Preguntes/proves relacionades amb l'història transportil

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
tren250

Preguntes/proves relacionades amb l'història transportil

Entrada Autor: tren250 » Dimecres 08/04/2009 12:20

Obro aquest fil creient que, ja que la història és de les coses més importants per entendre el present, posar a prova els nostres coneixements.
Començo de moment amb una pregunta molt general que pot estar enfocada a un sol tema:
Quins papers importants va tindre el ferrocarril durant la segona guerra mundial?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 08/04/2009 12:39

Personalment, crec que no té massa sentit obrir un fil gairebé tan genèric com la pròpia temàtica d'aquest subfòrum. Si volem indagar en preguntes concretes, crec que ja n'hi ha prou amb obrir un fil específic o bé agafar-ne un d'obert sobre el tema en qüestió. I si es tracta d'aportar coneixements, també hi ha la wiki.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

tren250

Entrada Autor: tren250 » Dimecres 08/04/2009 12:44

A veure: Per mi, l'objectiu del fil és posar a prova els nostres coneixements d'història, sempre relacionats amb la història transportil.
No sempre es tractaria de preguntes: Es podria ficar també una imatge/postal antigua i dir a què es refereix, entre d'altres proves.
Pensem que, quanta més informació traiem dels nostres coneixements, més podrem ampliar la wiki, saber coses que no sabíem...
Edito: Això que esteu comentant, a la viquipèdia comenta que 60 millons de persones moriren a causa de la 2a guerra mundial, però això no ve al cas.
tren250 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 09/04/2009 20:09, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dimecres 08/04/2009 21:51

Transporte de tropas
Transporte de material
Transporte de judíos, gitanos

Jugó un papel importantísimo, en aquella época el transporte por carretera no tenía la importncia de hoy en día, hubiera sido imposible una guerra de más de 40.000.000 de muertos sin el concurso del ferrocarril, es especial para los "imperios centrales", de ahí que uno de los objetivos para la aviación fueran las líneas ferreas.
No hay película de la segunda guerra mundial sin que haga acto de presencia un tren.
automotorserie 436 l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 10/04/2009 13:53, en total s’ha editat 1 vegada.


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

tren250

Entrada Autor: tren250 » Dijous 09/04/2009 17:55

M'ha agradat la explicació, és molt subjectiva, el qual és interessant envers el tema.
El ferrocarril, en idees generals, va servir per refugiar i/o exiliar civils, transportar presoners, tropes, alimentació per a les tropes...
És important saber que, també es van crear molts trens hospitals (a França una colla d'ABJ) i a Alemanya, entre d'altres trens, el famós Hamburguer Volador. Tots els líders de la època (Churchill, Hitler, Rommel, Stalin, Pétain...) van considerar el ferrocarril, com bé dius, en una part important de l'estratègia de cada país. A Alemanya van tindre una certa importància al ser les més utilitzades per transport de presoners, material de guerra... les locomotores de Vapor classe 52. Tot i la guerra, el ferrocarril va seguir avançant tecnològicament, cosa que demostra la seva importància.
Qualsevol que vulgui pot fer més aportacions dels seus coneixements sobre aquest tema. Pròximament ficaré una altra prova d'història ;) .



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 09/04/2009 19:58

automotorserie 436 ha escrit:[...]más de 40.000.000 millones de muertos [...]
a) 40 millones
b) 40.000.000
I és que això que dius és com dir 40.000.000.000.000 de morts! Van arrasar, cert, van ser molt fill de putes i cabrons, però tampoc van extinguir la humanitat, no? som 6.771.212.727 actualment a la terra...


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Divendres 10/04/2009 13:55

Lluita1714 ha escrit:
automotorserie 436 ha escrit:[...]más de 40.000.000 millones de muertos [...]
a) 40 millones
b) 40.000.000
I és que això que dius és com dir 40.000.000.000.000 de morts! Van arrasar, cert, van ser molt fill de putes i cabrons, però tampoc van extinguir la humanitat, no? som 6.771.212.727 actualment a la terra...
Editado y corregido, te quedaste con la paja y no con el grano


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 10/04/2009 14:10

automotorserie 436 ha escrit: Editado y corregido, te quedaste con la paja y no con el grano
:) No, si es que està genial, i bé, he de dir que el paper del ferrocarril a les guerres ha sigut tan important, que és per això que molts països tenen amples ferroviaris diferents, i moltes vegades el primer que es fa es tallar les comunicacions ferroviàries i per carretera, en el benentès que la majoria de fronteres es troben rius i muntanyes, travessats per ponts i túnels que són enderrocats.
També es fan servir per al transport d'armes.
Es diu que durant l'ocupació de Cuba per part de les milícies revolucionaries, anaven molts soldats americans en un tren blindat, però van tenir la sabiduria d'atacar per sota. Tot era blindat però el terra era de fusta, així que es van amagar entre el balast, i en passar el tren per sobre van disparar arrassant amb tots els que eren dins.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Dimecres 06/05/2009 21:31

Algu sap quina estació es? Vaig torbar aquesta foto en un llibre de casa per casulaitat, però no possa res :(

Imatge
(clikeu a sobre per veure-la gran)



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dimecres 06/05/2009 21:49

De las germanas Ciutadella-Bogatell-Llacuna-Poblenou i Selva de Mar.
Selva de Mar i Ciutadella quedan descartadas docs tenan l'entrada per el costat Besós.
Aixi doncs nomes pot ser Bogatell, Llacuna i Poblenou.

Jo aposto per Poblenou L-4



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 07/05/2009 13:24

Una de les històries menys conegudes però no per això menys interessants dels ferrocarrils durant la IIGM és els canvis d'ample de via de la xarxa russa, a mercè dels moviments del front oriental:

A mesura que les tropes alemanyes anaven entrant al territori rus, la xarxa ferroviària d'ample rus (1520mm) que quedava sota domini alemany era convenientment adaptada a l'ample UIC (1435mm) dels trens alemanys. Durant la reconquesta russa, les mateixes línies eren, altre cop, readaptades a l'ample rus. Aquesta tasca es veia facilitada per l'assentament de la via sobre travesses de fusta.

Una altra història seria el cobrament de les despeses de guerra per part dels països contendents veïns d'Alemanya en productes ferroviaris: des de locomotores, cotxes i vagons fins a quilòmetres i quilòmetres de carrils que foren arrancats de les vies.

Una altra història posterior, seria els efectes que sobre el ferrocarril causà la divisió d'Alemanya i el posterior aixecament del teló d'acer, no només sobre la xarxa general alemanya, sinó especialment sobre l'S-bahn berlinès. Efectes que, amb la reunificació de 1990, s'han anat superant progressivament.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Proastiakos
N5
N5
Entrades: 147
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Proastiakos » Dissabte 09/05/2009 6:02

pol ha escrit:Algu sap quina estació es? Vaig torbar aquesta foto en un llibre de casa per casulaitat, però no possa res :(

Imatge
(clikeu a sobre per veure-la gran)
Espero no equivocar-me però crec que és Bogatell, hi ha una cabina a meitat d'andana del Cap d'estació i de les suposades estacions de la zona amb enclavament només hi ha Bogatell.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”