Història al Youtube

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Història al Youtube

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 02/04/2009 1:24

Poso un vídeo molt interessant, de la Vall de Núria l'any 77
Al minut 5:30 es veu el rastre negre d'una via sobre les pistes, el funicular de la Coma del Clot! i al 6:02 es veu com baixa.
D'altra banda, admireu les "E" circulant. és, amés, una bona oportunitat per rememorar l'antic traçat, sense el túnel del Roc de Dui.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

xevi
N7
N7
Entrades: 605

Entrada Autor: xevi » Dijous 02/04/2009 14:47

Jo sincerament no acabo d'entendre el tema del nou túnel, si s'ha passat 75 anys circulant per l'antic traçat... tampoc entenc l'eliminació de les E i els vagons, segons va dir el responsable de la Vall de Núria, no tenen l'ok d'uns eginyers suïssos però en canvi a Suïssa fins i tot circulen cremalleres a vapor. No entenc aquesta mania de carregar-se el passat.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 02/04/2009 19:31

xevi ha escrit:Jo sincerament no acabo d'entendre el tema del nou túnel, si s'ha passat 75 anys circulant per l'antic traçat... tampoc entenc l'eliminació de les E i els vagons, segons va dir el responsable de la Vall de Núria, no tenen l'ok d'uns eginyers suïssos però en canvi a Suïssa fins i tot circulen cremalleres a vapor. No entenc aquesta mania de carregar-se el passat.
Cert, amés, s'ha perdut molt de l'atractiu del traçat, amb les tecnologies d'avui dia es podia haver fet proteccions de formigó, però sembla que el cremallera és, per a ells, un transport entre Ribes i la Vall de Núria, i no un atractiu turístic més dels Pirineus.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 26/04/2009 12:05

No-Do, El Tibidabo, i en especial el seu funicular

Comparació, 100 anys de per mig, 1908*2008



"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1640
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 26/04/2009 20:18

Caramb!, quins records, aquest video del Tibidabo. Moltes gràcies Lluita 1714.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 26/04/2009 21:46

El Carrilet d'Olot


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 26/04/2009 22:14

Recopilació documental de RENFE, del No-Do



Senyors, no és que m'estigui aficionant al NO-DO, aquella televisió amb la "crosta fascista" :)
Però té valor històric, almenys per al ferrocarril. I és curiós l'ús que se'n fa de la sardana als vídeos que tracten de Catalunya.

Al vídeo del Carrilet d'Olot, és curios com, a Girona, li deien al pagès... "Pagès, que estàs boig?"... en català, al No-Do, en el benentès de que el català estava prohibit.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”