
Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 6993
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Entrada Autor: wefer » Dissabte 07/03/2009 21:45
És per aquestes coses que sempre és recomanable que les coutats més grans absorbeixin les més petites: per evitar que cadascú tiri per la seva banda i fer les coses amb una mica de coherència.metring ha escrit: En el plànol de Barcelona,
aquest carrer havia d’enllaçar amb el d’Indústria, però
l’exvila de Gràcia li barrà el pas.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Torna a “Història del transport / Historia del transporte”
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres