Logos metro: SOS

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
andr3u
N2
N2
Entrades: 18

Logos metro: SOS

Entrada Autor: andr3u » Divendres 22/05/2009 9:41

Benvolguts companys,

No sé si heu tractat obertament aquest tema. Tinc un dubte existencial i necessito de la vostra àmplia experiència ferroviària (i un xic friki) per resoldre'l. Vosaltres teniu idea de per què el logo de metro és un romb? Es va importar de Madrid o d'altre lloc i va passar també per Ferocarrils? Us sona haver llegit a algun lloc, amb certa autoritat, alguna cosa sobre això? Pot semblar un dubte capriciós, però més enllà de l'estètica, deu haver-hi alguna raó històrica! És cosa del pantògraf? :x SOS, necessito que m'ajudeu a buscar on trobar-ho! :nose

Gràcies!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 22/05/2009 9:43

Hola! Un xic frikis no, mooooolt frikis!!!!!!!!!!!! :)

Aquí hi ha una petita teoria:

http://209.85.129.132/search?q=cache:a2 ... =firefox-a
El logotipo de metro es un rombo girado. Alguna teoría dice que se puede deber a que en los primeros metros el "aparato" que se encontaba entre el vagón de metro y el tendido electrico era un rombo, tal y como conocemos hoy el icono de metro.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 22/05/2009 9:58

El que sí està clar és que el rombe com a símbol del metro només s'utilitza a Espanya:
Imatge
Entenent que el primer metro va ser a Madrid, és possible que l'origen fos allí, però és simplement una teoria.
El per què... donc no ho sé. Pensem que el rombe també pot ser una representació d'un pantògraf (abans tenien exactament forme de rombe), cosa que caracteritzava els trens elèctrics utilitzats per aquestes xarxes davant del vapor utilitzat per les xarxes de ferrocarril convencional.
Una altra possibilitat seria que fos una adaptació feta a partir del logo del primer metro del món, el de Londres, molt semblant però amb una circumferència en comptes d'un rombe.
O podria ser una combinació de les dues teories, vés a saber.



Avatar de l’usuari
andr3u
N2
N2
Entrades: 18

Entrada Autor: andr3u » Dilluns 25/05/2009 9:34

Sembla que la hipòtesi pantògraf és la que tira més. Moltes gràcies a tots dos! :riure
No deixa de ser frustrant, però, no trobar pas cap estudi sobre això. Seguirem buscant. :hola



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”