Quan van tancar Sabadell-Rambla Renfe?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Quan van tancar Sabadell-Rambla Renfe?

Entrada Autor: metring » Diumenge 26/04/2009 1:20

Algú sap quan van tancar l'estació de Sabadell-Rambla de Renfe? Sé que el 1973 es van suprimir pasos a nivell, i es van construïr les estacions de Sabadell Sud i Centre (soterrada), però quan van eliminar l'estació de la Rambla?



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Diumenge 26/04/2009 3:18

Suposo quan es va obrir el túnel urbà de Sabadell.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 26/04/2009 10:05

Si, però i a on estava ubicada?



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 27/04/2009 3:05

A l'encreuament entre la Rambla/Avinguda Barberà i la Gran Via de Sabadell (*), les andanes anaven des del pas a nivell amb la Rambla seguint en sentit Saragossa.

He penjat un plànol que ho il·lustra.

En color Pantone 2425 la línia de RENFE/ADIF, el traçat és el mateix tant en superfície com actualment sota terra
En color vermell la situació aproximada de les andanes
En color groc/taronja l'eix Rambla-Avinguda Barberà
En color verd el pas a nivell, bastant conflictiu a causa de l'intens trànsit (Sabadell no tenia, i de fet no té, rondes de Circumval·lació, i per tant gran part del trànsit nord-sud tant intern de la ciutat com interurbà havia de passar o bé per aquí o bé per un pas a nivell a 500 metres en sentit Barcelona, el de la N-150, ja que l'autopista encara no estava construïda)

(*): La Gran Via de Sabadell segueix tot el traçat del tren al seu pas per Sabadell de Nord a Sud, des de l'encreuament amb l'Avinguda Matadepera (actualment un xic més fins a empalmar amb l'Avinguda d'Estrasburg) fins a l'estació de Sabadell Sud, on empalma amb la BV-1414, carretera que serveix d'accés a la C-58. Aquesta es va construïr com a Ronda Urbana just acabat el soterrament de la línia de RENFE, en espera de la construcció de les rondes exteriors projectades, que mai es van fer si exceptuem el tram en construcció actualment de la Ronda Oest, així com la previsió de fer la ronda Nord (continuació de la Ronda Oest) fins a empalmar amb la B-124.

(Editat per situar malament el baixador, corregit gràcies a la foto de més avall).
Fitxers adjunts
baixadorrblaRENFEbo.jpg
Plànol de situació de l'antic baixador de Sabadell-Rambla de RENFE.
baixadorrblaRENFEbo.jpg (32.21 KiB) Visualitzat 2917 cops
UT596001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 27/04/2009 22:38, en total s’ha editat 2 vegades.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 27/04/2009 8:37

T'ha sortit molt bé!! Moltes gràcies!! :ok



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dilluns 27/04/2009 11:49

Hola posare el meu petit gra de sorra sobre el tema, adjunto fotografia historia treta de la Web de J Mora on es veu L'estacio, el pas a Nivell i un Monotral articulat de l'antiga empresa de transport public de Sabadell Auto transportes Marti, espero que us agradi
articulat.jpg
articulat.jpg (56.85 KiB) Visualitzat 3053 cops



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 27/04/2009 12:25

Gran foto, no l'havia vist!!!!! Gràcies també!!

No quedava gaire a prop de FGC, pel que surt al mapa.



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dilluns 27/04/2009 12:27

metring ha escrit:Gran foto, no l'havia vist!!!!! Gràcies també!!

No quedava gaire a prop de FGC, pel que surt al mapa.
Caminant pujan per la Rambla, es a dri cap al'esquerra de l'imatge, uns 10 minuts si arriven



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 27/04/2009 14:16

Quina senyora "ferida urbana"! En canvi la Gran Via, tal com està ara, és una bassa d'oli urbanística... :boig


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 27/04/2009 17:48

Doncs veient la foto veig que he situat en el costat incorrecte l'antic baixador :martell2

Quan tingui temps rectificaré el mapa i posaré l'ubicació correcta del baixador.



Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dilluns 27/04/2009 21:22

Me parece que la estación de la que hablas éstá en pie aún. En la ronda de Sabadell(entre los túneles 4 y 6).


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 27/04/2009 21:53

:o :o :o :o :o Pero la estación estaba en medio de la calle...



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 27/04/2009 22:34

automotorserie 436 ha escrit:Me parece que la estación de la que hablas éstá en pie aún. En la ronda de Sabadell(entre los túneles 4 y 6).
No, no está en pie. Justo dónde estaba el edificio es un lateral de la Gran Via, ya que dónde estaban las vías ahora es el túnel número 3.

El que está en pie, en el túnel número 5, es el antiguo de Sabadell-Centre, al lado del apeadero subterráneo del mismo nombre y de la estación de autobuses. Actualmente sede de Vallès-fer y oficina de información de la estación de autobuses.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 04/05/2009 0:52

Guigui ha escrit:Quina senyora "ferida urbana"! En canvi la Gran Via, tal com està ara, és una bassa d'oli urbanística... :boig
Efectivament, amb el soterrament de la Gran Via es va passar de tenir el pas de 70 trens diaris, al pas de mil·lers de cotxes i camions diaris que l'utilitzen com si fos una autopista urbana.
Una gran "millora", sí senyor...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 13/07/2009 9:38

Una altre fotillo, de http://www.sabadell.cat/la_ciutat/p/125_cat.asp . Col·lecció d'Antoni Grau.

Imatge



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dilluns 13/07/2009 11:40

metring ha escrit:Una altre fotillo, de http://www.sabadell.cat/la_ciutat/p/125_cat.asp . Col·lecció d'Antoni Grau.

Imatge
Ostras aquesta si que te solera



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 02/05/2010 22:59




Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”