entre el 3/11/69 i el 26/6/70....

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

entre el 3/11/69 i el 26/6/70....

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 11/05/2009 15:30

el 3 de novembre del 69 es va inaugurar el tram Diagonal-Collblanc; i fins el 26 de juny de l'any següent no es va obrir el tram entre Diagonal i Sagrera, aleshores el meu dubte és:
-on es mantenien els trens? per on van entrar? hi havia efectivament via entre diagonal i sagrera però les estacions no estaven acabades? (suposant que es fes el manteniment a Vilapiscina)


ES PELIGROSO ASOMARSE

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 11/05/2009 16:06

Mortadel·lo ha escrit:el 3 de novembre del 69 es va inaugurar el tram Diagonal-Collblanc; i fins el 26 de juny de l'any següent no es va obrir el tram entre Diagonal i Sagrera, aleshores el meu dubte és:
-on es mantenien els trens? per on van entrar? hi havia efectivament via entre diagonal i sagrera però les estacions no estaven acabades? (suposant que es fes el manteniment a Vilapiscina)
La veritat és que no ho sé, però hi ha un enllaç amb la L3 a Sants-Estació, potser hi tingui alguna relació...



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 11/05/2009 16:30

victorcasta ha escrit:
Mortadel·lo ha escrit:el 3 de novembre del 69 es va inaugurar el tram Diagonal-Collblanc; i fins el 26 de juny de l'any següent no es va obrir el tram entre Diagonal i Sagrera, aleshores el meu dubte és:
-on es mantenien els trens? per on van entrar? hi havia efectivament via entre diagonal i sagrera però les estacions no estaven acabades? (suposant que es fes el manteniment a Vilapiscina)
La veritat és que no ho sé, però hi ha un enllaç amb la L3 a Sants-Estació, potser hi tingui alguna relació...
no crec, perquè el tram Drassanes - Paral·lel no es va obrir fins el 17 de juny del 70, el tros Zona Universitària-Sants Estació es va inaugurar el gener del 75; i el que faltava entre Sants i Paral·lel el juny d'aquell any.


ES PELIGROSO ASOMARSE

andres-1
N4
N4
Entrades: 51

Entrada Autor: andres-1 » Dilluns 11/05/2009 18:30

Recuerdo que los trenes de la serie 300, entraron por una rampa al lado de la estación de Sants, que supongo daría al futuro tunel de enlace. Lo recuerdo por haber visto las fotografías en los diarios de la epoca



Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 11/05/2009 19:25

En un llibre que vaig trobar Dimarts passat a la Biblioteca del DPTOP, ho vaig trobar amb foto inclosa, com ha dit l'andres-1, els van entrar per una rampa molt pronunciada (posava que els havien de baixar amb una grua per impedir que vaixés molt ràpid) a Sants-Estació.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 11/05/2009 23:13

aquí teniu imatges de quan els van baixar.


Imatge



Imatge



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 12/05/2009 9:05

Aquí teniu la notícia a l'hemeroteca de La Vanguardia, del dia 4 de novembre, de la inauguració de San Ramón (Collblanc) i Rambla de Catalunya (Així es deia Diagonal? No em constava que hagués tingut abans un altre nom):

http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 04-001.pdf

Del dia 23 de febrer de 1969:

http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... VG-027.pdf



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1640
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 12/05/2009 9:51

En relació al segon document que fa referència a la visita d'obres feta pels periodistes; a part d'alguna inconguència en la explicació, la lectura és interessant. Com a curiositat, dins del mateix full, però en article separat, cal esmentar l'aprovació per part del Ple Municipal de la futura construcció del telefèri (telesferico ?) de Montjuïc.

Altre curiositat, parlen del Tranversal "Superior", quan en realitat era el Tranversal Alt (futura línia V), segons el Pla d'Urgència del Metro de 1963 i posterior Pla de Metro de 1968.

Contestant a Metring, la nova estació de Diagonal de (a llavors, Línia V) portava el nom de Diagonal-Rambla de Catalunya.

Nota: la incongruència és dir que mai s'havia fet una obra d'aquesta envergadura a Barcelona.

Ben cordialment. Salut



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimarts 12/05/2009 10:00

si van entrar els trens des del carrer a l'alçada de Sants Estació (suposo que és un tros que estava a descobert a causa de les obres??) deu voler dir que físicament no es podia circular més enllà de diagonal (tot i que el túnel estava fet pel que es desprén de la notícia de la vanguardia), així que on es feia el manteniment dels trens?


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 12/05/2009 11:16

122-042-132 ha escrit:Nota: la incongruència és dir que mai s'havia fet una obra d'aquesta envergadura a Barcelona.
O sigui, que aquesta megalomania ja ve de lluny...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1640
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 12/05/2009 14:44

Donant resposta a En Mortadel·lo, el manteniment és va fer provisionalment, des de novembre del 1969 i fins a l'estiu de 1970, a la cua de maniobres de Sant Ramon (actual Collblanc); desprès ja va quedar connectada al tram de la ex Línia II, i el manteniment és feia a Vilapicina. Salut.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimarts 12/05/2009 15:58

moltes gràcies!

una altra cosa, les fotos que ha posat el llop del "descens" dels 300 a la via, on estan fetes exactament?


ES PELIGROSO ASOMARSE

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 12/05/2009 16:04

A l'estació de Sants abans de fer-la subterrania.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimarts 12/05/2009 16:20

davida ha escrit:A l'estació de Sants abans de fer-la subterrania.
Vols dir l'estació de Renfe suposo oi? no hi ha fotos del "trasvàs" renfe-metro?


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1640
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 15/05/2009 8:03

Una altra fotogràfia del pla inclinat per baixar els cotxes fins el tunel. Salut
Fitxers adjunts
scan0019..jpg
Un 300 cap al tunel. Estació de Sants. any 1969
scan0019..jpg (93.28 KiB) Visualitzat 3869 cops



Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 16/05/2009 16:28

Aquesta imatge es la que vaig trobar jo en un llibre a la BDPTOP, narrava que els havien de baixar al túnel agafats d'unes grues, per impedir que el tren marxés sol.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”