Pàgina 1 de 1

entre el 3/11/69 i el 26/6/70....

Publicat: Dilluns 11/05/2009 15:30
Autor: Mortadel·lo
el 3 de novembre del 69 es va inaugurar el tram Diagonal-Collblanc; i fins el 26 de juny de l'any següent no es va obrir el tram entre Diagonal i Sagrera, aleshores el meu dubte és:
-on es mantenien els trens? per on van entrar? hi havia efectivament via entre diagonal i sagrera però les estacions no estaven acabades? (suposant que es fes el manteniment a Vilapiscina)

Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....

Publicat: Dilluns 11/05/2009 16:06
Autor: victorcasta
Mortadel·lo ha escrit:el 3 de novembre del 69 es va inaugurar el tram Diagonal-Collblanc; i fins el 26 de juny de l'any següent no es va obrir el tram entre Diagonal i Sagrera, aleshores el meu dubte és:
-on es mantenien els trens? per on van entrar? hi havia efectivament via entre diagonal i sagrera però les estacions no estaven acabades? (suposant que es fes el manteniment a Vilapiscina)
La veritat és que no ho sé, però hi ha un enllaç amb la L3 a Sants-Estació, potser hi tingui alguna relació...

Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....

Publicat: Dilluns 11/05/2009 16:30
Autor: Mortadel·lo
victorcasta ha escrit:
Mortadel·lo ha escrit:el 3 de novembre del 69 es va inaugurar el tram Diagonal-Collblanc; i fins el 26 de juny de l'any següent no es va obrir el tram entre Diagonal i Sagrera, aleshores el meu dubte és:
-on es mantenien els trens? per on van entrar? hi havia efectivament via entre diagonal i sagrera però les estacions no estaven acabades? (suposant que es fes el manteniment a Vilapiscina)
La veritat és que no ho sé, però hi ha un enllaç amb la L3 a Sants-Estació, potser hi tingui alguna relació...
no crec, perquè el tram Drassanes - Paral·lel no es va obrir fins el 17 de juny del 70, el tros Zona Universitària-Sants Estació es va inaugurar el gener del 75; i el que faltava entre Sants i Paral·lel el juny d'aquell any.

Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....

Publicat: Dilluns 11/05/2009 18:30
Autor: andres-1
Recuerdo que los trenes de la serie 300, entraron por una rampa al lado de la estación de Sants, que supongo daría al futuro tunel de enlace. Lo recuerdo por haber visto las fotografías en los diarios de la epoca

Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....

Publicat: Dilluns 11/05/2009 19:25
Autor: Miquel
En un llibre que vaig trobar Dimarts passat a la Biblioteca del DPTOP, ho vaig trobar amb foto inclosa, com ha dit l'andres-1, els van entrar per una rampa molt pronunciada (posava que els havien de baixar amb una grua per impedir que vaixés molt ràpid) a Sants-Estació.

Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....

Publicat: Dilluns 11/05/2009 23:13
Autor: El LLOP
aquí teniu imatges de quan els van baixar.


Imatge



Imatge

Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....

Publicat: Dimarts 12/05/2009 9:05
Autor: metring
Aquí teniu la notícia a l'hemeroteca de La Vanguardia, del dia 4 de novembre, de la inauguració de San Ramón (Collblanc) i Rambla de Catalunya (Així es deia Diagonal? No em constava que hagués tingut abans un altre nom):

http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 04-001.pdf

Del dia 23 de febrer de 1969:

http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... VG-027.pdf

Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....

Publicat: Dimarts 12/05/2009 9:51
Autor: 122-042-132
En relació al segon document que fa referència a la visita d'obres feta pels periodistes; a part d'alguna inconguència en la explicació, la lectura és interessant. Com a curiositat, dins del mateix full, però en article separat, cal esmentar l'aprovació per part del Ple Municipal de la futura construcció del telefèri (telesferico ?) de Montjuïc.

Altre curiositat, parlen del Tranversal "Superior", quan en realitat era el Tranversal Alt (futura línia V), segons el Pla d'Urgència del Metro de 1963 i posterior Pla de Metro de 1968.

Contestant a Metring, la nova estació de Diagonal de (a llavors, Línia V) portava el nom de Diagonal-Rambla de Catalunya.

Nota: la incongruència és dir que mai s'havia fet una obra d'aquesta envergadura a Barcelona.

Ben cordialment. Salut

Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....

Publicat: Dimarts 12/05/2009 10:00
Autor: Mortadel·lo
si van entrar els trens des del carrer a l'alçada de Sants Estació (suposo que és un tros que estava a descobert a causa de les obres??) deu voler dir que físicament no es podia circular més enllà de diagonal (tot i que el túnel estava fet pel que es desprén de la notícia de la vanguardia), així que on es feia el manteniment dels trens?

Antecedent

Publicat: Dimarts 12/05/2009 11:16
Autor: Guigui
122-042-132 ha escrit:Nota: la incongruència és dir que mai s'havia fet una obra d'aquesta envergadura a Barcelona.
O sigui, que aquesta megalomania ja ve de lluny...

Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....

Publicat: Dimarts 12/05/2009 14:44
Autor: 122-042-132
Donant resposta a En Mortadel·lo, el manteniment és va fer provisionalment, des de novembre del 1969 i fins a l'estiu de 1970, a la cua de maniobres de Sant Ramon (actual Collblanc); desprès ja va quedar connectada al tram de la ex Línia II, i el manteniment és feia a Vilapicina. Salut.

Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....

Publicat: Dimarts 12/05/2009 15:58
Autor: Mortadel·lo
moltes gràcies!

una altra cosa, les fotos que ha posat el llop del "descens" dels 300 a la via, on estan fetes exactament?

Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....

Publicat: Dimarts 12/05/2009 16:04
Autor: davida
A l'estació de Sants abans de fer-la subterrania.

Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....

Publicat: Dimarts 12/05/2009 16:20
Autor: Mortadel·lo
davida ha escrit:A l'estació de Sants abans de fer-la subterrania.
Vols dir l'estació de Renfe suposo oi? no hi ha fotos del "trasvàs" renfe-metro?

Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....

Publicat: Divendres 15/05/2009 8:03
Autor: 122-042-132
Una altra fotogràfia del pla inclinat per baixar els cotxes fins el tunel. Salut

Re: entre el 3/11/69 i el 26/6/70....

Publicat: Dissabte 16/05/2009 16:28
Autor: Miquel
Aquesta imatge es la que vaig trobar jo en un llibre a la BDPTOP, narrava que els havien de baixar al túnel agafats d'unes grues, per impedir que el tren marxés sol.